Cơ quan ban hành: | Thủ tướng Chính phủ | Số công báo: |
Đã biết
Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Số công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!
|
Số hiệu: | 101/QĐ-TTg | Ngày đăng công báo: |
Đã biết
Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày đăng công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!
|
Loại văn bản: | Quyết định | Người ký: | Nguyễn Tấn Dũng |
Ngày ban hành: | 22/01/2007 | Ngày hết hiệu lực: |
Đã biết
Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày hết hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!
|
Áp dụng: | Đã biết | Tình trạng hiệu lực: |
Đã biết
Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Tình trạng hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!
|
Lĩnh vực: | Giao thông |
Tin bài Hot:
*Hướng dẫn tra cứu biển số xe để biết nguồn gốc
Quyết định 101/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ về việc phê duyệt Quy hoạch phát triển giao thông vận tải thành phố Hồ Chí Minh đến năm 2020 và tầm nhìn sau năm 2020
LuatVietnam.vn độc quyền cung cấp bản dịch chính thống Công báo tiếng Anh của Thông Tấn Xã Việt Nam
Tình trạng:
Đã biết
Tải văn bản
Văn bản tiếng việt
Văn bản tiếng Anh
Bản dịch tham khảo
Hiệu lực: Đã biết
Tình trạng: Đã biết
Thuộc tính văn bản
Quyết định 101/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ về việc phê duyệt Quy hoạch phát triển giao thông vận tải thành phố Hồ Chí Minh đến năm 2020 và tầm nhìn sau năm 2020
Tóm tắt văn bản
Nội dung tóm tắt đang được cập nhật, Quý khách vui lòng quay lại sau!
Tải văn bản
Nội dung văn bản đang được cập nhật, Quý khách vui lòng quay lại sau!
Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem VB liên quan.
Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!
Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!
Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Hiệu lực.
Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!
Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!
LuatVietnam.vn độc quyền cung cấp bản dịch chính thống
Công báo tiếng Anh của Thông Tấn Xã Việt Nam
Tình trạng:
Đã biết
THE PRIME MINISTER OF GOVERNMENT
------- |
SOCIALIST REPUBLIC OF VIET NAM
Independence - Freedom - Happiness ---------- |
No: 101/QD-TTg
|
Hanoi, January 22, 2007
|
DECISION
APPROVING THE PLANNING ON DEVELOPMENT OF COMMUNICATIONS AND TRANSPORT IN HO CHI MINH CITY UP TO 2020 AND AN AFTER-2020 VISION
THE PRIME MINISTER
Pursuant to the December 25, 2001 Law on Organization of the Government;
At the proposals of the Transport Ministry (in Report No. 5131/TTr-BGTVT of August 22, 2005), of the People’s Committee of Ho Chi Minh City (in Documents No. 7030/UBND-DT of November 1, 2005 and No. 72/UBND-DT of January 5, 2007), of the Planning and Investment Ministry (in Document No. 9688/BKH-KCN&DT of December 29, 2006), and of the Finance Ministry (in Document No. 16492/BTC-DT of December 26, 2006), and the evaluation report of the Construction Ministry (in Report No. 44/TTr-BXD of August 11, 2006),
DECIDES:
Article 1.- To approve the planning on development of communications and transport in Ho Chi Minh City up to 2020 and an after-2020 vision with the following principal contents:
1. Scope of the planning:
This planning covers Ho Chi Minh City and satellite towns in Binh Duong, Dong Nai, Long An, Tay Ninh and Ba Ria - Vung Tau provinces with an influence radius of between 30 and 50 km.
2. Objectives of the planning:
This planning will serve as a basis for building and incremental improvement and modernization of the road, railway, waterway and airway networks up to 2020 with an after-2020 vision, in order to ensure the stable, balanced, sustainable and long-term development of Ho Chi Minh City, contributing to turning it into a national-level urban center, the core of the southern key economic region and a major commercial and service center in the Southeast Asian region.
3. Planning viewpoints and contents:
a/ Planning viewpoints:
- The urban traffic in Ho Chi Minh City is based on its land use planning and urban landscape architecture planning up to 2020 which have been approved by the Prime Minister.
- The urban traffic in Ho Chi Minh City is planned under the viewpoints on an "open city," linking new urban centers, satellite towns, industrial parks and inter-regional key traffic works (seaports and airports) and closely linked with the provinces in the southern key economic region and the urban area of Ho Chi Minh City, so that they can assist one another in their comprehensive development and the best tapping of general socio-economic advantages of the whole region.
- The development planning must ensure the planning continuity and stability, minimizing ground clearance in stable urban centers.
- More land should be reserved for building traffic infrastructures for both dynamic and static traffic in new urban centers, with a view to achieving the target that the urban land area for traffic (in the inner city) reaches 16-20% by 2020 and 22-24% by 2025.
b/ Principal contents of the planning:
* Planning on the road network
- Outbound radial roads
+ To renovate and upgrade the existing radial national highways (national highways No. 1, 1K, 13 and 22). Particularly, national highway 50’s section from belt road 2 to the inner city will be renovated and upgraded into an urban road together with a bypass road.
+ To build expressways with a large vehicle clearance capacity: Ho Chi Minh City - Vung Tau, Ho Chi Minh City - Long Thanh - Dau Giay - Da Lat, Ho Chi Minh City - Thu Dau Mot - Chon Thanh, Ho Chi Minh City - Moc Bai, Ho Chi Minh City - Trung Luong - Can Tho, and an inter-regional expressway from the southern area of Ho Chi Minh City to Nhon Trach.
+ To renovate the existing provincial roads to support radial national highways. To build a new section of the West-North trunk road from Hau Nghia - Vinh Loc industrial park; to build provincial road 25C linking Nhon Trach town with Long Thanh international airport; to extend the road to Phuoc An port and build a bridge spanning Thi Vai river to link the Cai Mep - Thi Vai inter-port road with the southern inter-regional expressway.
- Belt roads
+ To build belt road 1 into a grade-I urban road.
+ To build in a full circle belt road 2 running through the following points: Go Dua T-junction - Binh Phuoc crossroads - An Suong crossroads - Binh Thai crossroads - Kha Van Can road - Go Dua T-junction. This road will be a grade-I urban road.
+ To build belt road 3 running through the following points: The point of connection to the southern inter-regional expressway in Nhon Trach district, Dong Nai province - Tan Van road T-junction - the belt road of Bien Hoa city (under the master plan of Bien Hoa city) - Bung township of Thuan An district, Binh Duong province - the north of Hoc Mon township - Thanh Nien road (along An Ha canal, near Nhi Xuan and Le Minh Xuan agricultural farms) - Ho Chi Minh City - Trung Luong expressway and finally connected to the starting point of the southern inter-regional expressway in Binh Chanh district.
+ To build belt road 4 linking satellite towns of Ho Chi Minh City in the following directions: East of Trang Bom township, Trang Bom district, Dong Nai province - north of Thu Dau Mot town - Cu Chi township - Duc Hoa township connected to Ho Chi Minh City - Trung Luong expressway in Ben Luc township - national highway 50 - Hiep Phuoc port cluster.
- Thoroughfares in the inner city
+ To build a new East-West avenue in the direction from Cat Lai T-junction - Thu Thiem tunnel - Ben Chuong Duong road - Ham Tu - An Lac.
+ To build a new section of the North-South expressway from Nguyen Van Linh road to Hiep Phuoc industrial park.
+ To renovate and raise the vehicle clearance capacity of the thoroughfares in the inner city in line with the approved urban construction general planning in the direction of limiting the ground clearance (building underground pathways or overhead roads) and suiting specific conditions of each road.
- The system of overhead roads
To build 4 interconnected overhead roads for direct traffic in axial routes with a large traffic flow, including:
+ Overhead road 1: From Cong Hoa crossroads, it stretches over Cong Hoa road - Bui Thi Xuan - Nhieu Loc - Thi Nghe canal and lands on Nguyen Huu Canh road.
+ Overhead road 2: From its crossroads with overhead road 1 on expanded To Hien Thanh road, it stretches over To Hien Thanh road - Lu Gia - Binh Thoi - Lac Long Quan - Road No. 3 - belt road 2.
+ Overhead road 3: From its crossroads with overhead road 2 on To Hien Thanh road, it stretches over expanded Le Hong Phong road - Le Hong Phong - Ly Thai To - Nguyen Van Cu - expanded Nguyen Van Cu - Le Van Luong - Nguyen Van Linh.
+ Overhead road 4: From Binh Phuoc traffic hub, it stretches along national highway 13 over Sai Gon river - Vuon Lai - Nguyen Xi - Dinh Bo Linh - Dien Bien Phu roads before connecting to overhead road 1.
Click Download to see full text
Văn bản tiếng việt
Văn bản tiếng Anh
Bản dịch tham khảo
* Lưu ý: Để đọc được văn bản tải trên Luatvietnam.vn, bạn cần cài phần mềm đọc file DOC, DOCX và phần mềm đọc file PDF.
Văn bản đã hết hiệu lực. Quý khách vui lòng tham khảo Văn bản thay thế tại mục Hiệu lực và Lược đồ.
Để được giải đáp thắc mắc, vui lòng gọi
Văn bản cùng lĩnh vực
Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Lược đồ.
Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!
Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!