Thông tư 08/2016/TT-BLĐTBXH về tình hình tai nạn lao động
- Tổng hợp lại tất cả các quy định pháp luật còn hiệu lực áp dụng từ văn bản gốc và các văn bản sửa đổi, bổ sung, đính chính…
- Khách hàng chỉ cần xem Nội dung MIX, có thể nắm bắt toàn bộ quy định pháp luật hiện hành còn áp dụng, cho dù văn bản gốc đã qua nhiều lần chỉnh sửa, bổ sung.
thuộc tính Thông tư 08/2016/TT-BLĐTBXH
Cơ quan ban hành: | Bộ Lao động Thương binh và Xã hội |
Số công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Số công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Số hiệu: | 08/2016/TT-BLĐTBXH |
Ngày đăng công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày đăng công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Loại văn bản: | Thông tư |
Người ký: | Doãn Mậu Diệp |
Ngày ban hành: | 15/05/2016 |
Ngày hết hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày hết hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Áp dụng: | |
Tình trạng hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Tình trạng hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Lĩnh vực: | Lao động-Tiền lương, Y tế-Sức khỏe |
TÓM TẮT VĂN BẢN
Theo Thông tư số 08/2016/TT-BLĐTBXH ngày 15/05/2016 của Bộ Lao động Thương binh và Xã hội hướng dẫn việc thu thập, lưu trữ, tổng hợp, cung cấp, công bố, đánh giá về tình hình tai nạn lao động và sự cố kỹ thuật gây mất an toàn, vệ sinh lao động nghiêm trọng, định kỳ 06 tháng và hàng năm người sử dụng lao động phải đánh giá, công bố tình hình tai nạn lao động xảy ra tại cơ sở cho người lao động được biết.
Thông tin phải được công bố trước ngày 10/07 đối với số liệu 06 tháng và trước ngày 15/01 năm sau đối với số liệu cả năm. Đồng thời, phải được niêm yết công khai tại trụ sở của cơ sở và cấp tổ đội, phân xưởng (đối với các tổ đội, phân xưởng có xảy ra tai nạn lao động) và đăng tải trên trang thông tin điện tử của cơ sở (nếu có).
Thông tư cũng yêu cầu người sử dụng lao động, UBND cấp xã, Sở Lao động Thương binh và Xã hội có trách nhiệm công bố số vụ tai nạn lao động, số vụ tai nạn lao động chết người; số người bị tai nạn lao động, số người bị chết do tai nạn lao động; nguyên nhân chủ yếu xảy ra tai nạn; thiệt hại do tai nạn lao động và sự biến động các số liệu thống kê nêu trên so với cùng kỳ hoặc giai đoạn báo cáo…
Thông tư này có hiệu lực thi hành kể từ ngày 01/07/2016.
Xem chi tiết Thông tư08/2016/TT-BLĐTBXH tại đây
tải Thông tư 08/2016/TT-BLĐTBXH
BỘ LAO ĐỘNG - THƯƠNG BINH |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
THÔNG TƯ
Hướng dẫn việc thu thập, lưu trữ, tổng hợp, cung cấp, công bố, đánh giá về
tình hình tai nạn lao động và sự cố kỹ thuật gây mất an toàn,
vệ sinh lao động nghiêm trọng
Căn cứ Luật an toàn, vệ sinh lao động ngày 25 tháng 6 năm 2015;
Căn cứ Nghị định số 106/2012/NĐ-CP ngày 20 tháng 12 năm 2012 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội;
Theo đề nghị của Cục trưởng Cục An toàn lao động;
Bộ trưởng Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội ban hành Thông tư hướng dẫn việc thu thập, lưu trữ, tổng hợp, cung cấp, công bố, đánh giá về tình hình tai nạn lao động và sự cố kỹ thuật gây mất an toàn, vệ sinh lao động nghiêm trọng.
Thông tư này hướng dẫn việc thu thập, lưu trữ, tổng hợp, cung cấp, công bố, đánh giá về tình hình tai nạn lao động và sự cố kỹ thuật gây mất an toàn, vệ sinh lao động nghiêm trọng.
Thông tư này áp dụng đối với người sử dụng lao động và các cơ quan, tổ chức, cá nhân có liên quan đến việc thu thập, lưu trữ, tổng hợp, cung cấp, công bố, đánh giá về tình hình tai nạn lao động và sự cố kỹ thuật gây mất an toàn, vệ sinh lao động nghiêm trọng.
Nơi nhận: |
KT. BỘ TRƯỞNG |
PHỤ LỤC I
MẪU SỔ THỐNG KÊ TAI NẠN LAO ĐỘNG NĂM…..
(Ban hành kèm theo Thông tư số 08/2016/TT-BLĐTBXH ngày 15 tháng 5 năm 2016 của Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội)
SỔ THỐNG KÊ TAI NẠN LAO ĐỘNG NĂM……
- Tên doanh nghiệp, cơ quan, tổ chức (sau đây gọi chung là cơ sở): ……………………………...
- Cơ quan quản lý cấp trên: ………………………………………………………………………………
- Thuộc loại hình cơ sở1: ………………………………………….. Mã loại hình cơ sở: |
|
|
|
|
|
- Tổng số lao động bình quân trong năm: …………….. người: trong đó nữ: …………. người
- Tổng quỹ lương: ……………………………………………………………………………………………..
TT |
Họ và tên |
Giới tính |
Năm sinh |
Nghề nghiệp2 |
Tuổi nghề (năm) |
Mức lương (1.000 đ) |
Bậc thợ |
Loại hợp đồng lao động3 |
Nơi làm việc (tổ phân xưởng) |
Nơi xảy ra tai nạn lao động |
Ngày, Giờ, Số giờ đã làm việc trong ca, ngày làm việc cho đến khi tai nạn xảy ra |
Loại tai nạn lao động4 |
Đã huấn luyện ATVSLĐ |
Nguyên nhân gây tai nạn lao động5 |
Tình trạng thương tích |
Thiệt hại |
Ghi chú |
||||||||
Chết |
Bị thương |
Tổng số ngày nghỉ vì tai nạn lao động |
Chi phí tính bằng tiền (1.000 đ) |
Thiệt hại tài sản (1.000 đ) |
|||||||||||||||||||||
Nặng |
Nhẹ |
Tổng số |
Khoản chi cụ thể |
||||||||||||||||||||||
Y tế |
Trả lương trong thời gian điều trị |
Bồi thường / Trợ cấp |
Chi phí khác |
||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tổng số |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
___________________
1 Ghi tên, mã số theo danh mục và mã số các đơn vị kinh tế, hành chính sự nghiệp theo quy định pháp luật hiện hành trong báo cáo thống kê, thống nhất ghi cấp 1.
2 Ghi theo danh mục nghề nghiệp do Thủ tướng Chính phủ ban hành, thống nhất ghi cấp 3.
3 Ghi có hợp đồng lao động (ghi rõ: không xác định thời hạn; xác định thời hạn; theo mùa vụ hoặc theo một công việc nhất định thời hạn dưới 12 tháng) hoặc không có hợp đồng lao động.
4 Ghi theo danh mục các chấn thương để xác định loại tai nạn lao động nặng ban hành kèm theo Phụ lục II Nghị định số 39/2016/NĐ-CP.
5 Ghi theo kết luận tại biên bản điều tra tai nạn lao động.
PHỤ LỤC II
MẪU SỔ THỐNG KÊ TAI NẠN LAO ĐỘNG CỦA NGƯỜI LAO ĐỘNG LÀM VIỆC KHÔNG THEO HỢP ĐỒNG LAO ĐỘNG TRÊN ĐỊA BÀN XÃ/PHƯỜNG
(Ban hành kèm theo Thông tư số 08/2016/TT-BLĐTBXH ngày 15 tháng 5 năm 2016 của Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội)
ỦY BAN NHÂN DÂN XÃ/PHƯỜNG……. |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
SỔ THỐNG KÊ TAI NẠN LAO ĐỘNG NĂM ………….
TT |
Tên người bị tai nạn |
Nghề nghiệp6 |
Nơi cư trú |
Thông tin vụ tai nạn lao động |
Ghi chú |
|||||
Ngày, giờ xảy ra tai nạn |
Nơi xảy ra tai nạn |
Tình trạng nạn nhân (chết, bị thương) |
Yếu tố gây chấn thương7 |
Nguyên nhân gây tai nạn lao động8 |
Thiệt hại về tài sản (nếu có, đơn vị tính: 1.000 đồng) |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tổng số: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_____________________
6 Ghi theo danh mục nghề nghiệp do Thủ tướng Chính phủ ban hành, thống nhất ghi cấp 3.
7 Ghi theo danh mục các chấn thương để xác định loại tai nạn lao động nặng ban hành kèm theo Phụ lục II Nghị định số 39/2016/NĐ-CP.
8 Ghi theo kết luận tại biên bản điều tra tai nạn lao động.
PHỤ LỤC III
MẪU SỔ THỐNG KÊ TAI NẠN LAO ĐỘNG NĂM…..
(Ban hành kèm theo Thông tư số 08/2016/TT-BLĐTBXH ngày 15 tháng 5 năm 2016 của Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội)
SỔ THỐNG KÊ TAI NẠN LAO ĐỘNG NĂM……
Tên cơ quan: …………………………………………………………………………………………………….……………………………………………..
TT |
Họ và tên |
Giới tính |
Năm sinh |
Nghề nghiệp9 |
Tuổi nghề (năm) |
Mức lương (1.000 đ) |
Bậc thợ |
Loại hợp đồng lao động10 |
Nơi làm việc (tổ phân xưởng) |
Nơi xảy ra tai nạn lao động |
Ngày, Giờ, Số giờ đã làm việc trong ca, ngày làm việc cho đến khi tai nạn xảy ra |
Loại tai nạn lao động11 |
Đã huấn luyện ATVSLĐ |
Nguyên nhân gây tai nạn lao động12 |
Tình trạng thương tích |
Thiệt hại |
Ghi chú |
||||||||
Chết |
Bị thương |
Tổng số ngày nghỉ vì tai nạn lao động |
Chi phí tính bằng tiền (1.000 đ) |
Thiệt hại tài sản (1.000 đ) |
|||||||||||||||||||||
Nặng |
Nhẹ |
Tổng số |
Khoản chi cụ thể |
||||||||||||||||||||||
Y tế |
Trả lương trong thời gian điều trị |
Bồi thường / Trợ cấp |
Chi phí khác |
||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tổng số |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_________________
9 Ghi theo danh mục nghề nghiệp do Thủ tướng Chính phủ ban hành, thống nhất ghi cấp 3.
10 Ghi có hợp đồng lao động (ghi rõ: không xác định thời hạn; xác định thời hạn; theo mùa vụ hoặc theo một công việc nhất định thời hạn dưới 12 tháng) hoặc không có hợp đồng lao động.
11 Ghi theo danh mục các chấn thương để xác định loại tai nạn lao động nặng ban hành kèm theo Phụ lục II Nghị định số 39/2016/NĐ-CP.
12 Ghi theo kết luận tại biên bản điều tra tai nạn lao động.
THE MINISTRY OF LABOR – INVALIDS AND SOCIAL AFFAIRS
Circular No. 08/2016/TT-BLDTBXH dated May 15, 2016 of the Ministry of Labor, Invalids and Socialon guidelines for compiling, archiving, summarizing, apprising, announcing and assessing of occupational accidents and technical issues in serious violation of occupational safety and hygiene
Pursuant to the Law on occupational safety and hygiene dated June 25, 2015;
Pursuant to the Government’s Decree No. 106/2012/NĐ-CP dated December 20, 2012 on the functions, missions, authority and organizational structure of the Ministry of Labor - Invalids and Social affairs;
At the request of the Head of the Department of Work safety;
Minister of Labor - Invalids and Social affairs promulgates this Circular on guidelines for compiling, archiving, summarizing, apprising, announcing and assessing of occupational accidents and technical issues in serious violation of occupational safety and hygiene.
Article 1. Scopeof adjustment
This Circular provides guidelines for compiling, archiving, summarizing, apprising, announcing and assessment of occupational accidents and technical issues in serious violation of occupational safety and hygiene.
Article 2.Subject of application
This Circular applies to employers, authorities, organizations and individuals that compile, archive, summarize, disclose, announce or assess occupational accidents and technical issues in serious violation of occupational safety and hygiene.
Article 3. Compiling, archiving, summarizing and apprising of occupational accidents
1. Responsibilities for compiling and archiving the information on occupational accidents:
a) Employers must organize the compilation and storage of information on occupational accidents that ensue at their facilities. Moreover, employers shall maintain a logbook according to Appendix 1 of this Circular;
b) People’s Committees of communes, wards and towns (referred to as communal People s Committees) shall organize the compilation and storage of information on occupational accidents of non-contract workers in relevant administrative areas. Logbooks shall also be maintained according to Appendix 2 of this Circular;
c) Compiling, archiving and logging of occupational accidents shall be carried out by agencies designated to investigate such occupational accidents according to Point c, Section 1, Article 34 and Section 4, Article 35 of the Law on occupational safety and hygiene and to Article 21 of the Government s Decree No. 39/2016/ND-CP dated May 15, 2016 on elaborating the implementation of certain articles of the Law on occupational safety and hygiene. Logging shall adhere to Appendix III of this Circular;
d) Departments of Labor - Invalids and Social affairs shall compile and archive occupational accidents that ensue in relevant administrative areas.
dd) Ministry of Labor - Invalids and Social affairs shall compile and archive occupational accidents on nation-wide scale.
2. Employers and agencies defined in Section 1 of this Article shall be responsible for summarizing and reporting the information compiled and archived on occupational accidents as per Section 1, 2 and 3, Article 36 of the Law on occupational safety and hygiene and Article 24 of the Decree No. 39/2016/ND-CP. Such entities shall provide the information on occupational accidents upon requests by competent state management authorities in charge of labor issues.
Article 4. Assessing and announcing of occupational accidents
1. Employers shall be responsible for assessing and announcing occupational accidents at their facilities as follows:
a) Assess and announce on-site occupational accidents to employees on 6-month and annual basis. 6-month data and 1-year data must be announced by the 10thof July of the year and by the 15thof January of the following year, accordingly;
b) The information announced must be publicly displayed at employers facilities, in their workshops (where occupational accidents have occurred) and on their websites (if available).
2. Communal People’s Committees shall be responsible for assessing and announcing occupational accidents of non-contract workers in relevant administrative areas as follows:
a) Assess and announce occupational accidents of non-contract workers in relevant administrative areas on 6-month and annual basis. 6-month data and 1-year data must be announced by the 10thof July of the year and by the 15thof January of the following year, accordingly;
b) The information announced must be publicly displayed at the building of the communal People’s Committee, on its website (if available) and on its communal television channel.
3. Departments of Labor - Invalids and Social affairs shall announce occupational accidents in relevant administrative areas as follows:
a) Assess and announce occupational accidents ensuing in relevant administrative areas on 6-month and annual basis. 6-month data and 1-year data must be announced by the 20thof July of the year and by the 30thof January of the following year, accordingly;
b) The information announced must be publicly displayed at the buildings of Departments of Labor - Invalid and Social affairs, on their websites and via the local mass media.
4. Agencies defined in Point c, Section 1, Article 3 of this Circular shall announce occupational accidents under their investigation as follows:
a) Assess and announce occupational accidents under their investigation on 6-month and annual basis. 6-month data and 1-year data must be announced by the 20thof July of the year and by the 30thof January of the following year, accordingly;
b) The information announced must be publicly displayed at the buildings of the agencies, on their websites and via means of communication of the superior ministries or authorities (if available).
5. Ministry of Labor - Invalids and Social affairs shall be responsible for assessing and announcing occupational accidents ensuing across the country as follows:
a) Assess and announce occupational accidents on nation-wide scale on 6-month and annual basis. 6-month data and 1-year data must be announced by the 05thof August of the year and by the 15thof February of the following year, accordingly;
b) The information announced must be publicly displayed on the website of the Ministry of Labor - Invalids and Social affairs and via the mass media.
6. Employers and agencies defined in Section 1, 2, 3, 4 and 5 of this Article shall be responsible for announcing:
a) Quantity of occupational accidents and of those with fatalities;
b) Quantity of victims and fatalities of occupational accidents;
c) Primary reasons of the accidents;
d) Damage caused by occupational accidents;
dd) Changes in statistical data (i.e. quantity, ratio) as defined in Point a, b, c and d of this Section in comparison with those in the same period or time of reporting; analyzing of reasons of such changes and efficiency of measures to prevent occupational accidents.
Article 5. Compiling, archiving, summarizing, apprising, assessing and announcing of technical issues in serious violation of occupational safety and hygiene
1. The compiling, archiving, summarizing, apprising, assessing and announcing of technical issues in serious violation of occupational safety and hygiene shall adhere to specialized legal regulations.
2. Such activities shall be based on the information provided by agencies that lead investigations into technical issues in serious violation occupational safety and hygiene according to Section 4, Article 26 of the Decree No. 39/2016/ND-CP. Ministry of Labor - Invalids and Social affairs shall assess and announce technical issues in serious violation of occupational safety and hygiene across the country as well as occupational accidents as per Section 5, Article 4 of the Circular.
Article 6. Responsibility for implementation
1. Employers shall be responsible for: implementing this Circular, applying greater measures to augment working conditions, propagate information and provide training to heighten workers’ awareness of preventing occupation accidents and technical issues in serious violation of occupational safety and hygiene.
2. Communal People’s Committees shall be responsible for: implementing this Circular, propagate information and provide training to heighten non-contract workers’ awareness of preventing occupation accidents and technical issues in serious violation of occupational safety and hygiene in their relevant administrative areas.
3. Departments of Labor - Invalids and Social affairs shall be responsible for propagating and guiding the implementation of the Circular to every employer in their provinces.
4. Ministries, ministerial-level agencies, government agencies and provincial People’s Committees shall be responsible for instructing, inspecting and expediting inferior bodies to implement this Circular.
Article 7. Implementation
1. This Circular takes effect on July 01, 2016.
2. Joint Circular No. 12/2012/TTLT-BLDTBXH-BYT dated May 21, 2012 by the Ministry of Labor - Invalids and Social affairs and the Ministry of Health on guidelines for declaring, investigating, summarizing and reporting of occupational accidents shall lose effect on the date that this Circular takes effect.
3. Difficulties that arise during the implementation of this Circular shall be reported to the Ministry of Labor - Invalids and Social affairs for solutions./.
For the Minister
The Deputy Minister
Doan Mau Diep
APPENDIX I
THE FORMAT OF THE CCUPATIONAL ACCIDENT LOGBOOK FOR THE YEAR OF …
(Enclosed to the Circular No. 08/2016/TT-BLDTBXH dated May 15, 2016 by the Ministry of Labor - Invalids and Social affairs)
OCCUPATIONAL ACCIDENT LOGBOOK FOR THE YEAR OF …
- Name of the enterprise / organization (referred to as the organization): …………………………………………………………………………………..
- Superior organization: ………………………………………………………………………………
- Type of the organization1: .............................................. Type code: |
|
|
|
|
|
- Total average quantity of employees in the year: …………….. persons: female employee: …………. persons
- Total salary budget: ……………………………………………………………………………………………..
No. | Full name | Gender: | Year of birth | Occupation | Occupational seniority (year) | Salary rate (VND 1,000) | Worker grade | Type of labor contract | Workplace (section, workshop) | Location of occupational accident | Work days, shift hours until the accident | Accident type4(cause of injuries) | Having been trained in occupational safety and hygiene | Reason of the accident5 | Casualty | Damage | Note | ||||||||
Fatality | Injury | Total days-off after the accident | Pecuniary cost (VND 1,000) | Asset damage (VND 1,000) | |||||||||||||||||||||
Severe | Minor | Total | Cost breakdown | ||||||||||||||||||||||
Health | Salary paid during medical treatment | Amends/ Aids | Others | ||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
___________________
1Write names and codes in accordance with the naming and coding of enterprises and administrative organizations in statistical reports as per current laws, on the basis of section 1 of business lines.
2Provide information according to Prime Minister s list of business lines, on the basis of section 3 of business lines.
3Indicate whether the workers sign labor contracts (specify: permanent employment, time-defined employment, seasonal or job-based employment for less than 12 months) or not.
4Provide information according to the list of injuries to determine severe occupational accidents, which is available in Appendix II of the Decree No. 39/2016/ND-CP.
5Provide information according to the conclusion in the record of occupational accident investigation.
APPENDIX II
THE FORMAT OF THE LOGBOOK OF OCCUPATIONAL ACCIDENTS OF NON-CONTRACT WORKERS IN A COMMUNE / WARD
(Enclosed to the Circular No.08/2016/TT-BLDTBXH dated May 15, 2016 by the Ministry of Labor - Invalids and Social affairs)
PEOPLE’S COMMITTEE OF … [COMMUNE/ WARD] | SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM |
OCCUPATIONAL ACCIDENT LOGBOOK FOR THE YEAR OF …
No. | Name of the victim | Occupation6 | Place of residence | Occupational accident | Note | |||||
Date and time of the accident | Location of the accident | Condition of the victim (deceased or injured) | Cause of injuries7 | Reason of the accident8 | Asset damage (if any, unit: VND 1,000) | |||||
|
|
|
|
|
|
| ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_____________________
6Provide information according to Prime Minister s list of business lines, on the basis of section 3 of business lines.
7Provide information according to the list of injuries to determine severe occupational accidents, which is available in Appendix II of the Decree No. 39/2016/ND-CP.
8Provide information according to the conclusion in the record of occupational accident investigation.
APPENDIX III
THE FORMAT OF THE OCCUPATIONAL ACCIDENT LOGBOOK FOR THE YEAR OF …
(Enclosed to the Circular No. 08/2016/TT-BLDTBXH dated May 15, 2016 by the Ministry of Labor - Invalids and Social affairs)
OCCUPATIONAL ACCIDENT LOGBOOK FOR THE YEAR OF …
Name of the organization: ………………………………………………………………………
No. | Full name | Gender | Year of birth | Occupation9 | Occupational seniority (year) | Salary rate (VND 1,000) | Worker grade | Type of labor contract | Workplace (section, workshop) | Location of occupational accident | Work days, shift hours until the accident | Accident type11(cause of injuries) | Having been trained in occupational safety and hygiene | Reason of the accident12 | Casualty | Damage | Note | ||||||||
Fatality | Injury | Total days-off after the accident | Pecuniary cost (VND 1,000) | Asset damage (VND 1,000) | |||||||||||||||||||||
Severe | Minor | Total | Cost breakdown | ||||||||||||||||||||||
Health | Salary paid during medical treatment | Amends/ Aids | Others | ||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Total |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
_________________
9Provide information according to Prime Minister s list of business lines, on the basis of section 3 of business lines.
10Indicate whether the workers sign labor contracts (specify: permanent employment, time-defined employment, seasonal or job-based employment for less than 12 months) or not.
11Provide information according to the list of injuries to determine severe occupational accidents, which is available in Appendix II of the Decree No. 39/2016/ND-CP.
12Provide information according to the conclusion in the record of occupational accident investigation.
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem đầy đủ bản dịch.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Lược đồ
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Lược đồ.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây