Thông tư 156/2016/TT-BTC phí cấp giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp
- Tổng hợp lại tất cả các quy định pháp luật còn hiệu lực áp dụng từ văn bản gốc và các văn bản sửa đổi, bổ sung, đính chính…
- Khách hàng chỉ cần xem Nội dung MIX, có thể nắm bắt toàn bộ quy định pháp luật hiện hành còn áp dụng, cho dù văn bản gốc đã qua nhiều lần chỉnh sửa, bổ sung.
thuộc tính Thông tư 156/2016/TT-BTC
Cơ quan ban hành: | Bộ Tài chính |
Số công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Số công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Số hiệu: | 156/2016/TT-BTC |
Ngày đăng công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày đăng công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Loại văn bản: | Thông tư |
Người ký: | Vũ Thị Mai |
Ngày ban hành: | 21/10/2016 |
Ngày hết hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày hết hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Áp dụng: | |
Tình trạng hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Tình trạng hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Lĩnh vực: | Thuế-Phí-Lệ phí |
TÓM TẮT VĂN BẢN
Theo Thông tư số 156/2016/TT-BTC ngày 21/10/2016 của Bộ Tài chính quy định mức thu, chế độ thu, nộp, quản lý và sử dụng phí thẩm định cấp Giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp, doanh nghiệp nộp hồ sơ đề nghị cấp mới, sửa đổi, bổ sung và gia hạn Giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp phải nộp phí thẩm định cấp Giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp.
Trong đó, mức thu phí đối với trường hợp cấp mới, gia hạn Giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp là 05 triệu đồng/lần thẩm định và 03 triệu đồng/lần thẩm định với trường hợp sửa đổi, bổ sung giấy chứng nhận. Doanh nghiệp có thể nộp phí bằng tiền mặt trực tiếp cho cơ quan thu phí hoặc chuyển khoản vào tài khoản của cơ quan thu phí mở tại Kho bạc Nhà nước.
Thông tư này có hiệu lực thi hành kể từ ngày 01/01/2017.
Xem chi tiết Thông tư156/2016/TT-BTC tại đây
tải Thông tư 156/2016/TT-BTC
BỘ TÀI CHÍNH Số: 156/2016/TT-BTC |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Hà Nội, ngày 21 tháng 10 năm 2016 |
Căn cứ Luật phí và lệ phí ngày 25 tháng 11 năm 2015;
Căn cứ Luật ngân sách nhà nước ngày 25 tháng 6 năm 2015;
Căn cứ Nghị định số 120/2016/NĐ-CP ngày 23 tháng 8 năm 2016 của Chính phủ quy định chi tiết và hướng dẫn thi hành một số điều của Luật phí và lệ phí;
Căn cứ Nghị định số 42/2014/NĐ-CP ngày 14 tháng 5 năm 2014 của Chính phủ về quản lý hoạt động bán hàng đa cấp;
Căn cứ Nghị định số 215/2013/NĐ-CP ngày 23 tháng 12 năm 2013 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Bộ Tài chính;
Theo đề nghị của Vụ trưởng Vụ Chính sách Thuế,
Bộ trưởng Bộ Tài chính ban hành Thông tư quy định mức thu, chế độ thu, nộp, quản lý và sử dụng phí thẩm định cấp giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp.
Thông tư này quy định mức thu, chế độ thu, nộp, quản lý và sử dụng phí thẩm định cấp giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp.
Thông tư này áp dụng đối với doanh nghiệp nộp hồ sơ đề nghị cấp mới, sửa đổi, bổ sung và gia hạn giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp; cơ quan nhà nước có thẩm quyền cấp giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp và các tổ chức, cá nhân liên quan đến thẩm định cấp giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp.
Doanh nghiệp khi nộp hồ sơ đề nghị cấp mới, sửa đổi, bổ sung và gia hạn giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp phải nộp phí thẩm định cấp giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp theo quy định tại Thông tư này.
Cục Quản lý cạnh tranh (Bộ Công Thương) có trách nhiệm thu, nộp, quản lý và sử dụng phí thẩm định cấp giấy chứng nhận đăng ký hoạt động bán hàng đa cấp theo quy định tại Thông tư này.
- Đối với trường hợp cấp mới, gia hạn giấy chứng nhận: 5.000.000 đồng/01 lần thẩm định.
- Đối với trường hợp sửa đổi, bổ sung giấy chứng nhận: 3.000.000 đồng/01 lần thẩm định.
Nơi nhận: |
KT. BỘ TRƯỞNG |
THE MINISTRY OF FINANCE
Circular No.156/2016/TT-BTCdated October 21, 2016of the Ministry of Finance onproviding for fees forprocessing of application for the certificate ofmulti-level marketing, collection, transfer and management thereof
Pursuant to the Law on fees and charges dated November 25, 2015;
Pursuant to the Law on state budget dated June 25, 2015;
Pursuant to the Government s Decree No. 120/2016/ND-CP dated August 23, 2016 detailing and guiding the implementation of a number of articles of the Law on fees and charges;
Pursuant to the Government s Decree No. 42/2014/ND-CP datedMay 14, 2014 providing for the management ofmulti-level marketingactivities;
Pursuant to the Government s Decree No. 215/2013/ND-CP dated December 23, 2013 defining the functions, tasks, powers and organizational structure of Ministry of Finance;
At the request of the Director of the Tax Policy Department,
Minister of Finance promulgates this Circular to providefor fees forprocessing of application for thecertificate of multi-level marketing, collection, transfer and management thereof.
Article 1. Scope of adjustment and subject of application
1.Scope of adjustment
This Circular providesfor fees forprocessing of application for thecertificate of multi-level marketing, collection, transfer and management thereof.
2.Subject of application
This Circular applies to enterprises applying for issuance, replacement, addition or renewal of the certificate ofmulti-level marketing, state authorities competent to issue the certificate ofmulti-level marketingand entities involved in the processing of application for the certificate ofmulti-level marketing.
Article 2. Payers
Anyenterprises applying for issuance, replacement, addition or renewal ofthecertificate of multi-level marketingmust pay fees for processing of application for the certificate ofmulti-level marketingin conformity with regulations in this Circular.
Article 3. Collector
Vietnam Competition Authority (directly underMinistry of Industry and Trade) shall be responsible for collecting,transferring andmanagingthefees forprocessing of application for the certificate ofmulti-level marketingin conformity with regulations in this Circular.
Article 4. Fees
1.Fees for processing of application for the certificate ofmulti-level marketingshall be provided for as follows:
-Issuance or renewal of a certificate of multi-level marketing: VND 5,000,000/application.
-Replacement or addition to acertificate of multi-level marketing: VND3,000,000/application.
2.Applicants shall pay the fees in cash directly to the collector or by transfer to the collector’ accounts opened at state treasuries.
Article 5. Declaration andtransferof fees
1. Collector must transfer the collected fees in the previous month to the account for feestransferredto state budget which is opened at a State Treasury by the 05thday of every month.
2. Collector must make monthly declaration and annual statement ofcollectedfees in accordance with regulations in Clause 3 Article 19 of the Circular No. 156/2013/TT-BTC dated November 06, 2013 by Minister of Finance providing guidance on a number of articles of the Law on tax management; the Law on amendments to the Law on tax management and the Government s Decree No. 83/2013/ND-CP dated July 22, 2013.
Article 6. Management and use of fees
1. Collector musttransfertotal amount of collected fees to state budget.Expenditure for processing of applications and collection of fees shall be covered by funding from state budget included in the collector’ estimates under policies and levels of state budget expenditures as regulated by laws.
2.If the collector is provided with predetermined operating expenditure in conformity with regulations on the autonomy inpayrolland use of administrative expenditure by state agencies by the Government or the Prime Minister, the collector may retain 90% of total amount of collected fees to cover the expenditure for processing of applications and collection of fees thereof as regulated in Clause 2 Article 5 of theGovernment s Decree No. 120/2016/ND-CP dated August 23, 2016 detailing and guiding the implementation of a number of articles of the Law on fees and charges. The remains (10%) must be transferred to state budget according to corresponding chapter, item and sub-item in the list of state budget entries.
Article 7. Implementationprovisions
1. This Circulartakes effect on January 01, 2017. This Circular replaces the Circular No.197/2014/TT-BTCdated December 18, 2014 by Ministry of Financeprovidingfor feesfor processing of application for thecertificate of multi-level marketing, collection, transfer and management thereof.
2. Other contents related to the collection,transfer andmanagement, receipts and announcement of regulations on collection ofthe fees, which are not provided for in this Circular, shall be performed in conformity with regulations in the Law on fees and charges,the Government s Decree No. 120/2016/ND-CP dated August 23, 2016 detailing and guiding the implementation of a number of articles of the Law on fees and charges,the Circular No. 156/2013/TT-BTC dated November 06, 2013 by Minister of Finance providing guidance on a number of articles of the Law on tax management,the Law on amendments to the Law on tax management and the Government s Decree No. 83/2013/ND-CP dated July 22, 2013, and the Circular by Minister of Finance providing for the printing, issuance, management and use of receipts of fees and charges under the government revenues and other documents on amendments and supplements thereof (if any).
3.Any difficultiesarising in the course ofimplementation of this Circularshall bepromptly reported to Ministry of Finance for consideration./.
For the Minister
The Deputy Minister
Vu Thi Mai
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem đầy đủ bản dịch.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Lược đồ
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Lược đồ.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem Nội dung MIX.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây