Quyết định 693/QĐ-BTC của Bộ Tài chính về công bố các thủ tục hành chính về thuế thuộc phạm vi chức năng quản lý Nhà nước của Bộ Tài chính

thuộc tính Quyết định 693/QĐ-BTC

Quyết định 693/QĐ-BTC của Bộ Tài chính về công bố các thủ tục hành chính về thuế thuộc phạm vi chức năng quản lý Nhà nước của Bộ Tài chính
Cơ quan ban hành: Bộ Tài chính
Số công báo:
Đã biết

Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Số công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!

Số hiệu:693/QĐ-BTC
Ngày đăng công báo:Đang cập nhật
Loại văn bản:Quyết định
Người ký:Đỗ Hoàng Anh Tuấn
Ngày ban hành:05/04/2013
Ngày hết hiệu lực:
Đã biết

Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày hết hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!

Áp dụng:
Đã biết

Vui lòng đăng nhập tài khoản để xem Ngày áp dụng. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!

Tình trạng hiệu lực:
Đã biết

Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Tình trạng hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!

Lĩnh vực: Thuế-Phí-Lệ phí, Hành chính

TÓM TẮT VĂN BẢN

Công bố 31 thủ tục hành chính mới về thuế

Ngày 05/04/2013, Bộ trưởng Bộ Tài chính đã ký Quyết định số 693/QĐ-BTC về công bố các thủ tục hành chính (TTHC) về thuế thuộc phạm vi chức năng quản lý Nhà nước của Bộ Tài chính.
Tại Quyết định này, Bộ Tài chính công bố 43 TTHC về thuế thuộc phạm vi chức năng quản lý của Bộ Tài chính gồm: 31 TTHC mới, 10 TTHC sửa đổi, bổ sung, thay thế và 02 TTHC được bãi bỏ. Trong đó, nổi bật với các TTHC mới như: các thủ tục khai thuế tài nguyên, thuế đặc biệt đối với dầu thô; khai thuế thu nhập doanh nghiệp, phụ thu tạm tính... áp dụng cho Vietsopetro; thông báo phát hành Biên lai thu tiền phí, lệ phí do cơ quan thu phí, lệ phí đặt in; Báo cáo tình hình sử dụng Biên lai thu tiền phí, lệ phí...
Ngoài ra, Bộ Tài chính cũng chỉ rõ những nội dung được sửa đổi, bổ sung và thay thế đối với các TTHC sửa đổi, bổ sung, thay thế, cụ thể: Bổ sung thêm thời hạn nộp thông báo định mức chính của sản phẩm chủ yếu của doanh nghiệp là ”03 tháng đầu năm hoặc 03 tháng kể từ khi bắt đầu đi vào sản xuất, kinh doanh”; bỏ quy định về xuất trình bản chính khi kê khai và nộp thuế đối với hoạt động sản xuất, kinh doanh hàng hóa, dịch vụ ở nước ngoài...
02 TTHC bị bãi bỏ là thủ tục thông báo tạm dừng của tài sản cố định đang dùng cho sản xuất, kinh doanh do sản xuất theo mùa vụ hoặc tạm dừng để sửa chữa, để di dời di chuyển địa điểm, để bảo trì, bảo dưỡng theo định kỳ cấp Cục Thuế và cấp Chi cục Thuế.
Quyết định này có hiệu lực thi hành kể tngày ký.

 

Xem chi tiết Quyết định693/QĐ-BTC tại đây

LuatVietnam.vn độc quyền cung cấp bản dịch chính thống Công báo tiếng Anh của Thông Tấn Xã Việt Nam.
Tình trạng hiệu lực: Đã biết

BỘ TÀI CHÍNH
--------
Số: 693/QĐ-BTC
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
----------------
Hà Nội, ngày 05 tháng 04 năm 2013
 
 
QUYẾT ĐỊNH
Về công bố các thủ tục hành chính về thuế
thuộc phạm vi chức năng quản lý Nhà nước của Bộ Tài chính
--------------------------------------
BỘ TRƯỞNG BỘ TÀI CHÍNH
 
 
Căn cứ Nghị định số 118/2008/NĐ-CP ngày 27 tháng 11 năm 2008 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Bộ Tài chính;
Căn cứ Nghị định số 63/2010/NĐ-CP ngày 08 tháng 06 năm 2010 của Chính phủ về Kiểm soát thủ tục hành chính;
Xét đề nghị của Chánh Văn phòng Bộ, Tổng cục trưởng Tổng cục Thuế
 
 
QUYẾT ĐỊNH:
 
 
Điều 1. Công bố kèm theo Quyết định này 43 thủ tục hành chính về thuế thuộc phạm vi chức năng quản lý nhà nước của Bộ Tài chính, gồm:
- 31 thủ tục hành chính mới (Phụ lục 1).
- 10 thủ tục hành chính sửa đổi, bổ sung, thay thế các thủ tục hành chính đã được công bố tại Quyết định số 2151/QĐ-BTC ngày 30/8/2012; Quyết định 1650/QĐ-BTC của Bộ Tài chính ngày 12/7/2011; Quyết định số 1008/QĐ-BTC ngày 5/5/2011 và Quyết định số 1902/QĐ-BTC ngày 10 tháng 8 năm 2009 thuộc lĩnh vực Thuế (Phụ lục 2).
- 02 thủ tục hành chính được bãi bỏ (Phụ lục 3).
Điều 2. Quyết định này có hiệu lực thi hành kể tngày ký.
Điều 3. Chánh Văn phòng Bộ, Tổng cục trưởng Tổng cục Thuế, Cục trưởng Cục Tin học và Thống kê Tài chính và Thủ trưởng các đơn vị có liên quan chịu trách nhiệm thi hành Quyết định này./.

 
Nơi nhận:
- Văn phòng Chính phủ (để b/c);
-
Lãnh đạo Bộ;
- Cục Kiểm soát TTHC (Bộ Tư pháp);
- Như Điều 3;
- Vụ Pháp chế (BTC);
- Vụ Pháp chế (TCT);
- Website Bộ Tài chính;
- Lưu VT, TCT (VT, CC).
KT. BỘ TRƯỞNG
THỨ TRƯỞNG





Đỗ Hoàng Anh Tuấn
LuatVietnam.vn độc quyền cung cấp bản dịch chính thống Công báo tiếng Anh của Thông Tấn Xã Việt Nam.
Tình trạng hiệu lực: Đã biết

THE MINISTRY OF FINANCE

Decision No.  693/QD-BTC dated April 05, 2013 of the Ministry of Finance on announcing the tax administrative procedures within management scope and function of the Ministry of Finance

Pursuant to the Decree No. 118/2008/ND-CP dated November 27, 2008 of the Government defining the functions, tasks, powers and organizational structure of the Ministry of Finance;

Pursuant to the Decree No. 63/2010/ND-CP dated June 08, 2010 of the Government on controlling administrative procedures;

At the proposal of the Chief of Ministerial office, General Director of the General Department of Taxation,

DECIDES:

Article 1.To announce together with this Decision 43 tax administrative procedures within state management scope and function of the Ministry of Finance including:

- 31 new administrative procedures (Annex 1).

- 10 administrative procedures amending and supplementing, replacing administrative procedures already announced at the Decision No. 2151/QD-BTC dated 30/8/2012; Decision No. 1650/QD-BTC of the Ministry of Finance dated 12/7/2011; Decision No. 1008/QD-BTC dated 5/5/2011 and Decision No. 1902/QD-BTC dated 10/8/2009 under tax field (Annex 2).

- 02 administrative procedures that are annulled (Annex 3).

Article 2.This Decision takes effect on the signing date.

Article 3.The Chief of Ministerial office, General director of the General Department of Taxation, Director of the Informatics and Financial Statistic Department  and heads of relevant units shall implement this Decision.

For the Minister of Finance

Deputy Minister

Do Hoang Anh Tuan

 

ANNEX NO. 1

NEW ADMINISTRATIVE PROCEDURES WITHIN THE STATE MANAGEMENT SCOPE OF THE MINISTRY OF FINANCE
(Issued with the Decision No. 639/QD-BTC dated April 05, 2013 of the Ministry of Finance)

No.

NAME OF ADMINISTRATIVE PROCEDURES

FORM OF AMENDING

Sector, field

The implementing agencies

I

Level of taxation department

1

Declaring the resource tax provisionally counted for crude oil applicable to Vietsopetro

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

2

Declaring the resource tax finalization for crude oil applicable to Vietsopetro

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

3

Declaring the special tax for crude oil applicable to Vietsopetro

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

4

Declaring additional levies provisionally counted for interest oil according to each time of warehousing for sale applicable to Vietsopetro

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

5

Declaring EIT provisionally counted according to each time of warehousing for sale applicable to Vietsopetro

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

6

Declaring additional levies provisionally counted for interest oil from residual levy of the oil part left over applicable to Vietsopetro

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

7

Declaring the additional levy finalization upon prices of crude oil have increasing changes applicable to Vietsopetro

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

8

Declaring EIT provisionally counted for income from residual levy of the oil part left over applicable to Vietsopetro

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

9

Declaring the EIT finalization applicable to Vietsopetro

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

10

Notifying on issuance of receipt for collection of charges, fees that are ordered for printing by agencies collecting charges and fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

11

Notifying on changing form or content of receipts

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

12

Report on issuing receipt for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

13

Notifying of mandating to make receipts for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

14

Notifying on the expired time or termination of  mandating in  making receipts for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

15

Report on using receipts for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

16

Report about acceptance to print receipts and supply status of the self-printing software

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

17

Notifying about cancelling receipts for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

18

Notifying about result of cancelling receipts for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

19

Notifying about selection of plan enjoying EIT incentives for enterprises enjoying EIT incentives because they meet confessional conditions about export rate but terminated incentives under the WTO’s commitments

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

20

Re-notifying about selection of plan enjoying EIT incentives for enterprises enjoying EIT incentives because they meet confessional conditions about export rate but terminated incentives under the WTO’s commitments

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

III

Level of Taxation Sub-Department

 

 

 

21

Notifying about issuance of receipt for collection of charges, fees that are ordered for printing by agencies collecting charges and fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

22

Notifying on changing form or content of receipts

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

23

Report on issuing receipt for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

24

Notifying about mandating to make receipts for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

25

Notifying on the expired time or termination of mandating in making receipts for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

26

Report on using receipts for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

27

Report about acceptance to print receipts and supply status of the self-printing software

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

28

Notifying about cancelling receipts for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

29

Notifying about result of cancelling receipts for collection of charges, fees

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

30

Notifying about selection of plan enjoying EIT incentives for enterprises enjoying EIT incentives because they meet confessional conditions about export rate but terminated incentives under the WTO’s commitments

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

31

Re-notifying about selection of plan enjoying EIT incentives for enterprises enjoying EIT incentives because they meet confessional conditions about export rate but terminated incentives under the WTO’s commitments

Updating new one

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

 

ANNEX NO. 2

THE AMENDING, SUPPLEMENTING OR REPLACING ADMINISTRATIVE PROCEDURES WITHIN THE STATE MANAGEMENT SCOPE OF THE MINISTRY OF FINANCE
(Issued with the Decision No. 639/QD-BTC dated April 05, 2013 of the Ministry of Finance)

No.

NAME OF ADMINISTRATIVE PROCEDURES

Sector, field

The amended content

The implementing agencies

Note

 

A

The amending and supplementing administrative procedures

 

I

Level of Taxation Departments

 

 

 

 

 

1

Notifying about issuance of receipt for collection of charges, fees that are printed by agencies collecting charges and fees (B-BTC-115224-TT)

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

- To combine 2 procedures 161 and 162 in the list part promulgated together with Decision No. 1902/QD-BTC dated 10/8/2009

- To amend name of administrative procedure

- To clarify that form of notice on issuance of receipts is the form 04b

Taxation Departments

To amend administrative procedures 161 and 162 in the list part promulgated together with Decision No. 1902/QD-BTC dated 10/8/2009

 

2

To provide explanations on the lost assets and goods due to natural disasters, epidemics, fire that are counted into expenses  allowed deducting when calculating EIT (B-BTC-172003-TT)

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

- To supplement additionally agencies confirming in the written confirmation about places happening natural disasters, epidemics, fire

Taxation Departments

To amend administrative procedure No. 1 in the list part promulgated together with Decision No. 1008/QD-BTC dated 5/5/2011

 

3

To notify the main norms of key products of enterprises (B- BTC-172010-TT)

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

- To supplement additionally that the time limit of filing notice will be within “03 months at the begin of year or 03 months after beginning production and business”

Taxation Departments

To amend administrative procedure No. 5 in the list part promulgated together with Decision No. 1008/QD-BTC dated 5/5/2011

4

To declare and pay tax for the production and business operation of goods and services abroad

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

- To amend name of administrative procedure

- To cancel provision which the originals are required to produce when declaring tax

- To cancel provisions which it is required to have confirmation  of the tax or financial agencies in financial statement at the invested countries (if countries, territories where receiving investment have independent audit organizations) or confirmation of competent agencies in countries, territories where receiving investment.

Taxation Departments

To amend administrative procedure No. 3 in the list part promulgated together with Decision No. 1650/QD-BTC dated 12/7/2011

5

To declare environmental protection tax applicable to organizations; households and individuals

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

- To supplement additionally provision about components of documents attached to the declaration of environmental protection tax in case where organizations, individuals self produce packing for packed goods.

- To supplement form of the list table for invoices selling wrapping according to the form No. 03/TBVMT

Taxation Departments

To amend administrative procedure No. 36 in the list part promulgated together with Decision No. 2151/QD-BTC dated 30/8/2012

II

Level of Taxation Sub-Departments

 

 

 

 

6

Notifying about issuance of receipt for collection of charges, fees that are printed by agencies collecting charges and fees (B-BTC-112485-TT)

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

- To amend name of administrative procedure

- To clarify that form of notice on issuance of receipts is the form 04b

Taxation Sub-Departments

To amend administrative procedure No. 147 in the list part promulgated together with Decision No. 1902/QD-BTC dated 10/8/2009

7

To provide explanations on the lost assets and goods due to natural disasters, epidemics, fire that are counted into expenses allowed deducting when calculating EIT (B-BTC-172043-TT)

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

- To supplement additionally agencies confirming in the written confirmation about places happening natural disasters, epidemics, fire

Taxation Sub-Departments

To amend administrative procedure No. 11 in the list part promulgated together with Decision No. 1008/QD-BTC dated 5/5/2011

8

To notify the main norms of key products of enterprises (B- B-BTC-172048-TT)

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

- To supplement additionally that the time limit of filing the notice will be within “03 months at the begin of year or 03 months after beginning production and business”

Taxation Sub-Departments

To amend administrative procedure No. 5 in the list part promulgated together with Decision No. 1008/QD-BTC dated 5/5/2011

9

To declare and pay tax for the production and business operation of goods and services abroad

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

- To amend name of administrative procedure

- To cancel provision which the originals are required to produce when declaring tax

- To cancel provisions which it is required to have confirmation of the tax or financial agencies in financial statement at the invested countries (if countries, territories where receiving investment have independent audit organizations) or confirmation of competent agencies in countries, territories where receiving investment.

Taxation Sub-Departments

To amend administrative procedure No. 3 in the list part promulgated together with Decision No. 1650/QD-BTC dated 12/7/2011

10

To declare environmental protection tax applicable to organizations; households and individuals

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

- To supplement additionally provision about components of documents attached to the declaration of environmental protection tax in case where organizations, individuals self produce packing for packed goods.

- To supplement form of the list table for invoices selling wrapping according to the form No. 03/TBVMT

Taxation Sub-Departments

To amend administrative procedure No. 32 in the list part promulgated together with Decision No. 2151/QD-BTC dated 30/8/2012

 

ANNEX NO. 3

THE ANNULLED ADMINISTRATIVE PROCEDURES WITHIN THE STATE MANAGEMENT SCOPE OF THE MINISTRY OF FINANCE
(Issued with the Decision No. 639/QD-BTC dated April 05, 2013 of the Ministry of Finance)

No.

NAME OF ADMINISTRATIVE PROCEDURES

Field

The implementing agencies

Note

I

Level of Taxation Departments

1

Notifying about temporary stopping of fixed assets used for production and business due to production depended on crops or temporary stopping for repair, movement of location, or periodical maintenance (B-BTC-172009-TT)

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Departments

To annul administrative procedure No. 4 in the list part promulgated together with Decision No. 1008/QD-BTC dated 5/5/2011

II

Level of Taxation Sub-Departments

2

Notifying about temporary stopping of fixed assets used for production and business due to production depended on crops or temporary stopping for repair, movement of location, or periodical maintenance (B-BTC-172047-TT)

Management on taxes, charges, fees and other revenues of the State budget

Taxation Sub-Departments

To annul administrative procedure No. 14 in the list part promulgated together with Decision No. 1008/QD-BTC dated 5/5/2011

 

 

 

Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem đầy đủ bản dịch.

Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây

Lược đồ

Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Lược đồ.

Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây

Văn bản đã hết hiệu lực. Quý khách vui lòng tham khảo Văn bản thay thế tại mục Hiệu lực và Lược đồ.
văn bản TIẾNG ANH
Bản dịch LuatVietnam
Decision 693/QD-BTC DOC (Word)
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiếng Anh hoặc Nâng cao để tải file.

Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây

* Lưu ý: Để đọc được văn bản tải trên Luatvietnam.vn, bạn cần cài phần mềm đọc file DOC, DOCX và phần mềm đọc file PDF.

Để được giải đáp thắc mắc, vui lòng gọi

19006192

Theo dõi LuatVietnam trên

TẠI ĐÂY

văn bản cùng lĩnh vực
văn bản mới nhất