Thông tư 08/2017/TT-BLĐTBXH chuẩn chuyên môn của nhà giáo giáo dục nghề nghiệp
- Tổng hợp lại tất cả các quy định pháp luật còn hiệu lực áp dụng từ văn bản gốc và các văn bản sửa đổi, bổ sung, đính chính…
- Khách hàng chỉ cần xem Nội dung MIX, có thể nắm bắt toàn bộ quy định pháp luật hiện hành còn áp dụng, cho dù văn bản gốc đã qua nhiều lần chỉnh sửa, bổ sung.
thuộc tính Thông tư 08/2017/TT-BLĐTBXH
Cơ quan ban hành: | Bộ Lao động Thương binh và Xã hội |
Số công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Số công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Số hiệu: | 08/2017/TT-BLĐTBXH |
Ngày đăng công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày đăng công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Loại văn bản: | Thông tư |
Người ký: | Doãn Mậu Diệp |
Ngày ban hành: | 10/03/2017 |
Ngày hết hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày hết hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Áp dụng: | |
Tình trạng hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Tình trạng hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Lĩnh vực: | Giáo dục-Đào tạo-Dạy nghề, Lao động-Tiền lương |
TÓM TẮT VĂN BẢN
Theo Thông tư 08/2017/TT-BLĐTBXH ngày 10/03/2017 của Bộ Lao động Thương binh và Xã hội, nhà giáo dạy nghề trình độ cao đẳng phải có thời gian tham gia giảng dạy ít nhất 12 tháng; có chứng chỉ sư phạm dạy nghề trình độ trung cấp, cao đẳng nghề hoặc chứng chỉ bồi dưỡng nghiệp vụ sư phạm cho giảng viên đại học, cao đẳng hoặc bằng tốt nghiệp đại học chuyên ngành sư phạm hoặc chứng chỉ nghiệp vụ sư phạm dạy trình độ cao đẳng hoặc tương đương.
Ngoài các tiêu chí trên, nhà giáo dạy nghề trình độ cao đẳng còn phải đáp ứng một số tiêu chí khác như: Có một trong các chứng chỉ kỹ năng nghề quốc gia bậc 3 hoặc chứng nhận bậc thợ 5/7, 4/6 trở lên hoặc chứng nhận nghệ nhân nhân dân, nghệ sĩ nhân dân, thầy thuốc nhân dân hoặc bằng tốt nghiệp cao đẳng nghề hoặc chứng chỉ kỹ năng thực hành nghề trình độ cao đẳng nghề hoặc tương đương (với nhà giáo dạy thực hành); Có trình độ ngoại ngữ bậc 2 (A2) trở lên…
Đối với nhà giáo dạy nghề trình độ trung cấp, phải có thời gian tham gia giảng dạy ít nhất 12 tháng; có bằng tốt nghiệp đại học chuyên ngành hoặc đại học sư phạm chuyên ngành trở lên, phù hợp với ngành, nghề giảng dạy (nếu dạy lý thuyết); có một trong các chứng chỉ kỹ năng nghề phù hợp với ngành, nghề giảng dạy để dạy thực hành trình độ trung cấp như chứng chỉ kỹ năng nghề quốc gia bậc 2 hoặc chứng nhận bậc thợ 4/7, 3/6 hoặc chứng nhận nghệ nhân ưu tú, nghệ sĩ ưu tú, thầy thuốc ưu tú trở lên hoặc chứng chỉ kỹ năng thực hành nghề trình độ cao đẳng nghề hoặc bằng tốt nghiệp cao đẳng nghề hoặc bằng tốt nghiệp cao đẳng hoặc tương đương (với nhà giáo dạy thực hành)…
Thông tư này có hiệu lực thi hành kể từ ngày 01/05/2017.
Xem chi tiết Thông tư08/2017/TT-BLĐTBXH tại đây
tải Thông tư 08/2017/TT-BLĐTBXH
BỘ LAO ĐỘNG - THƯƠNG BINH VÀ XÃ HỘI Số: 08/2017/TT-BLĐTBXH |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Hà Nội, ngày 10 tháng 03 năm 2017 |
Căn cứ Luật Giáo dục nghề nghiệp ngày 27 tháng 11 năm 2014;
Căn cứ Nghị định số 14/2017/NĐ-CP ngày 17 tháng 02 năm 2017 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội;
Căn cứ Nghị định số 48/2015/NĐ-CP ngày 15 tháng 5 năm 2015 của Chính phủ quy định chi tiết một số điều của Luật Giáo dục nghề nghiệp;
Theo đề nghị của Tổng Cục trưởng Tổng cục Giáo dục nghề nghiệp;
Bộ trưởng Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội ban hành Thông tư quy định chuẩn về chuyên môn, nghiệp vụ của nhà giáo giáo dục nghề nghiệp.
QUY ĐỊNH CHUNG
Trong Thông tư này, các từ ngữ dưới đây được hiểu như sau:
CHUẨN VỀ CHUYÊN MÔN, NGHIỆP VỤ CỦA NHÀ GIÁO GIÁO DỤC NGHỀ NGHIỆP
ĐÁNH GIÁ, XẾP LOẠI NHÀ GIÁO GIÁO DỤC NGHỀ NGHIỆP
Điểm quy đổi (lấy phần nguyên) = | Tổng số điểm đánh giá đạt được x 100 |
Tổng số điểm đánh giá tối đa |
Nhà giáo không đạt chuẩn thuộc một trong các trường hợp sau:
TỔ CHỨC THỰC HIỆN
Chỉ đạo, kiểm tra việc tổ chức thực hiện đánh giá, xếp loại nhà giáo theo các quy định tại Thông tư này đối với cơ sở hoạt động giáo dục nghề nghiệp thuộc thẩm quyền quản lý; gửi báo cáo tổng hợp kết quả đánh giá, xếp loại nhà giáo về Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội (Tổng cục Giáo dục nghề nghiệp) trước ngày 31/7 hàng năm (theo mẫu số 04 ban hành kèm theo Thông tư này); căn cứ kết quả đánh giá, xây dựng và phê duyệt kế hoạch đào tạo, bồi dưỡng để chuẩn hóa và nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo trong cơ sở hoạt động giáo dục nghề nghiệp thuộc thẩm quyền quản lý.
ĐIỀU KHOẢN THI HÀNH
Nhà giáo dạy thực hành hoặc dạy tích hợp trình độ trung cấp, cao đẳng mà chưa đáp ứng chuẩn về kỹ năng nghề quy định tại Thông tư này, phải hoàn thiện để đáp ứng quy định của Thông tư này trước ngày 31 tháng 12 năm 2019.
Các văn bằng, chứng chỉ, chứng nhận trình độ kỹ năng nghề, nghiệp vụ sư phạm được công nhận tương đương với các văn bằng, chứng chỉ, chứng nhận trình độ kỹ năng nghề, nghiệp vụ sư phạm quy định tại Thông tư này do Bộ chuyên ngành quy định sau khi có sự thống nhất với Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội.
Nơi nhận: |
KT. BỘ TRƯỞNG |
Mẫu số 01
(Ban hành kèm theo Thông tư số 08/2017/TT-BLĐTBXH ngày 10 tháng 03 năm 2017 của Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội)
TÊN CƠ SỞ HOẠT ĐỘNG |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
PHIẾU ĐÁNH GIÁ, XẾP LOẠI CHUYÊN MÔN, NGHIỆP VỤ CỦA NHÀ GIÁO
Năm học: ……………………………
Họ và tên: ............................................................................................................................
Khoa, tổ bộ môn: .................................................................................................................
Cấp trình độ giảng dạy: .......................................................................................................
Nhiệm vụ được phân công giảng dạy (Lý thuyết, thực hành, tích hợp)...............................
Các tiêu chí và tiêu chuẩn |
Nhà giáo tự đánh giá xếp loại |
Khoa, tổ bộ môn đánh giá, xếp loại |
||||
Điểm đánh giá đạt được |
Tỷ lệ % của điểm đánh giá đạt được so với điểm đánh giá tối đa của mỗi tiêu chuẩn (lấy đến 1 chữ số thập phân, không làm tròn) |
Các minh chứng |
Điểm đánh giá đạt được |
Tỷ lệ % của điểm đánh giá đạt được so với điểm đánh giá tối đa của mỗi tiêu chuẩn (lấy đến 1 chữ số thập phân, không làm tròn) |
Các minh chứng |
|
Tiêu chí 1 về Năng lực chuyên môn |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 1 về Trình độ chuyên môn |
|
|
|
|
|
|
Trong đó: Chỉ số thứ nhất |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 2 về Trình độ ngoại ngữ |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 3 về Trình độ tin học |
|
|
|
|
|
|
Tiêu chí 2 về Năng lực sư phạm |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 1 về Trình độ nghiệp vụ sư phạm và thời gian tham gia giảng dạy |
|
|
|
|
|
|
Trong đó: Chỉ số thứ nhất |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 2 về Chuẩn bị hoạt động giảng dạy |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 3 về Thực hiện hoạt động giảng dạy |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 4 về Kiểm tra, đánh giá kết quả học tập của người học |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 5 về Quản lý hồ sơ dạy học |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 6 về Xây dựng chương trình, biên soạn giáo trình, tài liệu giảng dạy |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 7 về Xây dựng kế hoạch, thực hiện các hoạt động giáo dục |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 8 về Quản lý người học, xây dựng môi trường giáo dục, học tập |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 9 về Hoạt động xã hội |
|
|
|
|
|
|
Tiêu chí 3 về Năng lực phát triển nghề nghiệp, nghiên cứu khoa học |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 1 về Học tập, bồi dưỡng nâng cao |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 2 về Phát triển năng lực nghề nghiệp cho người học |
|
|
|
|
|
|
- Tiêu chuẩn 3 về Nghiên cứu khoa học* |
|
|
|
|
|
|
Tổng số điểm đánh giá |
|
|
|
|
|
|
Điểm quy đổi |
|
|
|
|
|
|
Xếp loại |
|
|
|
|
|
|
* Ghi chú: Đối với nhà giáo dạy trình độ sơ cấp không đánh giá Tiêu chuẩn 3 Tiêu chí 3
……….., ngày……. tháng…… năm…… |
……….., ngày……. tháng…… năm…… |
Mẫu số 02
(Ban hành kèm theo Thông tư số 08/2017/TT-BLĐTBXH ngày 10 tháng 03 năm 2017 của Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội)
TÊN CƠ SỞ HOẠT ĐỘNG |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
PHIẾU TỔNG HỢP ĐÁNH GIÁ, XẾP LOẠI
CHUYÊN MÔN, NGHIỆP VỤ NHÀ GIÁO CỦA KHOA, TỔ BỘ MÔN
STT |
Họ và tên nhà giáo |
Cấp trình độ giảng dạy |
Nhiệm vụ giảng dạy |
Tự đánh giá, xếp loại của nhà giáo |
Đánh giá, xếp loại của Khoa, tổ bộ môn |
Ghi chú |
||||||
Sơ cấp (x) |
Trung cấp (x) |
Cao đẳng (x) |
Dạy lý thuyết (x) |
Dạy thực hành (x) |
Dạy tích hợp (x) |
Điểm quy đổi |
xếp loại |
Điểm quy đổi |
xếp loại |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
……….., ngày……. tháng…… năm…… |
Mẫu số 03
(Ban hành kèm theo Thông tư số 08/2017/TT-BLĐTBXH ngày 10 tháng 3 năm 2017 của Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội)
TÊN CƠ SỞ HOẠT ĐỘNG |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
PHIẾU TỔNG HỢP ĐÁNH GIÁ, XẾP LOẠI CHUYÊN MÔN, NGHIỆP VỤ NHÀ GIÁO CỦA CƠ SỞ HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC NGHỀ NGHIỆP
STT |
Họ và tên nhà giáo |
Cấp trình độ giảng dạy |
Nhiệm vụ giảng dạy |
Tự đánh giá, xếp loại của nhà giáo |
Đánh giá, xếp loại nhà giáo của Khoa, tổ bộ môn |
Đánh giá, xếp loại nhà giáo của cơ sở hoạt động giáo dục nghề nghiệp |
||||
Sơ cấp (x) |
Trung cấp (x) |
Cao đẳng (x) |
Dạy lý thuyết (x) |
Dạy thực hành (x) |
Dạy tích hợp (x) |
|
|
|
||
I |
Khoa …… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II |
Tổ bộ môn.... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
……….., ngày……. tháng…… năm…… |
Mẫu số 04
(Ban hành kèm theo Thông tư số 08/2017/TT-BLĐTBXH ngày 10 tháng 3 năm 2017 của Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội)
TÊN BỘ, CƠ QUAN NGANG BỘ, |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
Số: ……../BC-………. |
|
BÁO CÁO KẾT QUẢ ĐÁNH GIÁ, XẾP LOẠI NHÀ GIÁO VỀ CHUYÊN MÔN, NGHIỆP VỤ
Năm học: …………………..
Kính gửi: ………………………………………………………………
I. Báo cáo xếp loại nhà giáo về chuyên môn, nghiệp vụ (chi tiết tại phụ lục kèm theo)
Tổng số nhà giáo: ……………………………… Trong đó:
1. Đối với các trường cao đẳng
Tổng số nhà giáo là: .............................................................................................................
+ Số nhà giáo đạt chuẩn Loại A:........................; Loại B:………………….; Loại C:..............
+ Số nhà giáo chưa đạt chuẩn:.............................................................................................
2. Đối với các trường trung cấp
Tổng số nhà giáo là:..............................................................................................................
+ Số nhà giáo đạt chuẩn Loại A:........................; Loại B:………………….; Loại C:..............
+ Số nhà giáo chưa đạt chuẩn:.............................................................................................
3. Đối với các trung tâm giáo dục nghề nghiệp
Tổng số nhà giáo là:..............................................................................................................
+ Số nhà giáo đạt chuẩn Loại A:........................; Loại B:………………….; Loại C:..............
+ Số nhà giáo chưa đạt chuẩn:............................................................................................
4. Đối với các cơ sở khác có tham gia hoạt động giáo dục nghề nghiệp (cơ sở giáo dục đại học, doanh nghiệp)
Tổng số nhà giáo là:.............................................................................................................
+ Số nhà giáo đạt chuẩn Loại A:........................; Loại B:………………….; Loại C:.............
+ Số nhà giáo chưa đạt chuẩn:.............................................................................................
II. Các giải pháp về động viên, khuyến khích nhà giáo đạt chuẩn loại A, B (nếu có)
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
III. Các giải pháp về đào tạo, bồi dưỡng để chuẩn hóa và nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo (nếu có)
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
|
…………, ngày ……. tháng …… năm ……. |
Phụ lục
(Kèm theo báo cáo số………./BC……... ngày…../…. /……..của Bộ, cơ quan ngang Bộ, UBND tỉnh, thành phố trực thuộc trung ương, cơ quan trung ương của các tổ chức chính trị - xã hội, Sở LĐTB&XH về việc báo cáo xếp loại nhà giáo về chuyên môn, nghiệp vụ)
Đơn vị tính: người
STT |
Tên cơ sở hoạt động giáo dục nghề nghiệp |
Đạt chuẩn |
Chưa đạt chuẩn |
||||||||||||
Tổng số |
Dạy lý thuyết |
Dạy thực hành |
Dạy tích hợp |
Tổng số |
Dạy lý thuyết |
Dạy thực hành |
Dạy tích hợp |
||||||||
Loại A |
Loại B |
Loại C |
Loại A |
Loại B |
Loại C |
Loại A |
Loại B |
Loại C |
|
|
|
|
|||
I |
TRƯỜNG CAO ĐẲNG |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Trường Cao đẳng A |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Nhà giáo dạy trình độ cao đẳng |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Nhà giáo dạy trình độ trung cấp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Nhà giáo dạy trình độ sơ cấp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II |
TRƯỜNG TRUNG CẤP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Trường Trung cấp B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Nhà giáo dạy trình độ trung cấp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Nhà giáo dạy trình độ sơ cấp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III |
TRUNG TÂM GIÁO DỤC NGHỀ NGHIỆP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Trung tâm giáo dục nghề nghiệp C |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
IV |
CƠ SỞ GIÁO DỤC ĐẠI HỌC, DOANH NGHIỆP CÓ ĐĂNG KÝ HOẠT ĐỘNG GIÁO DỤC NGHỀ NGHIỆP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
Cơ sở giáo dục đại học D |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nhà giáo dạy trình độ cao đẳng |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Doanh nghiệp Đ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nhà giáo dạy trình độ sơ cấp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TỔNG CỘNG |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mẫu số 05
(Ban hành kèm theo Thông tư số ……./2017/TT-BLĐTBXH ngày …… tháng …… năm 2017 của Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội)
TÊN CƠ QUAN CHỦ QUẢN (nếu có) |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
Số: ………../BC-……….. |
|
BÁO CÁO KẾT QUẢ ĐÁNH GIÁ, XẾP LOẠI NHÀ GIÁO VỀ CHUYÊN MÔN, NGHIỆP VỤ
Năm học:…………………..
Kính gửi: …………………………………………………………..
I. Thông tin chung về cơ sở hoạt động giáo dục nghề nghiệp
1. Tên cơ sở hoạt động giáo dục nghề nghiệp:....................................................................
2. Địa chỉ: .............................................................................................................................
3. Điện thoại:……………………….; fax:……………………….; email:...................................
II. Báo cáo xếp loại nhà giáo về chuyên môn, nghiệp vụ (chi tiết tại phụ lục kèm theo)
Tổng số nhà giáo là: …………………………………………. Trong đó:
- Số nhà giáo đạt chuẩn Loại A:………………..; Loại B:………………..; Loại C:...................
- Số nhà giáo chưa đạt chuẩn:...............................................................................................
III. Các giải pháp về động viên, khuyến khích nhà giáo đạt chuẩn loại A, B (nếu có)
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
IV. Các giải pháp về đào tạo, bồi dưỡng để chuẩn hóa và nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo (nếu có)
...............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
|
………, ngày ……. tháng ……. năm…….. |
Phụ lục
(Kèm theo báo cáo số………./BC………ngày……./……/……. của cơ sở hoạt động giáo dục nghề nghiệp về việc báo cáo xếp loại nhà giáo về chuyên môn, nghiệp vụ)
STT |
Họ và tên nhà giáo |
Đạt chuẩn |
Chưa đạt chuẩn |
||||||||||||
Tổng số |
Dạy lý thuyết |
Dạy thực hành |
Dạy tích hợp |
Tổng số |
Dạy lý thuyết (x) |
Dạy thực hành (x) |
Dạy tích hợp (x) |
||||||||
Loại A (x) |
Loại B (x) |
Loại C (X) |
Loại A (x) |
Loại B (x) |
Loại C (X) |
Loại A (x) |
Loại B (x) |
Loại C (x) |
|
|
|
|
|||
I |
Dạy trình độ cao đẳng |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
II |
Dạy trình độ trung cấp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III |
Dạy trình độ sơ cấp |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
… |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tổng cộng |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
THE MINISTRY OF LABOR, WAR INVALIDS AND SOCIAL AFFAIRS
Circular No.08/2017/TT-BLDTBXH dated March 10, 2017 of the Ministry of Labor, War Invalids and Social Affairs on standards in qualifications of vocational education teachers
Pursuant to Law on vocational education dated November 27, 2014;
Pursuant to the Government s Decree No. 14/2017/ND-CP dated February 17, 2017 defining functions, tasks, powers and organizational structure of the Ministry of Labor, War Invalids and Social Affairs;
Pursuant to the Government s Decree No. 48/2015/ND-CP dated May 15, 2015 on guidelines for Law on vocational education;
At the request of Director General of General Department of Vocational Education;
The Minister of Labor, War Invalids and Social Affairs promulgates a Circular on standards in qualifications of vocational education teachers.
Chapter I
GENERAL PROVISIONS
Article 1. Scope of adjustment and subject of application
1. This Circular provides for standards in qualifications of vocational education teachers and guidelines for assessing and grading vocational education teachers according to qualification standards.
2. This Circular applies to teachers educating in public, private, or foreign-invested junior colleges, post-secondary schools, vocational education centers; and higher education institutions, enterprises that have registered for vocation education operation (hereinafter referred to as vocational education institutions); other agencies, organizations and individuals.
3. Standards of teachers educating common subjects, subjects of upper secondary schools in vocational education institutions shall be consistent with Circular No. 30/2009/TT-BGDDT dated October 22, 2009 of the Ministry of Education and Training on promulgation of Standards of teachers of lower secondary schools and upper secondary schools.
4. This Circular shall not apply to pedagogical institutions and teachers of pedagogy under scope of management of the Ministry of Education and Training.
Article 2. Interpretation of terms
For the purposes of this Circular, these terms below shall be construed as follows:
1. Standards in qualifications of vocational education teachers mean a system of basic requirements for professional ability that a teacher must satisfy to achieve the vocational education targets at training levels.
2. Criteria mean specific standards which reflect teachers ability.
3. Standards mean specific requirements of criteria. A standard shall have evaluation indicators.
4. Indicator means the extent of requirement and condition for a specific aspect of a standard.
5. Evidence means documents, materials, things, phenomena, and witnesses are cited to objectively confirm the level of achievement of an indicator.
6. Integrated teaching means both theoretical teaching and practical teaching in a same lesson, unit, subject, or module.
7. Professional secondary level means a training level specified in Point c Clause 2 Article 4 of the Law on Education 2005.
8. Vocational elementary, intermediate, college level means training levels specified in Article 6 of the Law on Vocational training 2006.
9. Elementary, intermediate, college level mean training levels specified in Clause 1 Article 3 of Law on vocational education 2014.
Chapter II
STANDARDS IN QUALIFICATIONS OF VOCATIONAL EDUCATION TEACHERS
Section 1. STANDARDS IN QUALIFICATIONS OF TEACHERS OF ELEMENTARY LEVEL
Sub-Section 1. CRITERION 1 OF PROFESSIONAL ABILITY
Article 3. Standard 1 in Professional levels
1. Obtain at least a diploma of professional secondary school or vocational intermediate school in major appropriate to the vocation to be taught or obtain one of certificates of vocational skills in conformity with the vocation to be taught equivalent to elementary level as follows: at least national certificate of vocational skills level 1 or worker’s certification level 3/7, 2/6 or artisan certificate of province or central-affiliated city (hereinafter referred to as province).
2. Be familiar with knowledge of the module as assigned.
3. Have knowledge of modules relating to the vocation.
4. Have knowledge about vocation reality and be familiar with occupational safety and hygiene techniques of the vocation as assigned.
5. Demonstrate proficiency in vocational skills as established in the module as assigned.
6. Have knowledge about organizing operation of the vocation as assigned.
Article 4. Standard 2 in Foreign language levels
1. Attain at least foreign language level 1 (A1) as prescribed in Circular No. 01/2014/TT-BGDDT dated January 24, 2014 of the Ministry of Education and Training on promulgation of 6-level Vietnam s language proficiency framework or higher.
2. Read and comprehend a number of specialized terms serving the teaching activities.
Article 5. Standard 3 in Information technology levels
1. Attain at least information technology level meeting standards for basic information technology as prescribed in Circular No. 03/2014/TT-BTTTT dated March 11, 2014 of the Ministry of Information and Communications on standards for information technology or higher.
2. Use specialized teaching software to design lectures.
Sub-Section 2. CRITERION 2 OF PROFESSIONAL ABILITY
Article 6. Standard 1 in Pedagogical qualification and teaching time
1. Obtain a certificate of vocational pedagogy at elementary level or certificate of pedagogy level 1 or certificate of pedagogy at elementary level or higher.
2. Have at least 6-month teaching experience.
Article 7. Standard 2 in Teaching preparation
1. Prepare a plan for module teaching as assigned on the basis of the curriculum of the entire course.
2. Prepare lesson plans as prescribed which reflect teaching and studying activities.
3. Choose teaching methods suitable for lessons of the module curriculum as assigned.
4. Ensure the availability of teaching aids, equipment, practice materials deemed necessary.
Article 8. Standard 3 in Teaching
1. Initiate the teaching in line with the vocation and learners; implement the teaching plan and curriculum completely.
2. Conduct theoretical teaching, practical teaching, and integrated teaching as prescribed.
3. Apply teaching methods that facilitate the positive and proactive learning of the learner.
4. Master teaching aids to enhance the teaching effectiveness and ensure the quality of vocational education.
Article 9. Standard 4 in Examination and evaluation of students performance
1. Choose and design tools serving the examination and evaluation of student’ performance in conformity with the module as assigned.
2. Conduct the examination and evaluation comprehensively, accurately, educationally in line with regulations; and use the results of examination and evaluation to adjust the teaching and learning activities.
Article 10. Standard 5 in Management of teaching documents
1. Comply with regulations on using forms, records, and teaching documents.
2. Store, archive, and use teaching documents as prescribed.
Article 11. Standard 6 in Formulating curricula, preparing textbooks and teaching materials
1. Understand bases, rules, requirements, and procedures for formulating curriculum of elementary level.
2. Correct and edit curriculum, textbooks, and teaching materials at elementary level.
Article 12. Standard 7 in Formulating plans and conducting educational activities
1. Educate professional ethics and attitude in conjunction with teaching the module as specified in the plan.
2. Evaluate learners’ ethic regulation as prescribed accurately, fairly and educationally.
Article 13. Standard 8 in Managing learners, creating educational environment
1. Manage information about learners.
2. Create healthy, favorable, democratic, andcooperative educational environment.
Article 14. Standard 9 in Social activities
1. Cooperate with learners’ families and the community in encouraging, supporting, and supervising the learners’ study and practice.
2. Participate in social activities inside and outside the vocational education institution.
Sub-Section 3. CRITERION 3 OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT CAPACITY
Article 15. Standard 1 in Advanced study and training
1. Regularly self-study and improve professional qualifications, professional ethics; participate in teaching festivals.
2. Participate in advanced training courses, update knowledge, vocational skills, technology, teaching methods meeting the requirements of vocational education.
Article 16. Standard 2 in Developing learners’ vocational capacity
1. Instruct learners in probation combined with professional practice.
2. Provide best students with advanced training and workmanship practice.
Section 2. STANDARDS IN QUALIFICATIONS OF TEACHERS OF INTERMEDIATE LEVEL
Sub-Section 1. CRITERION 1 OF PROFESSIONAL ABILITY
Article 17. Standard 1 in Qualifications
1. For a theoretical teacher
a) Obtain at least a Bachelor’s Degree in specialized field or Bachelor’s in specialized pedagogy in line with the vocation as assigned;
b) Be familiar with the vocation as assigned;
c) Have knowledge of subjects, modules relating to the vocation;
d) Have knowledge about professional practice of the vocation as assigned.
2. For a practical teacher
a) Obtain one of certificates of vocational skills in line with the vocation as assigned for practical teaching at intermediate level as follows: at least a national certificate of vocational skills level 2, or a worker’s certification level 4/7, 3/6, or a certificate of meritorious artisan, meritorious artist, or meritorious doctor, or a certificate of vocational practice at vocational college level or vocational college s degree or junior college s degree or equivalent;
b) Demonstrate proficiency in the vocation as assigned;
c) Organize business operation relating to the vocation as assigned;
d) Be familiar with occupational safety and hygiene techniques of the vocation as assigned.
3. For an integrated teacher
a) Obtain at least a Bachelor’s Degree in specialized field or Bachelor’s in specialized pedagogy in line with the vocation as assigned and obtain one of certificates of vocational skills in line with the vocation for practical teaching at intermediate level as follows: at least a national certificate of vocational skills level 2, or a worker’s certification level 4/7, 3/6, or a certificate of meritorious artisan, meritorious artist, or meritorious doctor, or a certificate of vocational practice at vocational college level or vocational college s degree or junior college s degree or equivalent;
b) Be familiar with the vocation as assigned;
c) Have knowledge of subjects, modules relating to the vocation;
d) Have knowledge about vocation reality and be familiar with occupational safety and hygiene techniques of the vocation as assigned.
d) Demonstrate proficiency in the vocation as assigned;
e) Organize business operation relating to the vocation as assigned.
Article 18. Standard 2 in Foreign language levels
1. Attain foreign language level 2 (A2) as prescribed in Circular No. 01/2014/TT-BGDDT dated January 24, 2014 of the Ministry of Education and Training on promulgation of 6-level Vietnam s language proficiency framework or higher.
2. Read and comprehend specialized materials serving the teaching activities.
Article 19. Standard 3 in Information technology levels
1. Attain information technology level meeting standards for basic information technology as prescribed in Circular No. 03/2014/TT-BTTTT dated March 11, 2014 of the Ministry of Information and Communications on standards for information technology or higher.
2. Master specialized teaching software to design lectures.
Sub-Section 2. CRITERION 2 OF PROFESSIONAL ABILITY
Article 20. Standard 1 in Pedagogical qualification and teaching time
1. Obtain at least a certificate of vocational pedagogy at vocational intermediate level, vocational college level, or a certificate of pedagogy level 2 or a certificate of pedagogy of professional secondary school or junior college s degree in pedagogy major or a certificate of pedagogy at intermediate level.
2. Have at least 12-month teaching experience.
Article 21. Standard 2 in Teaching preparation
1. Prepare a plan for teaching of module or subject as assigned on the basis of the curriculum of the entire course.
2. Prepare lesson plans as prescribed which reflect teaching and studying activities.
3. Choose teaching methods suitable for lessons of the module or subject curriculum as assigned.
4. Ensure the availability of teaching aids, equipment, practice materials deemed necessary.
5. Self-make simple teaching aids.
6. Take charge, design, and arrange teaching aids of specialized classrooms in line with the curriculum of the vocation as assigned.
Article 22. Standard 3 in Teaching
1. Initiate the teaching in line with the vocation and learners; implement the teaching plan and curriculum completely.
2. Conduct theoretical teaching, practical teaching, and integrated teaching as prescribed.
3. Apply and combine teaching methods to promote the positive and proactive learning and self-study of learners.
4. Master teaching aids to enhance the teaching effectiveness and ensure the quality of vocational education.
Article 23. Standard 4 in Examination and evaluation of students performance
1. Choose and design tools serving the examination and evaluation of student’ performance in conformity with the subject or module as assigned.
2. Conduct the examination and evaluation comprehensively, accurately, educationally in line with regulations; and use the results of examination and evaluation to adjust the teaching and learning activities.
Article 24. Standard 5 in Management of teaching documents
1. Comply with regulations on using forms, records, and teaching documents.
2. Store, archive, and use teaching documents as prescribed.
Article 25. Standard 6 in Formulating curricula, preparing textbooks and teaching materials
1. Understand bases, rules, requirements, and procedures for formulating curriculum of intermediate level.
2. Take charge or participate in correcting and editing curriculum, textbooks, and teaching materials at intermediate level.
Article 26. Standard 7 in Formulating plans and conducting educational activities
1. Formulate plans for educating learning through teaching and other activities.
2. Educate professional ethics and attitude in conjunction with teaching the subject or module as specified in the plan.
3. Apply knowledge about psychology and education to the educational activities.
4. Evaluate learners’ ethic regulation as prescribed accurately, fairly and educationally.
Article 27. Standard 8 in Managing learners, creating educational environment
1. Manage information about learners and use them effectively in education, teaching, and management of learners.
2. Create healthy, favorable, democratic, and cooperative educational environment.
Article 28. Standard 9 in Social activities
1. Cooperate with learners’ families and the community in encouraging, supporting, and supervising the learners’ study and practice.
2. Participate in social activities inside and outside the vocational education institution, build relationship between the vocational education institution and enterprises so as to develop the vocational education institution and the community.
Sub-Section 3. CRITERION 3 OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT CAPACITY AND RESEARCH WORK
Article 29. Standard 1 in advanced study and training
1. Regularly engage class observation and exchange teaching experience with colleagues.
2. Participate in teaching festivals.
3. Regularly self study, improve professional qualifications and professional ethics.
4. Participate in advanced training courses, update knowledge, vocational skills, technology, teaching methods meeting the requirements of vocational education.
Article 30. Standard 2 in Developing learners’ vocational capacity
1. Instruct learners in probation combined with professional practice.
2. Provide best students with advanced training and workmanship practice.
Article 31. Standard 3 in Research work
1. Have basic knowledge and skills about research work.
2. Take charge or participate in research topic at least at grassroots level.
Section 3. STANDARDS IN QUALIFICATIONS OF TEACHERS OF COLLEGE LEVEL
Sub-Section 1. CRITERION 1 OF PROFESSIONAL ABILITY
Article 32. Standard 1 in Professional qualifications
1. For a theoretical teacher
a) Obtain at least a Bachelor’s Degree in specialized field or Bachelor’s in specialized pedagogy in line with the vocation as assigned;
b) Be familiar with the vocation as assigned;
c) Have knowledge of relevant vocations;
d) Have knowledge about professional practice and technology advance and new technology of the vocation as assigned.
2. For a practical teacher
a) Obtain one of certificates of vocational skills in line with the vocation as assigned for practical teaching at college level as follows: at least a national certificate of vocational skills level 3, or a worker’s certification level 5/7, 4/6, or a certificate of people’s artisan, people’s artist, or people’s doctor, or a vocation college s degree or certificate of vocational practice at vocational college level or equivalent;
b) Demonstrate proficiency in the vocation as assigned;
c) Master the organization of business operation relating to the vocation as assigned;
d) Be familiar with occupational safety and hygiene techniques of the vocation as assigned.
3. For an integrated teacher
a) Obtain at least a Bachelor’s Degree in specialized field or Bachelor’s in specialized pedagogy in line with the vocation as assigned and obtain one of certificates of vocational skills in line with the vocation for practical teaching at college level as follows: at least a national certificate of vocational skills level 3, or a worker’s certification level 5/7, 4/6, or a certificate of people’s artisan, people’s artist, or people’s doctor, or a vocation college s degree or certificate of vocational practice at vocational college level or equivalent;
b) Be familiar with the vocation as assigned;
c) Have knowledge of relevant vocations;
d) Have knowledge about vocation reality, technology advance, and new technology and be familiar with occupational safety and hygiene techniques of the vocation as assigned;
d) Demonstrate proficiency in the vocation as assigned;
e) Master the organization of business operation relating to the vocation as assigned.
Article 33. Standard 2 in Foreign language levels
1. Attain foreign language level 2 (A2) as prescribed in Circular No. 01/2014/TT-BGDDT dated January 24, 2014 of the Ministry of Education and Training on promulgation of 6-level Vietnam s language proficiency framework or higher.
2. Read and comprehend specialized materials serving the teaching; describe basic work of the vocation as assigned.
Article 34. Standard 3 in Information technology levels
1. Attain information technology level meeting standards for basic information technology as prescribed in Circular No. 03/2014/TT-BTTTT dated March 11, 2014 of the Ministry of Information and Communications on standards for information technology or higher.
2. Master specialized teaching software to design lectures and teaching materials.
Sub-Section 2. CRITERION 2 OF PROFESSIONAL ABILITY
Article 35. Standard 1 in Pedagogical qualification and teaching time
1. Obtain at least a certificate of vocational pedagogy at vocational intermediate level, vocational college level, or a certificate of pedagogy level 2 or a certificate of pedagogy for lecturers of universities, colleges or bachelor’s degree of pedagogy or a certificate of pedagogy at college level, or equivalent.
2. Have at least 12-month teaching experience.
Article 36. Standard 2 in Teaching preparation
1. Prepare a plan for teaching of module or subject as assigned on the basis of the curriculum of the entire course.
2. Prepare lesson plans as prescribed which reflect teaching and studying activities.
3. Choose teaching methods suitable for lessons of the module or subject curriculum as assigned.
4. Ensure the availability of teaching aids, equipment, practice materials deemed necessary.
5. Self-make simple teaching aids.
6. Take charge, design, and arrange teaching aids of specialized classrooms in line with the curriculum of the vocation as assigned.
Article 37. Standard 3 in Teaching
1. Initiate the teaching in line with the vocation and learners; implement the teaching plan and curriculum completely.
2. Conduct theoretical teaching, practical teaching, and integrated teaching as prescribed.
3. Apply and combine teaching methods to promote the positivity, creativity, and self-study capacity of learners.
4. Master teaching aids to enhance the teaching effectiveness and ensure the quality of vocational education.
Article 38. Standard 4 in Examination and evaluation of students performance
1. Choose and design tools serving the examination and evaluation of student’ performance in conformity with the subject or module as assigned.
2. Conduct the examination and evaluation comprehensively, accurately, educationally in line with regulations; and use the results of examination and evaluation to adjust the teaching and learning activities.
Article 39. Standard 5 in Management of teaching documents
1. Comply with regulations on using forms, records, and teaching documents.
2. Store, archive, and use teaching documents as prescribed.
Article 40. Standard 6 in Formulating curricula, preparing textbooks and teaching materials
1. Understand bases, rules, requirements, and procedures for formulating curriculum of college level.
2. Take charge or participate in correcting and editing curriculum, textbooks, and teaching materials at college level; vocational training program.
Article 41. Standard 7 in Formulating plans and conducting educational activities
1. Formulate plans for educating learning through teaching and other activities.
2. Educate professional ethics and attitude in conjunction with teaching the subject or module as specified in the plan.
3. Apply knowledge about psychology and education to the educational activities.
4. Evaluate learners’ ethic regulation as prescribed accurately, fairly and educationally.
Article 42. Standard 8 in Managing learners, creating educational environment
1. Manage information about learners and use them effectively in education, teaching, and management of learners.
2. Create healthy, favorable, democratic, and cooperative educational environment.
Article 43. Standard 9 in Social activities
1. Cooperate with learners’ families and the community to encourage, support, and supervise the study and practice of learners; contribute social resources to build and develop the vocational education institutions.
2. Participate in social activities inside and outside the vocational education institution, build relationship between the vocational education institution and enterprises so as to develop the vocational education institution and the community; create movement of vocational learning and setting up business in the society.
Sub-Section 3. CRITERION 3 OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT CAPACITY AND RESEARCH WORK
Article 44. Standard 1 in advanced study and training
1. Regularly engage class observation, exchange teaching experience with colleagues; participate in training of colleagues required by the development of the department, faculty, or subject group.
2. Participate in teaching festivals.
3. Regularly self study, improve professional qualifications and professional ethics.
4. Participate in advanced training courses, update knowledge, vocational skills, technology, teaching methods meeting the requirements of vocational education.
Article 45. Standard 2 in Developing learners’ vocational capacity
1. Instruct learners in probation combined with professional practice.
2. Provide best students with advanced training and workmanship practice.
Article 46. Standard 3 in Research work
1. Have basic knowledge and skills about research work.
2. Take charge or participate in research topic at least at grassroots level.
Chapter III
EVALUATING AND GRADING VOCATIONAL EDUCATION TEACHERS
Article 47. Bases for evaluating and grading teachers
1. For a teacher of elementary level: 03 criteria, 14 standards, 36 indicators. These indicators are specified in Clauses of Articles 3 through 16 of this Circular.
2. For a theoretical or practical teacher at intermediate level or college level: 03 criteria, 15 standards, 42 indicators. These indicators are specified in Points of Clauses 1, 2 Article 17; Points of Clauses 1, 2 Article 32; Clauses of Articles 18 through 31; Clauses of Articles 33 through 46 of this Circular.
3. For an integrated teacher at college or intermediate level: 03 criteria, 15 standards, 44 indicators. These indicators are specified in Clause 3 Article 17; Clause 3 Article 32; Clauses of Articles 18 through 31; Clauses of Articles 33 through 46 of this Circular.
Article 48. Evaluation scores
1. Maximum evaluation score of each indicator is 2. The Principal or Director of the vocational education institution shall decide the specific score according to each indicator as follows: 0, 1, and 2.
2. Maximum evaluation score of a standard is total maximum score of indicators in such standard.
3. The total maximum score of a teacher is total maximum score of standards for him/her. The total maximum score for a teacher of elementary level is 72; for a theoretical teacher or practical teacher of intermediate or college level is 84; for an integrated teacher of intermediate or college level is 88.
4. Formula for converting evaluation score according to at the scale of 100
Converted score (integer only) = | Total evaluation score x100 |
Total maximum evaluation score |
5. If a teacher educates multiple training levels, he/she shall be evaluated according to the standards at the highest level.
Article 49. Grading teachers
1. Non-qualified
A teacher is considered non-qualified if he/she is one of the following cases:
a) His/her converted score is under 50;
b) His/her converted score is at least 50 but the evaluation score of any of the standards accounts for under 50% of the maximum evaluation score;
c) His/her converted score is at least 50 but the evaluation score of the indicator prescribed in Clause 1 Article 3; Point a of Clauses 1, 2, 3 Article 17; Point a of Clauses 1, 2, 3 Article 32 of this Circular (hereinafter referred to as the first indicator of standard 1 criterion 1) or the indicator prescribed in Clause 1 Article 6, Clause 1 Article 20, Clause 1 Article 35 (hereinafter referred to as the first indicator of standard 1 criterion 2) does not reach the maximum evaluation score.
2. Qualified
a) Group C: The converted score is at least 50 but not exceeding 65 and the evaluation score of each standard shall account for at least 50% of the maximum evaluation score. Where, the evaluation score of the first indicator of standard 1 criterion 1 and the first indicator of standard 1 criterion 2 reaches the maximum evaluation score;
b) Group B: The converted score is at least 65 but not exceeding 80 and the evaluation score of each standard shall account for at least 50% of the maximum evaluation score. Where, the evaluation score of the first indicator of standard 1 criterion 1 and the first indicator of standard 1 criterion 2 reaches the maximum evaluation score;
c) Group A: The converted score is at least 80 to 100 and the evaluation score of each standard shall account for at least 50% of the maximum evaluation score. Where, the evaluation score of the first indicator of standard 1 criterion 1 and the first indicator of standard 1 criterion 2 reaches the maximum evaluation score.
Article 50. Procedures for evaluating and grading teachers
1. Each teacher shall make self evaluation and grading (using form No. 01 issued herewith).
2. The faculty or subject group shall conduct the evaluation and grading of teachers (using form No. 01 issued herewith); send consolidated report on the evaluation and grading of teachers to the Principal or Director of the vocational education institution (using form No. 02 issue herewith).
3. The Principal or Director of the vocational education institution shall conduct the evaluation and grading of teachers at the grassroots level (using form No. 03 issued herewith).
Chapter IV
IMPLEMENTATION
Article 51. Responsibilities of General Department of Vocational Education
1. Direct and inspect the implementation of evaluation and grading of teachers in vocational education institutions in accordance with this Circular.
2. Consolidate annual evaluation and grading of teachers, and then formulate plans for training to standardize and improve quality of the teaching staff in vocational education institutions.
Article 52. Responsibilities of Ministries, socio-political organizations, People’s Committees of provinces and central-affiliated cities
Direct and inspect the implementation of evaluation and grading of teachers prescribed in this Circular in vocational education institutions with their scope of management; send consolidated reports on evaluation and grading of teachers to the Ministry of Labor, War Invalids and Social Affairs (via General Department of Vocational Education) before every July 31(using form No. 04 issued herewith); standardize and improve the quality of teaching staff in vocational education institutions under their scope of management according to the evaluation, formulation and approval for plans for training.
Article 53. Responsibilities of Services of Labor, War Invalids and Social Affairs
1. Direct and inspect the implementation of evaluation and grading of teachers in vocational education institutions under its scope of management in accordance with this Circular.
2. Send annual consolidated reports on evaluation and grading of teachers (using form No. 04 issued herewith) to the People’s Committees of provinces and central-affiliated cities.
3. Formulate plans for training to standardize and improve the quality of teaching staff in vocational education institutions under its scope of management and submit them to the People’s Committees of provinces and central-affiliated cities for approval as prescribed.
Article 54. Responsibilities of vocational education institutions
1. Conduct annual evaluation and grading of teachers at the end of the academic year as prescribed in this Circular, ensure that such evaluation and grading is conducted in truthful, objective, comprehensive, scientific, democratic and fair manner, correctly reflect the teaching capacity of teachers in particular conditions of the vocational education institutions and localities.
2. The evaluation and grading of teachers shall be conducted in accordance with their actual performance through evidence in conformity with criteria and standards prescribed in Chapter II hereof.
3. Send reports on evaluation and grading of teachers to superior authorities (using form No. 05 issued herewith); standardize and improve the quality of teaching staff in vocational education institutions under their scope of management according to the evaluation, formulation and approval for plans for training.
4. Give incentives and encouragement for teachers attaining at least group B.
Chapter V
IMPLEMENTATION
Article 55. Transitional regulations
Any practical or integrated teacher at intermediate or college level that has not satisfied the standards for vocational skills prescribed in this Circular must complete it to comply with this Circular before December 31, 2019.
Article 56. Recognition of equivalent certificates/degrees
Certificates/degrees/certification of vocational skills or pedagogy that are recognized to be equivalent to those prescribed in this Circular shall be specified by specialized Ministries with the consent of the Ministry of Labor, War Invalids and Social Affairs.
Article 57. Effect
1. This Circular takes effect on May 1, 2017.
2. Circular No. 30/2010/TT-BLDTBXH dated September 29, 2010 of the Minister of Labor, War Invalids and Social Affairs on standards for teachers, vocational lecturers shall cease to be effective from the effective date of this Circular.
3. Chapter II of Circular No. 40/2015/TT-BLDTBXH dated October 20, 2015 of the Minister of Labor, War Invalids and Social Affairs on standards for qualifications and working regime of teachers of elementary level shall be annulled.
4. Any difficulties arising in the course of implementation of this Circular should be reported to the Ministry of Labor, War Invalids and Social Affairs for consideration./.
For the Minister
The Deputy Minister
Doan Mau Diep
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem đầy đủ bản dịch.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Lược đồ
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Lược đồ.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem Nội dung MIX.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây