Thông tư 36/2015/TT-NHNN về tổ chức lại tổ chức tín dụng
- Tổng hợp lại tất cả các quy định pháp luật còn hiệu lực áp dụng từ văn bản gốc và các văn bản sửa đổi, bổ sung, đính chính…
- Khách hàng chỉ cần xem Nội dung MIX, có thể nắm bắt toàn bộ quy định pháp luật hiện hành còn áp dụng, cho dù văn bản gốc đã qua nhiều lần chỉnh sửa, bổ sung.
thuộc tính Thông tư 36/2015/TT-NHNN
Cơ quan ban hành: | Ngân hàng Nhà nước Việt Nam |
Số công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Số công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Số hiệu: | 36/2015/TT-NHNN |
Ngày đăng công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày đăng công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Loại văn bản: | Thông tư |
Người ký: | Nguyễn Kim Anh |
Ngày ban hành: | 31/12/2015 |
Ngày hết hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày hết hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Áp dụng: | |
Tình trạng hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Tình trạng hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Lĩnh vực: | Tài chính-Ngân hàng |
TÓM TẮT VĂN BẢN
Ngày 31/12/2015, Ngân hàng Nhà nước Việt Nam đã ban hành Thông tư số 36/2015/TT-NHNN quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng, trong đó, đáng chú ý là quy định về chuyển đổi hình thức pháp lý tổ chức tín dụng.
Theo đó, tổ chức tín dụng chỉ được chuyển đổi hình thức pháp lý phù hợp với hình thức tổ chức được quy định tại Điều 6 Luật Các tổ chức tín dụng và quy định của Ngân hàng Nhà nước; nghiêm cấm việc tẩu tán tài sản dưới mọi hình thức; việc chuyển nhượng, mua bán tài sản trong quá trình chuyển đổi hình thức pháp lý phải đảm bảo công khai, minh bạch, tuân thủ quy định của pháp luật và thỏa thuận của các bên, đảm bảo an toàn tài sản và không ảnh hưởng đến quyền lợi của tổ chức tín dụng, tổ chức và cá nhân liên quan. Đồng thời, Giấy phép thành lập và hoạt động của tổ chức tín dụng được chuyển đổi hình thức pháp lý sẽ chính thức hết hiệu lực khi tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý khai trương hoạt động.
Bên cạnh đó, Thông tư cũng có quy định cụ thể về trường hợp ngân hàng thương mại, công ty tài chính sáp nhập vào 01 ngân hàng thương mại; công ty tài chính sáp nhập vào 01 công ty tài chính; ngân hàng thương mại hợp nhất ngân hàng thương mại thành 01 ngân hàng thương mại; ngân hàng thương mại hợp nhất công ty tài chính thành 01 ngân hàng thương mại và công ty tài chính hợp nhất công ty tài chính thành 01 công ty tài chính. Sau khi được chấp thuận sáp nhập, hợp nhất, tổ chức tín dụng sau tổ chức lại phải công bố trên phương tiện thông tin của Ngân hàng Nhà nước, trên 01 tờ báo viết hàng ngày trên toàn quốc trong 03 số liên tiếp hoặc báo điện tử Việt Nam trong 07 ngày làm việc và phải niêm yết tại trụ sở chính, các chi nhánh, phòng giao dịch và các đơn vị trực thuộc các thông tin về: Số, ngày văn bản chấp thuận sáp nhập, hợp nhất; Tên, địa chỉ trụ sở chính của tổ chức tín dụng sau tổ chức lại; Vốn điều lệ của tổ chức tín dụng sau tổ chức lại; Ngày dự kiến khai trương hoạt động…
Thông tư này có hiệu lực thi hành kể từ ngày 01/03/2016.
Xem chi tiết Thông tư36/2015/TT-NHNN tại đây
tải Thông tư 36/2015/TT-NHNN
NGÂN HÀNG NHÀ NƯỚC Số: 36/2015/TT-NHNN |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Hà Nội, ngày 31 tháng 12 năm 2015 |
THÔNG TƯ
QUY ĐỊNH VIỆC TỔ CHỨC LẠI TỔ CHỨC TÍN DỤNG
Căn cứ Luật Ngân hàng Nhà nước Việt Nam số 46/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Luật các tổ chức tín dụng số 47/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Luật Doanh nghiệp số 68/2014/QH13 ngày 26 tháng 11 năm 2014;
Căn cứ Luật Cạnh tranh số 27/2004/QH11 ngày 03 tháng 12 năm 2004;
Căn cứ Nghị định số 156/2013/NĐ-CP ngày 11 tháng 11 năm 2013 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam;
Theo đề nghị của Chánh Thanh tra, giám sát ngân hàng;
Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam ban hành Thông tư quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng.
QUY ĐỊNH CHUNG
Trong Thông tư này, các từ ngữ dưới đây được hiểu như sau:
(i) Tên, địa chỉ trụ sở chính;
(ii) Số, ngày Giấy phép thành lập và hoạt động, Giấy chứng nhận đăng ký doanh nghiệp hoặc văn bản tương đương;
(iii) Vốn điều lệ;
(iv) Người đại diện theo pháp luật;
(v) Ngày chấm dứt hoạt động.
SÁP NHẬP, HỢP NHẤT TỔ CHỨC TÍN DỤNG
(i) Chấp thuận sáp nhập, thay đổi về vốn điều lệ; xác nhận đăng ký Điều lệ của tổ chức tín dụng sau sáp nhập;
(ii) Chấp thuận các nội dung khác (nếu có);
(i) Quy định về tổ chức và hoạt động của Hội đồng quản trị, Hội đồng thành viên, Ban kiểm soát, người điều hành;
(ii) Quy định về tổ chức và hoạt động của trụ sở chính, chi nhánh và các đơn vị trực thuộc khác;
(i) Chấp thuận hợp nhất, thay đổi về vốn điều lệ; xác nhận đăng ký Điều lệ;
(ii) Chấp thuận các nội dung khác (nếu có);
Trong thời hạn 20 ngày kể từ ngày nhận được hồ sơ nêu trên, Ngân hàng Nhà nước có văn bản gửi tổ chức tín dụng xác nhận đã nhận đủ hồ sơ hợp lệ hoặc yêu cầu bổ sung, hoàn thiện hồ sơ;
(i) Ủy ban nhân dân tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương nơi các tổ chức tín dụng tham gia sáp nhập đặt trụ sở chính về ảnh hưởng của việc sáp nhập tổ chức tín dụng đối với sự ổn định kinh tế xã hội trên địa bàn và quan điểm về việc sáp nhập;
(ii) Ngân hàng Nhà nước chi nhánh tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương nơi tổ chức tín dụng tham gia sáp nhập đặt trụ sở chính đánh giá về thực trạng tổ chức và hoạt động của tổ chức tín dụng tham gia sáp nhập và quan điểm về việc sáp nhập;
Trong thời hạn 10 ngày làm việc kể từ ngày nhận được các hồ sơ nêu trên, Ngân hàng Nhà nước có văn bản gửi tổ chức tín dụng xác nhận về việc đã nhận đủ hồ sơ hợp lệ hoặc yêu cầu bổ sung, hoàn thiện hồ sơ;
Trong thời hạn 20 ngày kể từ ngày nhận được hồ sơ nêu trên, Ngân hàng Nhà nước có văn bản gửi tổ chức tín dụng xác nhận đã nhận đủ hồ sơ hợp lệ hoặc yêu cầu bổ sung, hoàn thiện hồ sơ;
(i) Ủy ban nhân dân tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương nơi các tổ chức tín dụng bị hợp nhất đặt trụ sở chính, nơi tổ chức tín dụng hợp nhất dự kiến đặt trụ sở chính về ảnh hưởng của việc hợp nhất tổ chức tín dụng đối với sự ổn định kinh tế xã hội trên địa bàn và quan điểm về việc hợp nhất;
(ii) Ngân hàng Nhà nước chi nhánh tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương nơi tổ chức tín dụng bị hợp nhất đặt trụ sở chính đánh giá về thực trạng tổ chức và hoạt động của tổ chức tín dụng bị hợp nhất và quan điểm về việc hợp nhất;
Trong thời hạn 10 ngày làm việc kể từ ngày nhận được các hồ sơ nêu trên, Ngân hàng Nhà nước có văn bản gửi tổ chức tín dụng xác nhận về việc đã nhận đủ hồ sơ hợp lệ hoặc yêu cầu bổ sung, hoàn thiện hồ sơ;
CHUYỂN ĐỔI HÌNH THỨC PHÁP LÝ TỔ CHỨC TÍN DỤNG
(i) Quy định về tổ chức và hoạt động của Hội đồng quản trị, Hội đồng thành viên, Ban kiểm soát, người điều hành;
(ii) Quy định về tổ chức và hoạt động của trụ sở chính, chi nhánh và các đơn vị trực thuộc khác;
(i) Giấy đăng ký chào bán cổ phiếu riêng lẻ theo mẫu quy định tại Phụ lục số 03 ban hành kèm theo Thông tư này;
(ii) Quyết định, của chủ sở hữu, Hội đồng thành viên của tổ chức tín dụng thông qua phương án chào bán và phương án sử dụng số tiền thu được từ đợt chào bán;
(iii) Quyết định của chủ sở hữu, Hội đồng thành viên của tổ chức tín dụng thông qua tiêu chí lựa chọn đối tượng được chào bán riêng lẻ, dự kiến danh sách nhà đầu tư được chào bán riêng lẻ và số lượng cổ phiếu dự kiến chào bán cho từng nhà đầu tư.
(i) Chấp thuận chuyển đổi hình thức pháp lý; xác nhận đăng ký Điều lệ;
(ii) Chấp thuận các nội dung khác (nếu có);
(i) Báo cáo kết quả chào bán cổ phiếu và xác nhận của ngân hàng thương mại nơi mở tài khoản phong tỏa về số tiền thu được từ đợt chào bán;
(ii) Hồ sơ của cổ đông sáng lập (nếu có), cổ đông lớn, cổ đông chiến lược của tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý như hồ sơ đối với cổ đông sáng lập thành lập tổ chức tín dụng theo quy định của Ngân hàng Nhà nước về việc cấp Giấy phép, tổ chức và hoạt động của tổ chức tín dụng;
(iii) Hồ sơ của cổ đông, cổ đông chiến lược là nhà đầu tư nước ngoài của tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý theo quy định của Ngân hàng Nhà nước về hồ sơ, trình tự, thủ tục chấp thuận việc nhà đầu tư nước ngoài mua cổ phần của tổ chức tín dụng Việt Nam;
(i) Hợp đồng chuyển nhượng phần vốn góp hoặc thỏa thuận góp vốn đầu tư hoặc giấy tờ xác nhận hoàn tất chuyển nhượng vốn;
(ii) Văn bản của người đại diện hợp pháp của tổ chức tín dụng được chuyển đổi hình thức pháp lý xác nhận tư cách thành viên góp vốn của tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý;
(iii) Hồ sơ của chủ sở hữu, thành viên góp vốn nhận chuyển nhượng, thành viên góp vốn mới của tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý như hồ sơ đối với chủ sở hữu, thành viên sáng lập thành lập tổ chức tín dụng theo quy định của Ngân hàng Nhà nước về cấp Giấy phép, tổ chức và hoạt động của tổ chức tín dụng.
Trong thời hạn 20 ngày kể từ ngày nhận được hồ sơ nêu trên, Ngân hàng Nhà nước có văn bản gửi tổ chức tín dụng xác nhận đã nhận đủ hồ sơ hợp lệ hoặc yêu cầu bổ sung, hoàn thiện hồ sơ;
Trong thời hạn 10 ngày làm việc kể từ ngày nhận được các hồ sơ nêu trên, Ngân hàng Nhà nước có văn bản gửi tổ chức tín dụng xác nhận về việc đã nhận đủ hồ sơ hợp lệ hoặc yêu cầu bổ sung, hoàn thiện hồ sơ;
TRÁCH NHIỆM CỦA CÁC ĐƠN VỊ CÓ LIÊN QUAN
(i) Văn bản gửi tổ chức tín dụng về việc chấp thuận nguyên tắc hoặc không chấp thuận nguyên tắc (trong đó nêu rõ lý do) tổ chức lại tổ chức tín dụng;
(ii) Văn bản chấp thuận tổ chức lại tổ chức tín dụng; sửa đổi, bổ sung Giấy phép thành lập và hoạt động của tổ chức tín dụng sau sáp nhập; cấp Giấy phép thành lập và hoạt động của tổ chức tín dụng hợp nhất; cấp Giấy phép thành lập và hoạt động của tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý; xác nhận đăng ký Điều lệ, nội dung sửa đổi, bổ sung Điều lệ của tổ chức tín dụng sau tổ chức lại;
(iii) Quyết định chấp thuận các nội dung thay đổi theo quy định của pháp luật;
Hướng dẫn cụ thể các vấn đề liên quan đến tài chính, kế toán trong quá trình tổ chức lại tổ chức tín dụng.
Phối hợp với Cơ quan Thanh tra, giám sát ngân hàng xử lý các vấn đề pháp lý liên quan đến quá trình tổ chức lại tổ chức tín dụng.
ĐIỀU KHOẢN THI HÀNH
Đối với hoạt động không đáp ứng các điều kiện hoạt động quy định tại khoản 2, 3 Điều 6 Thông tư này, tổ chức tín dụng sau sáp nhập, tổ chức tín dụng hợp nhất thực hiện như sau:
Chánh Văn phòng, Chánh Thanh tra, giám sát ngân hàng, Thủ trưởng các đơn vị thuộc Ngân hàng Nhà nước, Giám đốc Ngân hàng Nhà nước chi nhánh tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương, Chủ tịch Hội đồng quản trị, Chủ tịch Hội đồng thành viên, Tổng giám đốc (Giám đốc) tổ chức tín dụng chịu trách nhiệm tổ chức thực hiện Thông tư này.
Nơi nhận: |
KT. THỐNG ĐỐC |
PHỤ LỤC SỐ 01
MẪU ĐƠN ĐỀ NGHỊ CHẤP THUẬN SÁP NHẬP, HỢP NHẤT TỔ CHỨC TÍN DỤNG
(Ban hành kèm theo Thông tư số 36/2015/TT-NHNN ngày 31/12/2015 của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng)
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
---------------
ĐƠN ĐỀ NGHỊ CHẤP THUẬN SÁP NHẬP, HỢP NHẤT TỔ CHỨC TÍN DỤNG
Kính gửi: Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam
Căn cứ Luật Ngân hàng Nhà nước Việt Nam số 46/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Luật các tổ chức tín dụng số 47/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Thông tư số / /TT-NHNN ngày tháng năm của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng;
..............................(*) đề nghị Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam xem xét và chấp thuận nội dung sau đây:
A. Nội dung đề nghị của tổ chức tín dụng
Sáp nhập £ Hợp nhất £
B. Các tổ chức tín dụng tham gia sáp nhập, hợp nhất
1. Tên tổ chức tín dụng:
- Tên đầy đủ bằng tiếng Việt: ..........................
- Tên đầy đủ bằng tiếng Anh: ..........................
- Tên giao dịch (hoặc tên viết tắt): ..........................
2. Địa chỉ trụ sở chính
3. Vốn chủ sở hữu, vốn điều lệ (tính đến thời điểm gửi hồ sơ đề nghị chấp thuận nguyên tắc sáp nhập, hợp nhất tổ chức tín dụng).
4. Năm thành lập
5. Thời hạn hoạt động
6. Nội dung hoạt động
7. Người đại diện theo pháp luật (họ và tên, địa chỉ thường trú, số chứng minh nhân dân, hoặc số hộ chiếu)
8. Sở giao dịch chứng khoán (đối với tổ chức tín dụng cổ phần đang niêm yết)
9. Vai trò của các tổ chức tín dụng trong việc sáp nhập, hợp nhất
(Liệt kê lần lượt đầy đủ các tổ chức tín dụng tham gia sáp nhập, hợp nhất)
C. Tổ chức tín dụng sau sáp nhập, tổ chức tín dụng hợp nhất
1. Tên tổ chức tín dụng:
- Tên đầy đủ bằng tiếng Việt: ..............
- Tên đầy đủ bằng tiếng Anh: ..............
- Tên giao dịch (hoặc tên viết tắt): ..............
2. Địa chỉ trụ sở chính
3. Vốn điều lệ
4. Thời hạn hoạt động
5. Nội dung hoạt động
D. Lý do sáp nhập, hợp nhất tổ chức tín dụng
Đ. Hồ sơ kèm theo
1. ............................
2. ............................
..........................................
Chúng tôi cam kết:
- Chịu trách nhiệm về tính chính xác, trung thực của nội dung trong đơn, hồ sơ đề nghị chấp thuận sáp nhập, hợp nhất.
- Chấp hành nghiêm chỉnh các quy định của pháp luật, của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam.
|
……, ngày.... tháng...... năm.... (*) Người đại diện hợp pháp (Ký, ghi rõ họ tên và đóng dấu) |
PHỤ LỤC SỐ 02
MẪU ĐƠN ĐỀ NGHỊ CHẤP THUẬN CHUYỂN ĐỔI HÌNH THỨC PHÁP LÝ
(Ban hành kèm theo Thông tư số 36/2015/TT-NHNN ngày 31/12/2015 của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng)
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
--------------------
ĐƠN ĐỀ NGHỊ CHẤP THUẬN CHUYỂN ĐỔI HÌNH THỨC PHÁP LÝ CỦA TỔ CHỨC TÍN DỤNG
Kính gửi: Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam
Căn cứ Luật Ngân hàng Nhà nước Việt Nam số 46/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Luật các tổ chức tín dụng số 47/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Thông tư số / /TT-NHNN ngày tháng năm của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng;
.................................. (*) đề nghị Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam xem xét và chấp thuận nội dung sau đây:
A. Nội dung đề nghị của tổ chức tín dụng
Nội dung chuyển đổi hình thức pháp lý của tổ chức tín dụng.
B. Tổ chức tín dụng được chuyển đổi hình thức pháp lý
1. Tên tổ chức tín dụng:
- Tên đầy đủ bằng tiếng Việt: ..................
- Tên đầy đủ bằng tiếng Anh: ..................
- Tên giao dịch (hoặc tên viết tắt): .....................
2. Địa chỉ trụ sở chính
3. Vốn chủ sở hữu, vốn điều lệ (tính đến thời điểm gửi hồ sơ đề nghị chấp thuận nguyên tắc chuyển đổi hình thức pháp lý).
4. Năm thành lập
5. Thời hạn hoạt động
6. Nội dung hoạt động
7. Người đại diện theo pháp luật (họ và tên, địa chỉ thường trú, số chứng minh nhân dân, hoặc số hộ chiếu)
8. Sở giao dịch chứng khoán (đối với tổ chức tín dụng cổ phần đang niêm yết)
C. Tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý
1. Tên tổ chức tín dụng:
- Tên đầy đủ bằng tiếng Việt: .................
- Tên đầy đủ bằng tiếng Anh: .................
- Tên giao dịch (hoặc tên viết tắt): .................
2. Địa chỉ trụ sở chính
3. Vốn điều lệ
4. Thời hạn hoạt động
5. Nội dung hoạt động
D. Hồ sơ kèm theo
1. ..............................................
2. ..............................................
...................................................
Chúng tôi cam kết:
- Chịu trách nhiệm về tính chính xác, trung thực của nội dung trong đơn, hồ sơ đề nghị chấp thuận chuyển đổi hình thức pháp lý.
- Chấp hành nghiêm chỉnh các quy định của pháp luật, của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam.
|
………., ngày … tháng … năm ... (*) Người đại diện hợp pháp (Ký, ghi rõ họ tên và đóng dấu) |
PHỤ LỤC SỐ 03
MẪU GIẤY ĐĂNG KÝ CHÀO BÁN CỔ PHIẾU RIÊNG LẺ
(Ban hành kèm theo Thông tư số 36/2015/TT-NHNN ngày 31/12/2015 của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng)
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
--------------------
GIẤY ĐĂNG KÝ CHÀO BÁN CỔ PHIẾU RIÊNG LẺ
Cổ phiếu: ................. (tên cổ phiếu)
Kính gửi: Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam
I. GIỚI THIỆU VỀ TỔ CHỨC TÍN DỤNG ĐĂNG KÝ CHÀO BÁN
1. Tên tổ chức tín dụng đăng ký chào bán (đầy đủ): .........................................
2. Tên giao dịch: .................................................................................................
3. Vốn điều lệ: .....................................................................................................
4. Địa chỉ trụ sở chính: .......................................................................................
5. Điện thoại: .................................................. Fax: ............................................
6. Nơi mở tài khoản: ...................................... Số tài khoản: ..............................
7. Căn cứ pháp lý hoạt động kinh doanh
- Giấy chứng nhận đăng ký doanh nghiệp số .... ngày ... tháng ... năm ..... (hoặc văn bản tương đương).
- Nội dung hoạt động: .............................................................................................
II. CỔ PHIẾU ĐĂNG KÝ CHÀO BÁN
1. Tên cổ phiếu: ......................................................................................................
2. Loại cổ phiếu: (nêu rõ các đặc điểm liên quan đến cổ phiếu chào bán trong trường hợp cổ phiếu chào bán không phải là cổ phiếu phổ thông) ..............................................
3. Mệnh giá cổ phiếu: ....................................đồng.
4. Thời gian hạn chế chuyển nhượng: ……………………………….
5. Giá chào bán cao nhất dự kiến: ................................................... đồng/cổ phiếu.
6. Giá chào bán thấp nhất dự kiến: .................................................. đồng/cổ phiếu.
7. Số lượng cổ phiếu đăng ký chào bán: .................................................. cổ phiếu.
8. Thời gian chào bán: (Nêu thời điểm bắt đầu thực hiện chào bán và thời điểmkết thúc việc chào bán).
9. Tổng khối lượng vốn huy động dự kiến: ..................................................... đồng.
III. PHƯƠNG ÁN SỬ DỤNG SỐ TIỀN THU ĐƯỢC TỪ ĐỢT CHÀO BÁN
Nêu phương án sử dụng, tiến độ sử dụng số tiền thu được từ đợt chào bán và nguồn vốn đối ứng khác (nếu có).
IV. ĐỐI TƯỢNG ĐƯỢC CHÀO BÁN
1. Tiêu chí lựa chọn đối tượng được chào bán: .........................................................
2. Danh sách dự kiến (đính kèm): ..............................................................................
3. Quan hệ của các đối tượng được chào bán với thành viên Hội đồng quản trị, Ban kiểm soát và Ban giám đốc (nếu có).
V. CÁC BÊN LIÊN QUAN ĐẾN ĐỢT CHÀO BÁN
- Tổ chức bảo lãnh phát hành (nếu có).
- ………………………………………………………………………………
|
....., ngày ........ tháng ........ năm.... |
PHỤ LỤC SỐ 04
MẪU BÁO CÁO KẾT QUẢ CHÀO BÁN CỔ PHIẾU RIÊNG LẺ
(Ban hành kèm theo Thông tư số 36/2015/TT-NHNN ngày 31/12/2015 của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng)
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
--------------------
BÁO CÁO
KẾT QUẢ CHÀO BÁN CỔ PHIẾU RIÊNG LẺ
Cổ phiếu: ………. (tên cổ phiếu)
Kính gửi: Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam
Tên tổ chức chào bán: ..................................................................................................
Địa chỉ trụ sở chính: ......................................................................................................
Điện thoại: ............................................ Fax: ...............................................................
I. CỔ PHIẾU CHÀO BÁN RIÊNG LẺ
1. Tên cổ phiếu chào bán: ............................................................................................
2. Loại cổ phiếu: ...........................................................................................................
3. Mệnh giá: ..................................................................................................................
4. Số lượng cổ phiếu đăng ký chào bán: .....................................................................
5. Tổng số lượng vốn huy động dự kiến: ......................................................................
6. Ngày bắt đầu chào bán: ............................................................................................
7. Ngày hoàn thành đợt chào bán: ...............................................................................
II. TỔNG HỢP KẾT QUẢ ĐỢT CHÀO BÁN CỔ PHIẾU RIÊNG LẺ
1. Tổng số cổ phiếu đã phân phối: ................, chiếm .............% tổng số cổ phiếu dự kiến chào bán.
2. Giá bán: (nêu giá bán thấp nhất, giá bán cao nhất và giá bán bình quân gia quyền).
3. Tổng số tiền thu từ việc chào bán cổ phiếu: .................................. đồng.
4. Tổng chi phí: ............................. đồng.
- Phí phân phối cổ phiếu: ................................................................................................
- .......................................................................................................................................
5. Tổng thu ròng từ đợt chào bán: ...................................... đồng.
III. DANH SÁCH VÀ TỶ LỆ SỞ HỮU CỦA CÁC NHÀ ĐẦU TƯ THAM GIA MUA CỔ PHIẾU CHÀO BÁN RIÊNG LẺ
STT |
Tên nhà đầu tư |
Số Giấy chứng minh nhân dân hoặc Hộ chiếu hoặc Giấy chứng nhận đăng ký doanh nghiệp hoặc văn bản tương đương hoặc Giấy phép thành lập và hoạt động (đối với nhà đầu tư là tổ chức) |
Số lượng cổ phiếu được phân phối |
Tổng số lượng cổ phiếu sở hữu sau đợt chào bán |
Tỷ lệ sở hữu sau đợt chào bán |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(Nêu rõ lý do thay đổi nhà đầu tư tham gia mua cổ phiếu trong trường hợp danh sách các nhà đầu tư tham gia mua cổ phiếu có thay đổi so với danh sách đã đăng ký).
|
..........., ngày ... tháng ... năm ...... |
PHỤ LỤC SỐ 05
MẪU QUYẾT ĐỊNH CHẤP THUẬN SÁP NHẬP
(Ban hành kèm theo Thông tư số 36/2015/TT-NHNN ngày 31/12/2015 của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng)
NGÂN HÀNG NHÀ NƯỚC VIỆT NAM |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
Số: /QĐ-NHNN |
Hà Nội, ngày tháng năm ...... |
QUYẾT ĐỊNH
Về việc sáp nhập .............(*)
vào ........................... (**)
THỐNG ĐỐC NGÂN HÀNG NHÀ NƯỚC VỆT NAM
Căn cứ Luật Ngân hàng Nhà nước Việt Nam số 46/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Luật các tổ chức tín dụng số 47/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Nghị định số 156/2013/NĐ-CP ngày 11 tháng 11 năm 2013 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam;
Căn cứ Thông tư số / /TT-NHNN ngày tháng năm của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng;
Xét đề nghị chấp thuận sáp nhập ........(*) vào ........... (**) của người đại diện hợp pháp của các tổ chức tín dụng tham gia sáp nhập tại Đơn đề nghị chấp thuận sáp nhập ngày tháng năm và hồ sơ kèm theo;
Theo đề nghị của Chánh Thanh tra, giám sát ngân hàng,
QUYẾT ĐỊNH:
Điều 1. Chấp thuận việc sáp nhập ……… (*) vào ………. (**).
Điều 2. Thu hồi Giấy phép thành lập và hoạt động của .............. (*) số ...../GP-NHNN ngày tháng năm do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp cho .............(*).
Giấy phép thành lập và hoạt động của ..............(*) số ............/GP-NHNN ngày tháng năm do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp cho .............. (*) hết hiệu lực thi hành khi ............... (**) đăng ký doanh nghiệp.
Điều 3. .... (**) có trách nhiệm:
1. Tiếp nhận toàn bộ tài sản, quyền, nghĩa vụ và lợi ích hợp pháp của ...................(*).
2. Trong thời hạn 45 ngày kể từ ngày quyết định này có hiệu lực thi hành:
a) Hoàn tất các thủ tục về đăng ký doanh nghiệp theo quy định của pháp luật.
b) Công bố thông tin theo quy định của pháp luật.
3. Thực hiện các nghĩa vụ khác theo quy định của pháp luật có liên quan.
Điều 4. ..... (*) có trách nhiệm:
1. Bàn giao toàn bộ tài sản, quyền, nghĩa vụ và lợi ích hợp pháp cho ............... (**).
2. Hoàn trả Ngân hàng Nhà nước Việt Nam bản gốc Giấy phép thành lập và hoạt động của ............(*) số ........./GP-NHNN ngày tháng năm do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp cho .... (*) theo quy định của pháp luật.
3. Công bố thông tin chấm dứt hoạt động và việc giải quyết các quyền và nghĩa vụ có liên quan theo quy định của pháp luật.
4. Thực hiện các nghĩa vụ khác theo quy định của pháp luật có liên quan.
Điều 5. Quyết định này có hiệu lực kể từ ngày tháng năm .
Điều 6. Chánh Văn phòng, Chánh Thanh tra, giám sát ngân hàng, Thủ trưởng các đơn vị thuộc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam, Giám đốc Ngân hàng Nhà nước chi nhánh tỉnh, thành phố nơi …… (**) đặt trụ sở chính, Chủ tịch và các thành viên Hội đồng quản trị, Chủ tịch và các thành viên Hội đồng thành viên, Tổng giám đốc (Giám đốc) của .... (*) và ... (**) chịu trách nhiệm thi hành Quyết định này./.
Nơi nhận: |
THỐNG ĐỐC |
PHỤ LỤC SỐ 06
MẪU QUYẾT ĐỊNH CHẤP THUẬN HỢP NHẤT
(Ban hành kèm theo Thông tư số 36/2015/TT-NHNN ngày 31/12/2015 của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng)
NGÂN HÀNG NHÀ NƯỚC VIỆT NAM |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
Số: /QĐ-NHNN |
Hà Nội, ngày tháng năm ....... |
QUYẾT ĐỊNH
Về việc hợp nhất .................... (*)
THỐNG ĐỐC NGÂN HÀNG NHÀ NƯỚC VỆT NAM
Căn cứ Luật Ngân hàng Nhà nước Việt Nam số 46/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Luật các tổ chức tín dụng số 47/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Nghị định số 156/2013/NĐ-CP ngày 11 tháng 11 năm 2013 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam;
Căn cứ Thông tư số / /TT-NHNN ngày tháng năm của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng;
Xét đề nghị chấp thuận hợp nhất ............(*) của người đại diện hợp pháp của các tổ chức tín dụng bị hợp nhất tại Đơn đề nghị chấp thuận hợp nhất ngày tháng năm và hồ sơ kèm theo;
Theo đề nghị của Chánh Thanh tra, giám sát ngân hàng,
QUYẾT ĐỊNH:
Điều 1. Chấp thuận việc hợp nhất .............(*).
Điều 2. Thu hồi Giấy phép thành lập và hoạt động của ............. (*) số ......../GP-NHNN ngày tháng năm do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp cho ............(*).
Giấy phép thành lập và hoạt động của .......... (*) số ......../GP-NHNN ngày tháng năm do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp cho ............... (*) hết hiệu lực thi hành khi tổ chức tín dụng hợp nhất khai trương hoạt động.
Điều 3. .... (**) có trách nhiệm:
1. Tiếp nhận toàn bộ tài sản, quyền, nghĩa vụ và lợi ích hợp pháp của ................. (*).
2. Trong thời hạn 45 ngày kể từ ngày quyết định này có hiệu lực thi hành:
a) Hoàn tất các thủ tục về đăng ký doanh nghiệp theo quy định của pháp luật.
b) Công bố thông tin và tổ chức khai trương hoạt động theo quy định của pháp luật.
3. Thực hiện các nghĩa vụ khác theo quy định của pháp luật có liên quan.
Điều 4. ... (*) có trách nhiệm:
1. Bàn giao toàn bộ tài sản, quyền, nghĩa vụ và lợi ích hợp pháp cho .................(**).
2. Hoàn trả Ngân hàng Nhà nước Việt Nam bản gốc Giấy phép thành lập và hoạt động của ........... (*) số ......./GP-NHNN ngày tháng năm do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp cho .... (*) theo quy định của pháp luật.
3. Công bố thông tin chấm dứt hoạt động và việc giải quyết các quyền và nghĩa vụ có liên quan theo quy định của pháp luật.
4. Thực hiện các nghĩa vụ khác theo quy định của pháp luật có liên quan.
Điều 5. Quyết định này có hiệu lực kể từ ngày tháng năm .
Điều 6. Chánh Văn phòng, Chánh Thanh tra, giám sát ngân hàng, Thủ trưởng các đơn vị thuộc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam, Giám đốc Ngân hàng Nhà nước chi nhánh tỉnh, thành phố nơi .....(*), .......(**) đặt trụ sở chính, Chủ tịch và các thành viên Hội đồng quản trị, Chủ tịch và các thành viên Hội đồng thành viên, Tổng giám đốc (Giám đốc) của.... (*) và ... (**) chịu trách nhiệm thi hành Quyết định này./.
Nơi nhận: |
THỐNG ĐỐC
|
_________________
(*) Tên các tổ chức tín dụng bị hợp nhất
(**) Tên tổ chức tín dụng hợp nhất
PHỤ LỤC SỐ 07
MẪU QUYẾT ĐỊNH CHẤP THUẬN CHUYỂN ĐỔI HÌNH THỨC PHÁP LÝ
(Ban hành kèm theo Thông tư số 36/2015/TT-NHNN ngày 31/12/2015 của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng)
NGÂN HÀNG NHÀ NƯỚC VIỆT NAM |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
Số: /QĐ-NHNN |
Hà Nội, ngày tháng năm ...... |
QUYẾT ĐỊNH
Về việc chuyển đổi hình thức pháp lý của .............. (*)
THỐNG ĐỐC NGÂN HÀNG NHÀ NƯỚC VIỆT NAM
Căn cứ Luật Ngân hàng Nhà nước Việt Nam số 46/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Luật các tổ chức tín dụng số 47/2010/QH12 ngày 16 tháng 6 năm 2010;
Căn cứ Nghị định số 156/2013/NĐ-CP ngày 11 tháng 11 năm 2013 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Ngân hàng Nhà nước Việt Nam;
Căn cứ Thông tư số / /TT-NHNN ngày tháng năm của Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam quy định việc tổ chức lại tổ chức tín dụng;
Xét đề nghị chấp thuận chuyển đổi hình thức pháp lý của người đại diện hợp pháp của tổ chức tín dụng tại Đơn đề nghị chấp thuận, chuyển đổi hình thức pháp lý ngày tháng năm và hồ sơ kèm theo;
Theo đề nghị của Chánh Thanh tra, giám sát ngân hàng,
QUYẾT ĐỊNH:
Điều 1. Chấp thuận việc chuyển đổi hình thức pháp lý của ..........(*).
Điều 2. Thu hồi Giấy phép thành lập và hoạt động của ..........(*) số ....../GP-NHNN ngày tháng năm do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp cho .........(*).
Giấy phép thành lập và hoạt động của .........(*) số ......../GP-NHNN ngày tháng năm do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp cho ............. (*) hết hiệu lực thi hành khi tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý khai trương hoạt động.
Điều 3. Tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý có trách nhiệm:
1. Tiếp nhận toàn bộ tài sản, quyền, nghĩa vụ và lợi ích hợp pháp của tổ chức tín dụng được chuyển đổi hình thức pháp lý.
2. Trong thời hạn 45 ngày kể từ ngày quyết định này có hiệu lực thi hành:
a) Hoàn tất các thủ tục về đăng ký doanh nghiệp theo quy định của pháp luật.
b) Công bố thông tin và tổ chức khai trương hoạt động theo quy định của pháp luật.
3. Thực hiện các nghĩa vụ khác theo quy định của pháp luật có liên quan.
Điều 4. Tổ chức tín dụng được chuyển đổi hình thức pháp lý có trách nhiệm:
1. Bàn giao toàn bộ tài sản, quyền, nghĩa vụ và lợi ích hợp pháp cho tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý.
2. Hoàn trả Ngân hàng Nhà nước Việt Nam bản gốc Giấy phép thành lập và hoạt động của ......... (*) số ......../GP-NHNN ngày tháng năm do Thống đốc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam cấp cho .... (*) theo quy định của pháp luật.
3. Công bố thông tin chấm dứt hoạt động và việc giải quyết các quyền và nghĩa vụ có liên quan theo quy định của pháp luật.
4. Thực hiện các nghĩa vụ khác theo quy định của pháp luật có liên quan.
Điều 5. Quyết định này có hiệu lực kể từ ngày tháng năm .
Điều 6. Chánh Văn phòng, Chánh Thanh tra, giám sát ngân hàng, Thủ trưởng các đơn vị thuộc Ngân hàng Nhà nước Việt Nam, Giám đốc Ngân hàng Nhà nước chi nhánh tỉnh, thành phố nơi tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý đặt trụ sở chính, Chủ tịch và các thành viên Hội đồng quản trị, Chủ tịch và các thành viên Hội đồng thành viên, Tổng giám đốc (Giám đốc) của tổ chức tín dụng được chuyển đổi hình thức pháp lý và tổ chức tín dụng chuyển đổi hình thức pháp lý chịu trách nhiệm thi hành Quyết định này./.
Nơi nhận: |
THỐNG ĐỐC
|
__________________
(*) Tên tổ chức tín dụng được chuyển đổi hình thức pháp lý
(*) Tên tổ chức tín dụng nhận sáp nhập, tổ chức tín dụng đại diện cho các tổ chức tín dụng bị hợp nhất
(*) Các tổ chức tín dụng tham gia sáp nhập, hợp nhất
(*) Tên tổ chức tín dụng được chuyển đổi hình thức pháp lý
(*) Tên tổ chức tín dụng được chuyển đổi hình thức pháp lý
(*) Tên tổ chức tín dụng bị sáp nhập
(**) Tên tổ chức tín dụng nhận sáp nhập
(*) Tên tổ chức tín dụng bị sáp nhập
(**) Tên tổ chức tín dụng nhận sáp nhập
THE STATE BANK OF VIETNAM
Circular No.36/2015/TT-NHNN dated December 31, 2015 of the State Bank of Vietnam on restructuring of credit institutions
Pursuant to the Law on the State Bank of Vietnam No. 46/2010/QH12 dated June 16, 2010;
Pursuant to the Law on credit institutions No. 47/2010/QH12 dated June 16, 2010;
Pursuant to the Law on enterprises No. 68/2014/QH13 dated November 26, 2014;
Pursuant to the Law on competition No. 27/2004/QH11 dated December 3, 2004;
Pursuant to the Government’s Decree No. 156/2013/ND-CP dated November 11, 2013 defining the functions, tasks, entitlements and organizational structure of the State Bank of Vietnam;
At the request of the Chief Banking Inspector-Supervisor;
The Governor of the State Bank of Vietnam promulgates a Circular on restructuring of credit institutions.
Chapter I
GENERAL PROVISIONS
Article 1. Scope of adjustment
1. This Circular deals with restructuring of credit institutions in the form of acquisition, consolidation or conversion of business types of credit institutions.
2. Each credit institution being a wholly state-owned single-member limited liability company that is converted into a joint-stock company shall comply with law on conversion of state-owned companies into joint-stock companies.
3. Each commercial bank contributing or buying shares of a credit institution that leads to conversion of business type of the credit institution shall comply with the State Bank of Vietnam (hereinafter referred to as the State Bank) in terms of requirements, documents, procedures for capital contribution and purchase of credit institutions’ shares.
4. If the State Bank contributes capital or buys shares of a credit institution subject to special control leading conversion of business type of the credit institution, it shall comply with regulations of the Prime Minister on compulsory purchase of shares and contribution to the credit institution under special control.
5. The restructuring of credit institutions in accordance with policies of the Government in terms of restructuring of the system of credit institutions shall comply with projects approved by the Government, the Prime Minister or a competent authority and procedures prescribed in herewith.
6. The restructuring of people s credit funds and microfinance institutions shall comply with separate regulations of the State Bank.
Article 2. Subject of application
1. Credit institutions include:
a) commercial banks;
b) and financial companies.
2. Organizations or individuals related to restructuring of credit institutions.
Article 3. Interpretation of terms
For the purposes of this Circular, these terms below shall be construed as follows:
1.Acquisition of credit institutionsmeans that one or some credit institutions (hereinafter referred to as acquired credit institutions) transfer all assets, legitimate rights, obligations and interests into another credit institution (hereinafter referred to as the acquiring credit institution); after that, the acquired companies shall cease to exist.
2.Consolidation of credit institutionsmeans that one or some credit institutions (hereinafter referred to as consolidating credit institutions) transfer all assets, legitimate rights, obligations and interests into another credit institution (hereinafter referred to as the consolidated credit institution); after that, the acquired companies shall cease to exist.
3.Post-acquisition credit institutionmeans an acquiring credit institution after the acquisition is approved by the State Bank.
4.Credit institutions engaging in acquisitionmeans acquired credit institutions and acquiring credit institution.
5.Credit institutions engaging in acquisition or consolidationmeans credit institutions engaging in acquisition or consolidating credit institutions.
6.Representing credit institutionmeans a consolidating credit institution authorized by the rest of consolidating credit institutions to act as the central point to deal with issues related to the consolidation of credit institutions.
7.Post-restructuring credit institutionmeans a post-acquisition credit institution, a consolidated credit institution or a credit institution resulting from a conversion (hereinafter referred to as converted credit institution).
8.Competent body of credit institutionmeans a body of a credit institution which is competent to decide its acquisition, consolidation or conversion of business type as prescribed in law and charters those credit institutions.
Article 4. Cases of restructuring of credit institutions
1. Cases of acquisition of credit institutions:
a) A commercial bank or a finance company or is merged into another commercial bank;
b) A financial company is merged into another financial company.
2. Cases of consolidation of credit institutions:
a) Two commercial banks consolidate into another commercial bank;
b) A commercial bank and a finance company consolidate into another commercial bank;
c) A financial company and a financial company consolidate into another financial company.
3. Cases of conversion of business types of credit institutions:
a) A commercial bank or a financial company convert its form of limited liability company into joint-stock company and vice versa;
b) A commercial bank or a financial company convert its form of single-member limited liability company into multi-member limited liability company and vice versa.
Article 5. Rules for preparation of application
1. Each application for approval for restructuring of credit institutions shall be made in one set of original in Vietnamese. Each application in a foreign language must be consularly legalized and translated into Vietnamese, other than applications that are exempt from legal consular legalization as prescribed in law of Vietnam.
2. Each copy of documents or certificates must be a copy that is issued from the master register or a certified true copy or a copy presented together with the original for comparison. With regard to the case that the copies are presented together with the originals for comparison, the person in charge of comparison must certify the accuracy between them.
3. Each set of application must have a list of documents.
Article 6. Scope of operation of post-restructuring credit institutions
1. The scope of operation of post-restructuring credit institutions must be in accordance with the scope of operation of each type of credit institutions as prescribed in law.
2. The scope of operation of a post-acquisition credit institution shall include activities of the acquiring credit institution. The post-restructuring credit institution may additionally include activities of the acquired credit institution(s) in its scope of operation if it satisfies operation requirements as prescribed in law.
3. The scope of operation of the consolidated credit institution shall include activities of the consolidating credit institutions if it satisfies operation requirements as prescribed in law.
4. The scope of operation of a converted credit institution shall include activities of the credit institution that existed before the conversion (hereinafter referred to as the converting credit institution).
Article 7. Consultancy on restructuring of credit institutions
1. Credit institutions engaging in acquisition or consolidation and converting credit institutions may use restructuring consultancy services.
2. Each restructuring consultancy must meet all of the following conditions:
a) It is licensed to provide finance and banking consultancy services;
b) The consultancy, managers, executives, major shareholders, owners and capital contributors of the consultancy are relevant members, customers granted credit without guarantee or credit with incentives of credit institutions engaging in acquisition or consolidation or converting credit institutions;
c) It has not provided financing and banking consultancy services for those credit institutions engaging in acquisition or consolidation or converting credit institutions for 3 years preceding the year of submitting the application for approval for restructuring.
Article 8. Announcement of restructuring of credit institutions
1. Upon the approval for rules of acquisition, consolidation or conversion of business type issued by the State Bank, the credit institutions engaging in acquisition or consolidation or the converting credit institution must announce the following information by means of media of the State Bank, in a daily written newspaper nationwide in 3 consecutive issues or an online newspaper of Vietnam within 7 working days and at its headquarters, branches, offices and affiliated units:
a) Number and date of issue of the approval for rules of acquisition, consolidation or conversion of business type promulgated by the State Bank;
b) Names and addresses of headquarters of credit institutions engaging in acquisition or consolidation or the converting credit institution;
c) Charter capital of each credit institution engaging in acquisition or consolidation or the converting credit institution at the submitting time of the application for approval for restructuring;
d) Legal representative of each credit institution engaging in acquisition or consolidation or the converting credit institution;
dd) Expected information about each post-restructuring credit institution, including: name, headquarters address; charter capital; legal representative; business type.
2. Upon the approval for acquisition, consolidation or conversion of business type issued by the State Bank, each post-restructuring credit institution must announce the following information by means of media of the State Bank, in a daily written newspaper nationwide in 3 consecutive issues or an online newspaper of Vietnam within 7 working days and at its headquarters, branches, offices and affiliated units:
a) Number and date of issue of the approval for acquisition, consolidation or conversion of business type promulgated by the State Bank;
b) Number and date of issue of the establishment and operation license, certificate of enterprise registration or equivalent documents of the post-restructuring credit institution;
c) Name and headquarters address of the post-restructuring credit institution;
d) Charter capital of the post-restructuring credit institution;
dd) Legal representative of the post-restructuring credit institution;
e) Business type of the post-restructuring credit institution;
g) List, contribution rate of founding shareholders, major shareholders, strategic shareholders, capital contributors and owners of the post-restructuring credit institution;
h) Expected opening date regarding the consolidated credit or the converted credit institution;
i) Official information about the termination of operation of the acquired credit institution, the consolidating credit institution or the converting credit institution, including:
(i) Name and headquarters address;
(ii) Number and date of issue of the establishment and operation license, certificate of enterprise registration or equivalent documents;
(iii) Charter capital;
(iv) Legal representative;
(v) Date of termination of operation.
3. Credit institutions engaging in acquisition or consolidation may agree to jointly announce the information prescribed in Clause 1 of this Article.
Chapter II
ACQUISITION AND CONSOLIDATION OF CREDIT INSTITUTIONS
Article 9. Rules for acquisition and consolidation
1. Follow rules of agreement; respect the normal activities of credit institutions; respect lawful rights and interests of clients during the process of acquisition or consolidation.
2. Comply with this Circular and relevant laws.
3. Protect confidentiality in order to ensure stable operation of credit institutions engaging in acquisition or consolidation before the project for acquisition or consolidation is ratified by the competent bodies of credit institutions. All documents and materials on acquisition or consolidation must be made in a prudent, truthful and accurate manner so as to avoid misunderstanding.
4. It is strictly prohibited to disperse properties in any form. The transfer and sale of property during the process of acquisition or consolidation must be conducted publicly and transparently, in accordance with regulations of law and agreement of contracting parties, ensure the safety of property and do not affect the interests of credit institutions engaging in the acquisition or consolidation, and relevant organizations and individuals.
5. The establishment and operation license of each consolidating credit institution shall become invalid on the date of opening ceremony of the consolidated credit institution. The establishment and operation license of each acquired credit institution shall become invalid on the date of enterprise registration of the post-acquisition credit institution.
Article 10. Conditions for acquisition or consolidation
1. Each credit institution engaging in acquisition or consolidation must meet all of the following conditions:
a) It does not fall into cases of banned economic concentration, except for cases of exemption from banned economic concentration as prescribed in law on competition;
b) It has a project for acquisition or consolidation as prescribed in Article 13 of this Circular which is approved by the competent body of the credit institutions engaging in acquisition or consolidation.
2. The post-acquisition credit institution or the consolidated credit institution must comply with regulations on reserves requirement, capital holding rates, share rates and conditions for banking activities.
Article 11. Application for approval for acquisition
1. Each application for approval for rules of acquisition shall include:
a) An application form for approval for acquisition bearing signatures of legal representatives of credit institutions engaging in acquisition using the form prescribed in Appendix 1 issued herewith;
b) A written authorization issued by each acquired credit institution to give powers to the acquiring credit institution to perform the tasks related to the acquisition as prescribed in this Circular;
c) Copies of establishment and operation licenses and copies of written approvals for amendments to the license; certificate of enterprise registration and equivalent documents of credit institutions engaging in acquisition;
d) Reports of credit institutions engaging in acquisition on non-violation against regulations on economic concentration; or a rely of a competition management agency in case of economic concentration requiring notification; or a decision granting exemption from banned economic concentration as prescribed in law on competition;
dd) A project for acquisition prescribed in Article 13 of this Circular;
e) Minutes, resolutions or decisions of competent bodies of credit institutions engaging in acquisition that approve the project for acquisition, acquisition contract, charter of post-acquisition credit institutions and other issues related to acquisition of credit institutions.
g) Acquisition contracts approved by competent bodies of credit institutions engaging in acquisition and bearing signatures of legal representatives of those credit institutions and containing primary contents prescribed in Point a Clause 2 Article 195 of the Law on enterprises;
h) Financial statements in 3 years preceding the year of submitting the application for approval for acquisition rules of credit institutions engaging in acquisition that are audited by independent audit organizations without any qualified opinion. If there is no audited financial statement of the year preceding the year of submitting the application for approval for acquisition rules, the credit institution may submit the non-audited financial statement, and then submit an audited financial statement as soon as an independent audit organization issues an auditor s report. Each credit institution engaging in acquisition must take responsibility for its submitted financial statement.
2. Each application for approval for acquisition shall include:
a) A written document of legal representative of the acquiring credit institution requesting for:
(i) Approval for acquisition, change of charter capital; certifying registration of charter of the post-acquisition credit institution; or
(ii) Approval for other contents (if any);
b) An application for approval by the State Bank prescribed in Point a (ii) of this Clause as prescribed by the State Bank and relevant laws;
c) Minutes, resolutions or decisions of competent bodies of credit institutions engaging in acquisition that approve the modification to the project for acquisition and other issues related to acquisition (if any);
d) A document of legal representative of the acquiring credit institution clarifying the modified contents in comparison with the project for acquisition submitted in order for the Governor of the State Bank to approve the acquisition rules (if any);
dd) A commitment of legal representative of the acquiring credit institution that the post-acquisition credit institution shall comply with Clause 2 Article 10 of this Circular.
Article 12. Application for approval for consolidation
1. Each application for approval for rules of acquisition shall include:
a) An application form for approval for consolidation bearing signatures of legal representatives of consolidating credit institutions using the form prescribed in Appendix 1 issued herewith;
b) A written authorization issued by the consolidating credit institutions to give powers to the representing credit institution to perform the tasks related to the consolidation as prescribed in this Circular;
c) Copies of establishment and operation licenses and copies of written approvals for amendments to the license; certificates of enterprise registration and equivalent documents of consolidating credit institutions;
d) Reports of consolidating credit institutions on non-violation against regulations on economic concentration; or a rely of a competition management agency in case of economic concentration requiring notification; or a decision granting exemption from banned economic concentration as prescribed in law on competition;
dd) A project for consolidation prescribed in Article 13 of this Circular;
e) Minutes, resolutions or decisions of competent bodies of consolidating credit institutions that approve the project for consolidation, consolidation contract, charter of consolidated credit institutions, list of personnel to be elected or appointed to the Board of Directors, the Board of members or the Control Board of the consolidated credit institutions and other issues related to acquisition of credit institutions;
g) Consolidation contracts approved by competent bodies of consolidating credit institutions and bearing signatures of legal representatives of those credit institutions and containing primary contents prescribed in Point a Clause 2 Article 194 of the Law on enterprises;
h) Financial statements in 3 years preceding the year of submitting the application for approval for rules of consolidation of consolidating credit institutions that are audited by independent audit organizations without any qualified opinion. If there is no audited financial statement of the year preceding the year of submitting the application for approval for rules of consolidation, the credit institution may submit the non-audited financial statement, and then submit an audited financial statement as soon as an independent audit organization issues an auditor s report. Each consolidating credit institution must take responsibility for its submitted financial statement.
i) Charter draft of the consolidated credit institution approved by competent bodies of consolidating credit institutions;
k) A draft of basic internal regulations in terms of organization and operation of the consolidated credit institution, at least containing the internal regulations prescribed in Clause 2 Article 93 of the Law on credit institutions and the following provisions:
(i) Regulations on organization and operation of Board of Directors, Member assembly, the Control Board and executives;
(ii) Regulations on organization and operation of headquarters, branches and other affiliates;
l) A list of personnel to be elected or appointed to the Board of Directors, the Board of members or the Control Board, General Director (Director) of the consolidated credit institution;
m) Documents proving qualified personnel to be elected or appointed to the Board of Directors, the Board of members or the Control Board, General Director (Director) of the consolidated credit institution;
2. Each application for approval for consolidation shall include:
a) A written document of legal representative of the representing credit institution requesting for:
(i) Approval for consolidation, change of charter capital; certifying registration of charter; or
(ii) Approval for other contents (if any);
b) An application for approval by the State Bank prescribed in Point a (ii) of this Clause as prescribed by the State Bank and relevant laws;
c) Charter of the consolidated credit institution approved by its competent body;
d) Minutes, resolutions or decisions of competent bodies of consolidating credit institutions that approve the modification to the project for consolidation and other issues related to acquisition (if any);
dd) A document of legal representative of the representing credit institution clarifying the modified contents in comparison with the project for consolidation submitted in order for the Governor of the State Bank to approve the rules of acquisition (if any);
e) Minutes, resolutions or decisions of the competent body of consolidated credit institution that approve the charter; election and appointment of positions, members of the Board of Directors, Member assembly or the Control Board; regulations on organization and operation of Board of Directors, Member assembly or the Control Board of the consolidated credit institution and other issues related to the consolidated credit institution;
g) Meeting minutes of Board of Directors or Member assembly of the consolidated credit institution in terms of election of the President of Board of Directors or the President of Member assembly; meeting minutes of the Control Board of the consolidated credit institution in terms of election of the Chief of the Control Board;
h) Decisions of Board of Directors or Member assembly of the consolidated credit institution in terms of appointment of General Director (Director), Deputy General Director (Deputy Director) and Chief Accountant;
i) Internal regulations on organization and operation of the consolidated credit institution in accordance with Point k Clause 1 of this Article that are approved by competent body, ratified by Board of Directors or Member assembly of the consolidated credit institution;
k) A commitment of legal representative of the representing credit institution that the consolidated credit institution shall comply with Clause 2 Article 10 of this Circular.
Article 13. Projects for acquisition or consolidation
1. Each project for acquisition or consolidation must be approved by competent bodies of credit institutions engaging in acquisition or consolidation and bearing signatures, seal and responsibility of legal representatives of those credit institutions.
2. Each project for acquisition or consolidation must at least contain:
a) Name, address and website (if any) of each credit institution engaging in acquisition or consolidation;
b) Names, addresses and phone numbers of owners, President and members of the Board of Directors, President and members of the Board of members, the head and members of the Control Board, General Director (Director) of each credit institution engaging in acquisition or consolidation;
c) Reasons for acquisition or consolidation;
d) Summary report on financial situation and income of each credit institution engaging in acquisition or consolidation in 3 years preceding the year of submitting application for approval for rules for acquisition or consolidation;
dd) Actual value of charter capital, bad debts, reserves requirements in the operation and the observance of those reserves requirements of the credit institutions engaging in acquisition or consolidation before the acquisition or consolidation; charter of the post-acquisition credit institution or consolidated credit institution;
e) Roadmap for acquisition or consolidation;
g) Method and time of swap of stakes or shares; forms of swap of stakes or shares and equivalent swap rates;
h) The organization, conditions, composition, procedures for a meeting of competent body of each credit institution engaging in acquisition or consolidation, the post-acquisition credit institution or the consolidated credit institution as prescribed by law and the charter of the credit institution in order to approve the acquisition or consolidation; the authorization granted to the acquiring credit institution or the representing credit institution to convene such meeting;
i) Rights and obligations of credit institutions engaging in acquisition or consolidation and relevant organizations or individuals (if any);
k) Settlement plan for employees working at the credit institutions engaging in acquisition or consolidation;
l) A list and contribution rate of founding shareholders, major shareholders and capital contributors of the post-acquisition credit institution or the consolidated credit institution;
m) Plan for diagram of organizational structure, personnel, operation network and other issues related to the organization and operation of the post-acquisition credit institution or the consolidated credit institution;
n) Measures for conversion and combination of management information system, internal control, internal audit and transmission system to ensure the smooth operation before and after acquisition or consolidation;
o) Intended business plan in the first 3 years of the post-acquisition credit institution or the consolidated credit institution, which at least contain: analysis of the market, business strategy, targets and plan; intended financial statements of each year (the balance sheet, income statement, statement of cash flows, reserves requirement in the operation, targets for performance and description of possibilities of financial targets in each year);
p) Evaluate impact and settlement plan (if any) of the acquisition or consolidation to ensure the normal operation of credit institutions engaging in acquisition or consolidation and the safety and stability of the system of credit institutions.
q) The observance of requirements prescribed in Clause 2 Article 10 of this Circular.
Article 14. Procedures for approval for acquisition
1. Approval for rules for acquisition:
a) Each acquiring credit institution shall prepare an application for approval for acquisition rules as prescribed in Clause 1 Article 11 of this Circular and send it to the State Bank directly or by post.
Within 20 days from the date on which the above application is received, the State Bank shall send the credit institution a document certifying the receipt of satisfactory application or requiring completion of the application;
b) Within 30 days from the day on which the satisfactory application is received, the State Bank shall send documents on consultation about the application in terms of particular issues to the following authorities:
(i) The People’s Committee of central-affiliated city or province (hereinafter referred to as province) where each credit institution engaging in acquisition has its headquarters located in terms of the impact of acquisition of the credit institutions on the stable economic-social situation in the province and its opinions about the acquisition;
(ii) The branch of the State Bank of province where each credit institution engaging in acquisition has its headquarters located in terms of evaluation of reality of organization and operation of the credit institution engaging in acquisition and its opinions about the acquisition;
c) Within 60 days from the day on which the satisfactory application is received, the State Bank shall grant an approval for acquisition rules of the credit institution. If the application is rejected, the State Bank must provide explanation in writing.
2. Within 5 days from the day on which the State Bank grants an approval for acquisition rules, each credit institution engaging in acquisition must disclose information as prescribed in Clause 1 or Clause 3 Article 8 of this Circular.
3. Approval for acquisition:
a) Within 60 days from the date on which the State Bank grants an approval for acquisition rules, the acquiring credit institution shall send a set of application for approval for acquisition prescribed in Clause 2 Article 11 of this Circular to the State Bank directly or by post. After the above time limit, if the State Bank does not receive the sufficient application required, the approval for acquisition rules shall become invalid.
Within 10 days from the date on which the above application is received, the State Bank shall send the credit institution a document certifying the receipt of satisfactory application or requiring completion of the application;
b) Within 30 days from the day on which the satisfactory application is received, the State Bank shall grant a document approving the acquisition, modifying to the establishment and operation license of the acquiring credit institution, certifying registration of the charter and approving other contents (if any). If the application is rejected, the State Bank must provide explanation in writing.
4. Within 45 days from the effective date of the approval for acquisition, the acquiring credit institution shall follow the procedures for enterprise registration as prescribed; disclose information as prescribed in Clause 2 Article 8 of this Circular and send a report on completion of acquisition to the State Bank.
5. Within 5 working days from the date on which the establishment and operation license of the acquired credit institution become invalid, the acquired credit institution must return such license to the State Bank.
Article 15. Procedures for approval for consolidation
1. Approval for consolidation rules:
a) Each representing credit institution shall prepare an application for approval for consolidation rules as prescribed in Clause 1 Article 12 of this Circular and send it to the State Bank directly or by post.
Within 20 days from the date on which the above application is received, the State bank shall send the credit institution a document certifying the receipt of satisfactory application or requiring completion of the application;
b) Within 30 days from the day on which the satisfactory application is received, the State bank shall send documents on consultation about the application to the following authorities:
(i) The People’s Committee of province where each consolidating credit institution has its headquarters located and the consolidated credit institution has its expected headquarters located in terms of the impact of consolidation of the credit institutions on the stable economic-social situation in the province and its opinions about the consolidation;
(ii) The branch of the State bank of province where each consolidating credit institution has its headquarters located in terms of evaluation of reality of organization and operation of the consolidating credit institution and its opinions about the consolidation;
c) Within 60 days from the day on which the satisfactory application is received, the State Bank shall grant an approval for consolidation rules of the credit institution and the list of expected personnel. If the application is rejected, the State bank must provide explanation in writing.
2. Within 5 working days from the date on which the State Bank approves the consolidation rules, the consolidating credit institution shall disclose information as prescribed in Clause 1 or 3 Article 8 of this Circular.
3. Approval for consolidation:
a) Within 60 days from the date on which the State bank grants an approval for consolidation rules, the representing credit institution shall send a set of application for approval for consolidation prescribed in Clause 2 Article 12 of this Circular to the State bank directly or by post. After the above time limit, if the State bank does not receive the sufficient application required, the approval for acquisition rules shall become invalid.
Within 10 days from the date on which the above application is received, the State bank shall send the credit institution a document certifying the receipt of satisfactory application or requiring completion of the application;
b) Within 30 days from the day on which the satisfactory application is received, the State Bank shall grant a document approving the consolidation, issuing an establishment and operation license of the consolidated credit institution, certifying registration of the charter and approving other contents (if any). If the application is rejected, the State bank must provide explanation in writing.
4. Within 45 days from the effective date of the approval for consolidation, the representing credit institution shall follow the procedures for enterprise registration as prescribed; the consolidated credit institution shall disclose information as prescribed in Clause 2 Article 8 of this Circular, hold an opening ceremony as prescribed and send a report on completion of consolidation to the State Bank.
5. Within 5 working days from the date on which the establishment and operation license of the consolidating credit institution become invalid, the consolidating credit institution must return such license to the State Bank.
Chapter III
CONVERSION OF BUSINESS TYPES OF CREDIT INSTITUTIONS
Article 16. Rules for conversion of business types of credit institutions
1. The transfer of stakes or shares, stock offer must comply with regulations of the State Bank, law on securities and relevant laws.
2. Each credit institution may only convert its business type in accordance with business types prescribed in Article 6 of the Law on credit institutions and regulations of the State Bank.
3. Protect confidentiality in order to ensure stable operation of credit institution before the project for conversion of business type is ratified by the competent bodies of credit institutions. All documents and materials on conversion of business type must be made in a prudent, truthful and accurate manner so as to avoid misunderstanding.
4. It is strictly prohibited to disperse properties in any form. The transfer and sale of property during the process of conversion of business type must be conducted publicly and transparently, in accordance with regulations of law and agreement of contracting parties, ensure the safety of property and do not affect the interests of credit institutions and other organizations and individuals related to conversion of business type.
5. The establishment and operation license of the converting credit institution shall become invalid when the converted credit institution launches its opening.
Article 17. Conditions for conversion of business types
1. The converting credit institution must have a project for conversion of business type prescribed in Article 19 of this Circular and it is ratified by its competent body.
2. If a credit institution having its business type converted from a limited liability company into a joint-stock company, it must satisfy fully the following conditions:
a) The condition prescribed in Clause 1 of this Article;
b) The converting credit institution must satisfy the conditions for stock offer as prescribed in law on securities and relevant laws;
c) Founding shareholders (if any), major shareholders and/or strategic shareholders of the converted credit institution must satisfy the conditions prescribed in law on founding shareholders of a newly established credit institution.
d) Shareholders and/or strategic shareholders being foreign investors of the converted credit institution must satisfy the conditions prescribed in law on foreign investors buying shares of Vietnamese credit institutions;
dd) Each organization or individual buying shares must comply with law on share ownership rates.
3. If a credit institution having its business type converted from a single-member limited liability company into a multi-member limited liability company and vice versa, from a joint-stock company into a limited liability company, it must satisfy fully the following conditions:
a) The condition prescribed in Clause 1 of this Article;
b) Owners, capital contributors receiving transfer of stakes and/or new capital contributors of the converted credit institution must satisfy the conditions prescribed in law on owners and founding members of a newly established credit institution;
c) Owners, capital contributors receiving transfer of stakes and/or new capital contributors of the converted credit institution must comply with regulations of law on stake rates.
Article 18. Application for approval for conversion of business types
1. Each application for approval for conversion of business type rules shall include:
a) An application form for approval for conversion of business type bearing signatures of legal representatives of the credit institution using the form prescribed in Appendix 2 issued herewith;
b) Copies of establishment and operation license and copies of written approvals for amendments to the license; certificate of enterprise registration and equivalent documents of the credit institution;
c) A project for conversion of business type prescribed in Article 19 of this Circular;
d) Minutes, resolutions or decisions of competent bodies of consolidating credit institutions that approve the project for conversion, charter draft, list of personnel to be elected or appointed to the Board of Directors, the Board of members or the Control Board of the converted credit institution and other issues related to conversion of business type;
dd) Financial statements in 3 years preceding the year of submitting the application for approval for rules of conversion of business type that are audited by independent audit organizations without any qualified opinion. If there is no audited financial statement of the year preceding the year of submitting the application for approval for rules of conversion, the credit institution may submit the non-audited financial statement, and then submit an audited financial statement as soon as an independent audit organization issues an auditor s report. The credit institution must take responsibility for its submitted financial statement;
e) A charter draft of the converted credit institution which is ratified by its competent body;
g) A draft of basic internal regulations in terms of organization and operation of the converted credit institution, at least containing the internal regulations prescribed in Clause 2 Article 93 of the Law on credit institutions and the following provisions:
(i) Regulations on organization and operation of Board of Directors, Member assembly, the Control Board and executives;
(ii) Regulations on organization and operation of headquarters, branches and other affiliates;
h) A list of personnel to be elected or appointed to the Board of Directors, the Board of members or the Control Board, General Director (Director) of the converted credit institution;
i) Documents proving qualified personnel to be elected or appointed to the Board of Directors, the Board of members or the Control Board, General Director (Director) of the converted credit institution;
k) Materials and information provided for investors, at least containing: conditions for founding shareholders, major shareholders, strategic shareholders, shareholders being foreign investors, owners, capital contributors receiving transfer of stakes and/or new capital contributors of the converted credit institution;
l) Apart from the documents prescribed in Points a, b, c, d, dd, e, g, h, i and k of this Clause, a credit institution converted from a limited liability company into a joint-stock company through private offering must submit the following additional documents:
(i) An application for registration of private stock offering using the form prescribed in Appendix 3 issued herewith;
(ii) Decisions of owners and/or Member assembly of the credit institution approving the plan for offering and using the revenues therefrom;
(iii) Decisions of owners and/or Member assembly of the credit institution ratifying criteria for selecting entities eligible for private offerings, a list of expected investors eligible for private offerings and number of stocks expected for offering to each investor.
2. Each application for approval for conversion of business type shall include:
a) A written document of legal representative of the credit institution requesting for:
(i) Approval for conversion of business type; recognition of charter registration;
(ii) Approval for other contents (if any);
b) An application for approval by the State bank prescribed in Point a (ii) of this Clause as prescribed by the State bank and relevant laws;
c) A charter of the converted credit institution which is ratified by its competent body;
d) Minutes, resolutions or decisions of the competent body of the converting credit institution that approve the modification to the project for conversion of business type and other issues related to conversion of business type (if any);
dd) A written document of the legal representative of the converting credit institution clarifying the contents of modification in comparison with the project for conversion of business type requesting to the Governor of the State bank to approve the rules of conversion of business type (if any);
e) Minutes, resolutions or decisions of the competent body of converted credit institution that approve the charter; election and appointment of positions, members of the Board of Directors, Member assembly or the Control Board; regulations on organization and operation of Board of Directors, Member assembly or the Control Board of the converted credit institution and other issues related to the converted credit institution;
g) Meeting minutes of Board of Directors or Member assembly of the converted credit institution in terms of election of the President of Board of Directors or the President of Member assembly; meeting minutes of the Control Board of the converted credit institution in terms of election of the Chief of the Control Board; decisions of owners of the converted credit institution in terms of appointment of the President, members of Member assembly and/or the Control Board;
h) Decisions of Board of Directors or Member assembly of the converted credit institution in terms of appointment of General Director (Director), Deputy General Director (Deputy Director) and Chief Accountant;
i) List, contribution rate of capital contributors, founding shareholders, major shareholders, strategic shareholders and/or shareholders being foreign investors of the converted credit institution;
k) Internal regulations on organization and operation of the converted credit institution in accordance with Point g Clause 1 of this Article that are approved by competent body, ratified by Board of Directors or Member assembly of the converted credit institution;
l) Apart from the documents prescribed in Points a, b, c, d, dd, e, g, h, i and k of this Clause, a credit institution converted from a limited liability company into a joint-stock company must submit the following additional documents:
(i) A report on results of stock offering and a certification of revenues earned from the offering issued by a commercial bank where its escrow account is opened;
(ii) Documents of founding shareholders (if any), major shareholders and/or strategic shareholders of the converted credit institution similar to documents of a founding shareholder of a credit institution as prescribed in regulations on issuance of organization and operation licenses to credit institutions issued by the State Bank.
(iii) Documents of shareholders and/or strategic shareholders being foreign investors of the converted credit institution in accordance with regulations of the State Bank on documents and procedures for approval for foreign investors buying shares of Vietnamese credit institutions;
m) Apart from the documents prescribed in Points a, b, c, d, dd, e, g, h, i and k of this Clause, a credit institution converted from a single-member limited liability company into a multi-member limited liability company and vice versa, or a credit institution converted from a joint-stock company into a limited liability company must submit the following additional documents:
(i) Stake transfer contract or an agreement on investment contribution or documents certifying the completion of capital transfer;
(ii) A document of legal representative of the converting credit institution certifying the status of capital contributor of the converted credit institution;
(iii) Documents of owners, capital contributors receiving transfer of stakes and/or new capital contributors of the converted credit institution similar to documents of an owner or a founding member of a credit institution as prescribed in regulations on issuance of organization and operation licenses to credit institutions issued by the State Bank.
Article 19. Projects for conversion of business types
1. Each project for conversion of business type must be approved by competent body of the credit institution and bearing signatures, seal and responsibility of legal representative of such credit institution.
2. Each project for conversion of business type must at least contain:
a) Name, address and website (if any) of the credit institution;
b) Names, addresses and phone numbers of owners, President and members of the Board of Directors, President and members of the Board of members, the head and members of the Control Board, General Director (Director) of the credit institution;
c) Reasons for conversion of business type;
d) Summary report on financial situation and income of the converting credit institution in 3 years preceding the year of submitting application for approval for conversion of business type;
dd) Actual value of charter capital before and after the conversion of business type of the credit institution; bad debts, reserves requirements in the operation and the observance of those reserves requirements of the credit institution before the conversion of business type;
e) Rights and obligations of the credit institution and relevant organizations or individuals (if any);
g) Plan for diagram of organizational structure, personnel, operation network and other issues related to the organization and operation of the converted credit institution;
h) Intended business plan in the first 3 years of the converted credit institution, which at least contain: analysis of the market, business strategy, targets and plan; intended financial statements of each year (the balance sheet, income statement, statement of cash flows, reserves requirement in the operation, targets for performance and description of possibilities of financial targets in each year);
i) Stake and share ownership rates, conditions for founding shareholders, major shareholders, strategic shareholders, shareholders being foreign investors, owners, capital contributors receiving transfer of stakes and/or new capital contributors of the converted credit institution; swap rate of stakes and/or shares; method and time of swap.
Article 20. Procedures for approval for conversion of business types
1. Procedures for approval for rules of conversion of business type shall be conducted as follows:
a) A credit institution shall prepare an application for approval for rules of conversion of business type as prescribed in Clause 1 Article 18 of this Circular and send it to the State Bank directly or by post.
Within 20 days from the date on which the above application is received, the State bank shall send the credit institution a document certifying the receipt of satisfactory application or requiring completion of the application;
b) Within 30 days from the day on which the satisfactory application is received, the State bank shall send documents on consultation about the application to the branch of the State bank of province where the credit institution has its headquarters located in terms of evaluation of reality of organization and operation of such credit institution;
c) Within 60 days from the day on which the satisfactory application is received, the State Bank shall grant an approval for rules of conversion of business type of the credit institution and the list of expected personnel. If the application is rejected, the State bank must provide explanation in writing.
2. Within 5 days from the day on which the State bank grants an approval for conversion rules, the converting credit institution must disclose information as prescribed in Clause 1 Article 8 of this Circular.
3. Procedures for approval for conversion of business type shall be conducted as follows:
a) Within 120 days from the date on which the State bank grants an approval for conversion rules, the credit institution shall send a set of application for approval for consolidation prescribed in Clause 2 Article 18 of this Circular to the State bank directly or by post. After the above time limit, if the State bank does not receive the sufficient application required, the approval for acquisition rules shall become invalid.
Within 10 days from the date on which the above application is received, the State bank shall send the credit institution a document certifying the receipt of satisfactory application or requiring completion of the application;
b) Within 30 days from the day on which the satisfactory application is received, the State Bank shall grant a document approving conversion of business type of the credit institution, issuing an establishment and operation license of the credit institution, certifying registration of the charter and approving other contents (if any). If the application is rejected, the State bank must provide explanation in writing.
4. Within 45 days from the effective date of the approval for conversion of business type, the credit institution shall follow the procedures for enterprise registration as prescribed; the credit institution shall disclose information as prescribed in Clause 2 Article 8 of this Circular, hold an opening ceremony as prescribed and send a report on completion of conversion of business type to the State Bank.
5. Within 5 working days from the date on which the establishment and operation license of the converting credit institution become invalid, the converting credit institution must return such license to the State Bank.
Chapter IV
RESPONSIBILITIES OF RELEVANT UNITS
Article 21. Responsibilities of credit institutions
1. The Board of Directors, Member assembly, General Director (Director) and relevant organizations or individuals of a credit institution engaging the acquisition or consolidation or a converting credit institution must take responsibility for its whole operation and the absolute safety of its property until completion of the acquisition, consolidation or conversion of business type according to its ratified project for acquisition, consolidation or conversion of business type.
2. President and members of the Board of Directors , President and members of the Board of members, legal representative(s) of credit institutions engaging in acquisition, consolidation or converting credit institutions must take responsibility for the sufficiency, accuracy, validity and lawfulness of the application for acquisition, consolidation or conversion of business type.
3. Each acquisition or consolidation contract of credit institutions engaging in acquisition or consolidation must be sent to creditors and employees within 15 days from the date on which the State Bank approves the rules of acquisition or consolidation of the credit institution.
4. Credit institutions engaging in acquisition or consolidation or converting credit institution shall, upon the receipt of an approval for rules of acquisition or consolidation, proactively prepare for the transfer and they shall, upon the receipt of an approval for acquisition, consolidation or conversion of business type, transfer all interests, obligations and organizational and operational matters.
5. If, after the restructuring, off-the-record issues or issues not being handed over are found, the President and members of the Board of Directors, President and members of the Board of members, legal representative(s) of credit institutions engaging in acquisition, consolidation or converting credit institutions must take legal responsibility.
6. The information confidentiality shall comply with Clause 3 Article 9 and Clause 3 Article 16 of this Circular.
7. Competent bodies of credit institutions engaging in acquisition or consolidation, post-acquisition credit institution or consolidated credit institution must ratify the restructuring with conditions, procedures and method of voting as prescribed in law and charter of the credit institutions.
Article 22. Responsibilities of affiliates of the State bank
1. The Chief Banking Inspector-Supervisor:
a) Take charge and cooperate with relevant departments of the State Bank, branches of the State Bank of provinces in requesting the Governor of the State bank to examine applications for acquisition, consolidation or conversion of business types of credit institutions.
b) Sign documents certifying the receipt of satisfactory application or requiring completion of the application by order of the Governor of the State bank as prescribed in this Circular;
c) Submit the Governor of the State bank the following documents:
(i) Documents on approval or non-approval (with explanation) for rules of restructuring of credit institutions;
(ii) Documents approving restructuring of credit institutions; on amendments to establishment and operation licenses of post-acquisition credit institutions; issuance of establishment and operation licenses to consolidated credit institutions; issuance of establishment and operation licenses to converted credit institutions; on certification of charter registration, contents of modification to the charter of the after-restructuring credit institutions;
(iii) Decisions approving contents of modification as prescribed by law;
d) Inspect and take actions against violations committed by credit institutions in terms of their compliance with this Circular within their competence.
2. Department of Finance and Accounting:
Provide guidance on issues related to finance and accounting during the course of restructuring of credit institutions.
3. Legal Department:
Cooperate with the Bank Supervision and Inspection Agency in settlement of legal issues related to the process of restructuring of credit institutions.
4. Each branch of the State Bank of province shall:
a) Send written consultation on the restructuring of credit institutions to the State Bank as prescribed in this Circular;
b) Inspect, supervise and take actions against violations committed by credit institutions in the province in terms of restructuring implementation as prescribed in regulations on functions, tasks, powers and organizational structure of branches of the State Bank of provinces.
5. Relevant departments of the State bank shall, according to its functions and duties, give written consultation at the request of Bank Supervision and Inspection Agency as prescribed in this Circular.
Chapter V
IMPLEMENTATION PROVISIONS
Article 23. Transitional regulations
With regard to activities not satisfying operation requirements prescribed in Clause 2 or 3 Article 6 of this Circular, each post-acquisition credit institution or consolidated credit institution shall:
1. From the date on which the post-acquisition credit institution receives a certificate of enterprise registration or the consolidated credit institution holds its opening ceremony, it may not conclude new contracts or agreements to carry out the activities not satisfying operation requirements prescribed in Clause 2 or Clause 3 Article 6 of this Circular.
2. All contracts or agreements concluded between the post-acquisition or consolidation credit institution and their clients, in accordance with regulations of law at the time of concluding, before the date on which the post-acquisition credit institution receives a certificate of enterprise registration or the consolidated credit institution holds its opening ceremony shall keep valid until the expiry date of each contract or agreement.
Article 24. Implementation effect
1. This Circular takes effect on March 1, 2016.
2. From the effective date of this Circular, the following provisions shall be annulled:
a) Clauses 1, 2, 4, 5 and 7 of Article 4; Clauses 1 and 2 of Article 6; Chapter II; Chapter III; regulations on acquisition and/or consolidation of credit institutions prescribed in Article 1 and Article 3 Clause 8 Article 4, Article 5, Article 7, Article 8, Article 21, Article 22, Article 23, Article 24 of Circular No. 04/2010/TT-NHNN dated February 11, 2010 of the Governor of the State Bank on merger, acquisition, consolidation of credit institution;
b) Clauses 17, 18 and 19 of Section VIII Part I of Circular No. 03/2007/TT-NHNN dated June 5, 2007 of the Governor of the State Bank on guidelines for Decree No. 22/2006/ND-CP dated February 28, 2006 of the Government on organization and operation of branches of foreign banks, joint-venture banks, wholly foreign-owned banks, representative offices of foreign credit institutions in Vietnam;
c) Clause 4 Article 4 of Circular No. 24/2011/TT-NHNN dated August 31, 2011 of the Governor of the State Bank on implementation of plan for simplifying administrative procedures in the field of establishment and operation of banks in accordance with resolutions of the Government simplifying administrative procedures in the fields under management scope of the State bank of Vietnam.
Article 25. Implementation organization
The Chief officers, the Chief Banking Inspector-Supervisor, heads of affiliates of the State Bank, Directors of the State Bank branches of provinces, President of the Board of Directors, President of the Member assembly, Director General (Director) of credit institutions shall implement this Circular.
For the Governor
The Deputy Governor
Nguyen Kim Anh
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem đầy đủ bản dịch.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Lược đồ
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Lược đồ.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây