Thông tư 31/2018/TT-BGTVT về thực hiện đánh giá, chứng nhận an toàn hệ thống đối với đường sắt đô thị
- Tổng hợp lại tất cả các quy định pháp luật còn hiệu lực áp dụng từ văn bản gốc và các văn bản sửa đổi, bổ sung, đính chính…
- Khách hàng chỉ cần xem Nội dung MIX, có thể nắm bắt toàn bộ quy định pháp luật hiện hành còn áp dụng, cho dù văn bản gốc đã qua nhiều lần chỉnh sửa, bổ sung.
thuộc tính Thông tư 31/2018/TT-BGTVT
Cơ quan ban hành: | Bộ Giao thông Vận tải |
Số công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Số công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Số hiệu: | 31/2018/TT-BGTVT |
Ngày đăng công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày đăng công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Loại văn bản: | Thông tư |
Người ký: | Nguyễn Ngọc Đông |
Ngày ban hành: | 15/05/2018 |
Ngày hết hiệu lực: | Đang cập nhật |
Áp dụng: | |
Tình trạng hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Tình trạng hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Lĩnh vực: | Giao thông |
TÓM TẮT VĂN BẢN
Theo Thông tư 31/2018/TT-BGTVT của Bộ Giao thông Vận tải ngày 15/05/2018 quy định về thực hiện đánh giá, chứng nhận an toàn hệ thống đối với đường sắt đô thị:
Đường sắt đô thi xây dựng mới, đường sắt đô thị được nâng cấp, thay đổi một trong các nội dung như hệ thống tín hiệu điều khiển tàu chạy, kiểu loại phương tiện, nâng cao năng lực vận tải, mở rộng quy mô tuyến... phải được đánh giá, chứng nhận an toàn hệ thống; thẩm định, cấp Giấy chứng nhận thẩm định hồ sơ an toàn hệ thống trước khi đưa vào khai thác.
Ngoài ra, sau 36 tháng kể từ ngày tuyến đường sắt đô thị xây dựng mới được đưa vào vận hành, Hệ thống quản lý an toàn vận hành phải được kiểm tra, chứng nhận định kỳ lần đầu.
Giấy chứng nhận định kỳ hệ thống quản lý an toàn vận hành đường sắt đô thị có hiệu lực 24 tháng kể từ ngày cấp. Giấy chứng nhận này hết hiệu lực khi tuyến, đoạn tuyến đường sắt đô thị tiến hành nâng cấp, thay đổi về hệ thống tín hiệu điều khiển tàu chạy, kiểu loại phương tiện, nâng cao năng lực vận tải, mở rộng quy mô tuyến...
Thông tư này có hiệu lực từ ngày 01/07/2018.
Xem chi tiết Thông tư31/2018/TT-BGTVT tại đây
tải Thông tư 31/2018/TT-BGTVT
BỘ GIAO THÔNG VẬN TẢI Số: 31/2018/TT-BGTVT |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Hà Nội, ngày 15 tháng 5 năm 2018 |
THÔNG TƯ
QUY ĐỊNH VỀ THỰC HIỆN ĐÁNH GIÁ, CHỨNG NHẬN AN TOÀN HỆ THỐNG ĐỐI VỚI ĐƯỜNG SẮT ĐÔ THỊ
Căn cứ Luật Đường sắt số 06/2017/QH14 ngày 16 tháng 6 năm 2017;
Căn cứ Nghị định số 12/2017/NĐ-CP ngày 10 tháng 02 năm 2017 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Bộ Giao thông vận tải;
Theo đề nghị của Vụ trưởng Vụ Khoa học - Công nghệ và Cục trưởng Cục Đăng kiểm Việt Nam;
Bộ trưởng Bộ Giao thông vận tải ban hành Thông tư quy định về thực hiện đánh giá, chứng nhận an toàn hệ thống đối với đường sắt đô thị.
QUY ĐỊNH CHUNG
Thông tư này áp dụng đối với các tổ chức, cá nhân có liên quan đến quản lý, thiết kế, xây dựng, vận hành; đánh giá, chứng nhận an toàn hệ thống; thẩm định hồ sơ an toàn hệ thống cho tuyến đường sắt đô thị khi xây dựng mới và nâng cấp; chứng nhận định kỳ hệ thống quản lý an toàn vận hành của tuyến đường sắt đô thị trong quá trình khai thác.
Trong Thông tư này, các từ ngữ dưới đây được hiểu như sau:
ĐÁNH GIÁ, CHỨNG NHẬN AN TOÀN HỆ THỐNG
Giấy chứng nhận an toàn hệ thống bao gồm các nội dung cơ bản sau đây:
THẨM ĐỊNH HỒ SƠ AN TOÀN HỆ THỐNG
KIỂM TRA, CHỨNG NHẬN ĐỊNH KỲ HỆ THỐNG QUẢN LÝ AN TOÀN VẬN HÀNH
TỔ CHỨC THỰC HIỆN
Chủ trì, phối hợp với các cơ quan có liên quan; Tổ chức chứng nhận có năng lực và chuyên gia có chuyên môn phù hợp để thực hiện:
ĐIỀU KHOẢN THI HÀNH
Đối với các tuyến đường sắt đô thị triển khai xây dựng trước ngày Thông tư này có hiệu lực mà dự án đã có nhiệm vụ đánh giá, chứng nhận an toàn hệ thống thì thực hiện theo nội dung công việc đã được phê duyệt và phải thực hiện thẩm định hồ sơ an toàn hệ thống theo quy định tại Thông tư này.
Chánh Văn phòng Bộ, Chánh Thanh tra Bộ, các Vụ trưởng, Cục trưởng Cục Đăng kiểm Việt Nam, Thủ trưởng các cơ quan, tổ chức và cá nhân có liên quan chịu trách nhiệm thi hành Thông tư này./.
Nơi nhận: |
KT. BỘ TRƯỞNG |
PHỤ LỤC 1
MẪU GIẤY ĐỀ NGHỊ THẨM ĐỊNH HỒ SƠ AN TOÀN HỆ THỐNG ĐƯỜNG SẮT ĐÔ THỊ
(Ban hành kèm theo Thông tư số 31/2018/TT-BGTVT ngày 15 tháng 5 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giao thông vận tải)
(TÊN ĐƠN VỊ ĐỀ NGHỊ) |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
Số: ………. |
…., ngày ... tháng ... năm .... |
GIẤY ĐỀ NGHỊ THẨM ĐỊNH HỒ SƠ
AN TOÀN HỆ THỐNG ĐƯỜNG SẮT ĐÔ THỊ
Loại hình đánh giá, chứng nhận: ……………(Xây dựng mới/nâng cấp)
Kính gửi: Cục Đăng kiểm Việt Nam
Tên Chủ đầu tư: .................................................................................................................
Địa chỉ ................................................................................................................................
............................................................................................................................................
Điện thoại ............................... Fax: ............................ E-mail: ..........................................
Tên Tổ chức vận hành: ......................................................................................................
Địa chỉ.................................................................................................................................
............................................................................................................................................
Điện thoại................................ Fax: ........................... E-mail:............................................
Nội dung đề nghị: ...............................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
|
ĐƠN VỊ ĐỀ NGHỊ |
PHỤ LỤC 2
MẪU GIẤY ĐỀ NGHỊ CHỨNG NHẬN ĐỊNH KỲ HỆ THỐNG QUẢN LÝ AN TOÀN VẬN HÀNH ĐƯỜNG SẮT ĐÔ THỊ
(Ban hành kèm theo Thông tư số 31/2018/TT-BGTVT ngày 15 tháng 5 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giao thông vận tải)
(TÊN ĐƠN VỊ ĐỀ NGHỊ) |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
Số: ……….. |
…………., ngày…tháng…năm… |
GIẤY ĐỀ NGHỊ CHỨNG NHẬN ĐỊNH KỲ
HỆ THỐNG QUẢN LÝ AN TOÀN VẬN HÀNH ĐƯỜNG SẮT ĐÔ THỊ
Kính gửi: Cục Đăng kiểm Việt Nam
Tên Tổ chức vận hành: ......................................................................................................
Địa chỉ ................................................................................................................................
............................................................................................................................................
Điện thoại................................ Fax: ........................... E-mail: ..........................................
Nội dung đề nghị: ...............................................................................................................
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
............................................................................................................................................
|
ĐƠN VỊ ĐỀ NGHỊ (Ký tên, đóng dấu) |
PHỤ LỤC 3
MẪU GIẤY CHỨNG NHẬN THẨM ĐỊNH HỒ SƠ AN TOÀN HỆ THỐNG ĐƯỜNG SẮT ĐÔ THỊ
(Ban hành kèm theo Thông tư số 31/2018/TT-BGTVT ngày 15 tháng 5 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giao thông vận tải)
BỘ GIAO THÔNG VẬN TẢI |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
GIẤY CHỨNG NHẬN THẨM ĐỊNH
HỒ SƠ AN TOÀN HỆ THỐNG ĐƯỜNG SẮT ĐÔ THỊ
Số: …………
Căn cứ Thông tư số 31/2018/TT-BGTVT ngày 15/5/2018 của Bộ trưởng Bộ Giao thông vận tải quy định về thực hiện đánh giá, chứng nhận an toàn hệ thống đối với đường sắt đô thị;
Căn cứ kết quả đánh giá, chứng nhận của Tổ chức chứng nhận (tên Tổ chức chứng nhận).
CỤC ĐĂNG KIỂM VIỆT NAM CHỨNG NHẬN
Tuyến/đoạn tuyến đường sắt đô thị: ..................................................................................
Chủ đầu tư .........................................................................................................................
Địa chỉ: ...............................................................................................................................
Tổ chức vận hành: .............................................................................................................
Địa chỉ: ...............................................................................................................................
ĐẶC TÍNH KỸ THUẬT
Khổ đường: ........................................................................................................................
Chiều dài tuyến: .................................................................................................................
Thành phần đoàn tàu:.........................................................................................................
Điện áp cung cấp ...............................................................................................................
Phương thức lấy điện: ........................................................................................................
Phương thức điều khiển chạy tàu: .....................................................................................
Năng lực vận chuyển (người/hướng/giờ): ..........................................................................
Hồ sơ an toàn hệ thống của tuyến/đoạn tuyến đường sắt đô thị: ………… đã được thẩm định phù hợp với quy định của Thông tư: 31/2018/TT-BGTVT
|
Hà Nội, ngày…tháng…năm… |
PHỤ LỤC 4
MẪU GIẤY CHỨNG NHẬN ĐỊNH KỲ HỆ THỐNG QUẢN LÝ AN TOÀN VẬN HÀNH ĐƯỜNG SẮT ĐÔ THỊ
(Ban hành kèm theo Thông tư số 31/2018/TT-BGTVT ngày 15 tháng 5 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giao thông vận tải)
BỘ GIAO THÔNG VẬN TẢI |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
GIẤY CHỨNG NHẬN ĐỊNH KỲ HỆ THỐNG QUẢN LÝ AN TOÀN VẬN HÀNH ĐƯỜNG SẮT ĐÔ THỊ
Số: ……………
Căn cứ Thông tư số 31/2018/TT-BGTVT ngày 15 tháng 5 năm 2018 của Bộ trưởng Bộ Giao thông vận tải quy định về thực hiện đánh giá, chứng nhận an toàn hệ thống đối với đường sắt đô thị;
Căn cứ báo cáo đánh giá số: ………..ngày: ………………..
CỤC ĐĂNG KIỂM VIỆT NAM CHỨNG NHẬN
Tổ chức vận hành: .............................................................................................................
Địa chỉ: ...............................................................................................................................
Tên tuyến đường sắt đô thị: ...............................................................................................
............................................................................................................................................
Hệ thống quản lý an toàn vận hành của tuyến đường sắt đô thị (Tên tuyến) đã được Tổ chức vận hành (Tên Tổ chức vận hành) duy trì theo quy định hiện hành và có hiệu lực, hiệu quả phù hợp với Tiêu chuẩn quản lý an toàn được phê duyệt.
Giấy chứng nhận này có giá trị đến ………………………………………….
|
Hà Nội, ngày…tháng…năm ... |
THE MINISTRY OF TRANSPORT
CircularNo. 31/2018/TT-BGTVT dated May 15, 2018 of the Ministry of Transport on assessment and certification of urban railway system safety
Pursuant to the Law on Railway No. 06/2017/QH14 dated June 16, 2017;
Pursuant to the Government s Decree No. 12/2017/ND-CP dated February 10, 2017, defining the functions, tasks, entitlements and organizational structure of the Ministry of Transport;
At the request of director of Department of Science and Technology and Director of the Vietnam Register;
The Minister of Transport promulgates a Circular on assessment and certification of urban railway system safety.
Chapter I
GENERAL PROVISIONS
Article 1. Scope of regulation
1. This Circular sets forth assessment and certification of system safety; procedures for verification and issuance of certificates of verification of system safety dossier for urban railway routes being newly constructed or upgraded; procedures for inspection and issuance of periodic certificates of operation safety management system for urban railway routes during operation.
2. This Circular shall not apply to automated guide way transit (AGT) monorails, tramways.
Article 2. Subjects of application
This Circular applies to organizations, individuals in connection with management, design, construction, operation; assessment and certification of system safety; verification of system safety dossier for urban railway routes being newly constructed or upgraded; periodic certification of operation safety management system for urban railway routes during operation.
Article 3. Interpretation of terms
For the purpose of this Circular, these terms below shall be construed as follows:
1.“System safety”means the assurance of safety through systematic application of technical measures, management tools to determine threats and control risks with the aim of gaining reliability, availability, maintainability and safety.
2.“Investor”means an agency or organization which uses its own capital or uses funded capital to invest in construction and upgrade of urban railways.
3.“Risk assessment”refers to the qualitative and quantitative analysis of risks as the basis for application of efficient risk control measures.
4.“Assessment and certification of system safety for urban railway”means independent assessment of whether work items satisfy system safety requirements and certifying that urban railway routes are adequately secured to operate.
5.“Outline of assessment and certification of system safety objectives”(hereinafter referred to as assessment and certification outline) is a document prepared by the certification body, describing tasks related to assessment and certification of system safety.
6.“Certificates of system safety”means a certificate issued by the certification body certifying that the urban railway routes have been designed and constructed in accordance with safety management standards and operation safety conditions.
7.“Operation safety management system”refers to the management system of the operating organization including regulations, instructions on organizational structure and management processes of the operating organization that have been formulated in accordance with safety management standards approved by competent authorities to control risks efficiently.
8.“Periodic inspection and certification of operation safety management system”means periodic inspection and certification of regulatory agencies to certify the operation safety management system which has been continuously maintained and efficiently operating by the operating organization, in accordance with this Circular and safety management standards approved for the project.
9.“Risks”means rate of occurrence of a danger that causes damage and extent of severity of such damage.
10.“Independent safety certification body” (hereinafter referred to as “the certification body”)refers to a qualified independent organization accredited by the international accreditation body to provide the services of assessment and certification of safety system for urban railway.
11.“Verification of system safety dossier”means verification of procedures, dossier and consideration of process to carry out assessment and certification of system safety of the certification body in accordance with this Circular.
12.“Operating organization” refers to the organization that is tasked with managing, operating and maintaining activities of urban railway routes.
Article 4. General provisions on assessment and certification of system safety
1. An urban railway that has been newly constructed shall be subject to assessment and certification of system safety; assessment and issuance of certificate of verification of system safety dossier.
2. An urban railway being upgraded, if one of the following items changes, shall be subject to assessment and certification of system safety, verification and issuance of certificate of verification of system safety dossier before it is put into operation:
a) Change of train control signaling system;
b) Change of vehicle type;
c) Renovation of traction power supply system;
d) Enhancement of transport capacity and expansion of network of routes;
dd) Change of organizational structure of operating organization.
3. The outline of assessment and certification must at least contain:
a) Scope of assessment and certification;
b) Methods, procedures;
c) Safety limits, risk acceptance criteria;
d) Plan to carry out assessment and certification;
dd) Transfer documents.
Article 5. Regulations on operation safety management system
1. The operation safety management system shall be constructed before the urban railway route is put into operation.
2. The operation safety management system must ensure implementation of the following:
a) Safety policies approved by the legal representative of the operating organization and propagated in the organization;
b) Safety objectives include: qualitative and quantitative objectives. Qualitative objectives are objectives in terms of assessment and rating of safety, quantitative objectives are specific data objectives which are measurable;
c) Safety plans: plan to realize safety objectives;
d) Management of conformity with technical standards and compliance with relevant operation regulations;
dd) Change of management;
e) Risk management;
g) Management of capacity of persons in charge of operation and maintenance of the system;
h) Management and training of safety management human resource;
i) Dossier management and information communications relevant to safety;
k) Emergency management: regulations on rescue, warning, communication and cooperation with related parties in emergencies;
l) Accident and incident investigation management: ensuring that every accident, incident, dangerous circumstance has been recorded, investigated and analyzed in conjunction with necessary prevention and remedial measures;
m) Internal assessment.
3. Operation safety management system shall be regularly inspected and certified by the Vietnam Register during operation.
Chapter II
SYSTEM SAFETY ASSESSMENT AND CERTIFICATION
Article 6. Contents of assessment and certification of system safety regarding newly-constructed urban railway
1. Assess reliability, availability, maintainability and safety of following systems: vehicle types, train control sign allying system, traction power supply system; platform screen door (if any).
2. Assess risks of passenger evacuation measures in case of emergency; on overpass, in tunnel, station; assess risks of controlling smoke, heat escape and ventilation in tunnels.
3. Assess electromagnetic compatibility;
4. Assess system integration.
5. Assess operation trial, system testing and commissioning.
6. Assess operation safety management system.
7. Other matters at the request of the investor.
Article 7. Contents of assessment and certification of system safety in case of upgraded urban railway
1. Assess reliability, availability, maintainability and safety of upgraded work items prescribed in Point a, Point b, Point c Clause 2 Article 4 of this Circular.
2. Assess system integration.
3. Assess system operation trial after upgrading.
4. Assess operation safety management system.
5. Other matters at the request of the investor.
Article 8. Procedures for assessment and certification of system safety in case of newly-constructed or upgraded urban railway
1. The investor shall establish the technical specifications of the bidding documents for assessment and certification of system safety according to laws on bidding.
2. Pursuant to technical specifications, the certification body formulates the outline of assessment and certification as prescribed in Clause 3 Article 4 of this Circular.
3. The certification body shall follow the approved the outline of assessment and certification. According to the plan in the outline and actual progress of the project, the certification body sends periodic assessment reports or report on assessment of work items as soon as practicable after completely performing the tasks for the investor and relevant entities.
4. After finishing and completing all tasks in the outline of assessment and certification, the certification body makes the final assessment report, and issue a certificate of system safety.
Article 9. Certificates of system safety
The certificate of system safety includes following basic information:
1. Name and address of the certification body.
2. Name of the urban railway routes, sections.
3. Name and address of the operating organization.
4. Technical characteristics of urban railway routes, including: track gauge, lengths of routes, sections, number of terminals, traction power supply system, train components, train control signaling system, transport capacity.
5. Applicable standards for certification.
6. Conclusions by the certification body on conformity of the urban railway route with applicable standards and operation safety conditions.
Chapter III
VERIFICATION OF SYSTEM SAFETY DOSSIER
Article 10. Regulations on verification dossiers
1. Each work item in the outline of assessment and certification shall be verified, the verification dossier includes:
a) An application form for verification using the form in Annex 1 enclosed herewith;
b) Outline of assessment and certification and amended updates approved by the investor;
c) Assessment report and enclosed assessment documents associated with work items that the certification body assessed according to the outline of assessment and certification;
d) Investor’s report on remedial measures for issues mentioned in the assessment report of the certification body;
dd) Final assessment report and valid copy of the certificate of system safety issued by the certification body.
2. Date of submission:
a) The application form for verification shall be submitted together with the outline of assessment and certification;
b) Documents prescribed in Point b Clause 1 of this Article, submitted after the investor approves them;
c) Documents prescribed in Point c, Point d Clause 1 of this Article, submitted after completely performing the tasks;
d) Documents prescribed in Point dd Clause 1 of this Article, submitted after the certification body finishes and completes all the tasks.
3. Manner of submission: The investor shall submit the dossier in person or by post to the Vietnam Register.
Article 11. Contents of verification
1. Inspect conformity of the dossier with provisions as prescribed in Clause 1 Article 10 hereof.
2. Consider assessment process and result of the certification body as to the matters prescribed in Article 6 hereof.
3. Inspect the conformity of performed tasks with the outline of assessment and certification.
Article 12. Procedures for verification
1. The Vietnam Register shall receive and inspect the dossier. In case the dossier is not adequate as prescribed, after 2 working days since receipt of the dossier, the Vietnam Register shall give written notification to the investor for supplements. In case the dossier is adequate as prescribed, the Vietnam Register shall verify the dossier.
2. As for verification of dossiers prescribed in Point b, Point c, Point d Clause 1 Article 10 of this Circular, within 20 working days, after receiving a duly completed dossier, the Vietnam Register shall notify the verification result, if the dossier is rejected, it shall provide explanation and request the investor to carry out remedial measures..
3. As for verification of final assessment report, the certificate of system safety, within 20 working days, after receiving a duly completed dossier as prescribed in Clause 1 Article 10 of this Circular, the Vietnam Register shall:
a) Issue a certificate of verification of system safety dossier using the form in Annex 3 enclosed herewith if such result is satisfactory;
b) Specify the reasons in writing and require the investor to carry out remedial works and completion in case the result is unsatisfactory.
Chapter IV
PERIODIC INSPECTION AND CERTIFICATION OF OPERATION SAFETY MANAGEMENT SYSTEM
Article 13. Regulations on periodic inspection and certification of operation safety management system
1. After 36 months since the newly constructed urban railway route is put into operation, the operation safety management system should be inspected and certified for the first time. At least two months before the end of 36-month time limit, the operation safety management system shall be inspected and certified on a periodic basis.
2. At least two months before the certificate of system safety expires, the operation safety management system shall be inspected and certified on a periodic basis.
3. The dossier of periodic inspection includes:
a) Written request for periodical certification of the urban railway operation safety management system using the form in Annex 2 enclosed herewith;
b) Report on internal assessment of the operating organization.
4. Manner of submission: The operating organization shall submit the dossier in person or by post to the Vietnam Register.
Article 14. Implementation
1. Review reports on internal assessment of the operation safety management system and relevant documents.
2. Inspect the maintenance of validity of the operation safety management system as prescribed in Clause 2 Article 5 of this Circular.
Article 15. Procedures for implementation
1. The Vietnam Register shall receive and inspect the dossier and require supplements immediately if the dossier is not adequate within the working day (in case of submission in person) or give a guiding document for completing the dossier (in case of submission by post) within 2 working days, from the date on which the dossier is received.
2. Within 15 working days from the date on which an adequate dossier prescribed in Clause 3 Article 13 of this Circular is received, the Vietnam Register shall:
a) Inspect the maintenance of the operation safety management system and issue periodic certificates of operation safety management system for urban railway using the form prescribed in Annex 4 issued herewith if the inspect result is satisfactory;
b) Give a reply, providing explanation for rejection to issue the periodic certificate of operation safety management system for urban railway if the inspection result is unsatisfactory.
Article 16. Validity of periodic certificate of urban railway operation safety management system
1. The periodic certificate of urban railway operation safety management system shall be valid for 24 months since the date of issue.
2. The certificate shall automatically expires when railway routes, sections are upgraded according to provisions set out in Clause 2, Article 4 hereof.
Chapter V
IMPLEMENTATION
Article 17. Responsibility of the Vietnam Register
Take charge and cooperate with relevant agencies; qualified certification body and experts in:
1. Carrying out verification of system safety dossier for urban railway;
2. Inspect and certify urban railway operation safety management system on a periodic basis.
Article 18. Responsibility of People’s committees of provinces, cities
1. Raise awareness of this Circular among relevant organizations and individuals in provinces or cities.
2. Perform regular or irregular inspection and investigation of urban railway safety management.
3. Take actions against violations in the assessment and certification of urban railway system safety, operation of urban railway system.
Article 19. Responsibilities of the investor
1. Formulate for approval the terms of reference of the bidding documents for assessment and certification of system safety according to laws on bidding.
2. Select the certification body qualified for performing assessment and certification of system safety for urban railway routes according to laws on bidding.
3. Approve the outline of assessment and certification prepared by the certification body.
4. Take charge and cooperate with the operating organization in constructing the operation safety management system for the newly constructed or upgraded urban railway route.
5. Formulate and complete the dossier for examination and verification of system safety as prescribed in Article 10 hereof.
6. Formulate the list of standards applicable to assessment and certification of system safety and submit it to the investment decision makers for approval as prescribed.
7. Preserve and keep all dossiers of assessment and certification of system safety as prescribed and hand over all to the operating organization when the urban railway route is put into operation.
8. Pay expenses incurred in performance of examination and verification of urban railway system safety as per the law.
Article 20. Responsibilities of the operating organization
1. Cooperate with the investor in constructing the operation safety management system for the newly-constructed or upgraded urban railway route.
2. Carry out internal assessment of the operation safety management system on a yearly basis.
3. Maintain validity and keep the operation safety management system consistent with the approved safety management standards.
4. Formulate and complete the dossier for examination and verification of system safety as prescribed in Clause 3 Article 13 hereof.
5. Provide information, documents intended for periodic inspection and certification of operation safety management system.
6. Pay expenses incurred in performance of periodical certification of urban railway safety management system as per the law.
Article 21. Responsibilities of the certification body
1. Prepare and submit the outline of assessment and certification to the Employer for approval.
2. Follow the approved outline and take responsibility for results of assessment and certification of system safety.
Chapter VI
IMPLEMENTATION
Article 22. Transitional provisions
For urban railway routes that have been constructed before the effective date of this Circular and the project has assessment and certification of system safety tasks, the approved tasks shall be continued but the examination and subject to verification of system safety dossiers in accordance with this Circular.
Article 23. Effect
1. This Circular takes effect on of July 1, 2018.
2. This Circular supersedes Circular No. 16/2016/TT-BGTVT dated June 30, 2016 of Minister of Transport on assessment and certification of urban railway system safety.
Article 24. Implementation
Chief of the Ministry Office, Chief Inspector of Ministries, General Directors, Director of the Vietnam Register, heads of relevant agencies, organizations and individuals shall implement this Circular./.
For the Minister
Deputy Minister
Nguyen Ngoc Dong
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem đầy đủ bản dịch.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Lược đồ
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Lược đồ.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem Nội dung MIX.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây