Quyết định 06/2003/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ về chương trình hành động của Chính phủ thực hiện kết luận Hội nghị lần thứ sáu Ban Chấp hành Trung ương Đảng khoá IX về giáo dục và đào tạo
- Tổng hợp lại tất cả các quy định pháp luật còn hiệu lực áp dụng từ văn bản gốc và các văn bản sửa đổi, bổ sung, đính chính…
- Khách hàng chỉ cần xem Nội dung MIX, có thể nắm bắt toàn bộ quy định pháp luật hiện hành còn áp dụng, cho dù văn bản gốc đã qua nhiều lần chỉnh sửa, bổ sung.
thuộc tính Quyết định 06/2003/QĐ-TTg
Cơ quan ban hành: | Thủ tướng Chính phủ |
Số công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Số công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Số hiệu: | 06/2003/QĐ-TTg |
Ngày đăng công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày đăng công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Loại văn bản: | Quyết định |
Người ký: | Phan Văn Khải |
Ngày ban hành: | 09/01/2003 |
Ngày hết hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày hết hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Áp dụng: | |
Tình trạng hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Tình trạng hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Lĩnh vực: | Giáo dục-Đào tạo-Dạy nghề, Chính sách |
TÓM TẮT VĂN BẢN
Nội dung tóm tắt đang được cập nhật, Quý khách vui lòng quay lại sau!
tải Quyết định 06/2003/QĐ-TTg
THỦ TƯỚNG CHÍNH PHỦ ___________ Số: 06/2003/QĐ-TTg |
CỘNG HOÀ XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM Hà Nội, ngày 09 tháng 01 năm 2003 |
QUYẾT ĐỊNH
CỦA THỦ TƯỚNG CHÍNH PHỦ SỐ 06/2003/QĐ-TTG NGÀY 09 THÁNG 01 NĂM 2003 VỀ CHƯƠNG TRÌNH HÀNH ĐỘNG CỦA CHÍNH PHỦ THỰC HIỆN KẾT LUẬN HỘI NGHỊ LẦN THỨ SÁU BAN CHẤP HÀNH TRUNG ƯƠNG ĐẢNG KHOÁ IX VỀ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO
_______________
THỦ TƯỚNG CHÍNH PHỦ
Căn cứ Luật tổ chức Chính phủ ngày 25 tháng 12 năm 2001;
Căn cứ Kết luận của Hội nghị lần thứ sáu Ban Chấp hành Trung ương Đảng khoá IX;
Căn cứ Nghị quyết số 12/2002/NQ-CP ngày 08 tháng 11 năm 2002 của Chính phủ;
Xét đề nghị của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.
QUYẾT ĐỊNH :
|
Phan Văn Khải (Đã ký) |
CHƯƠNG TRÌNH HÀNH ĐỘNG
CỦA CHÍNH PHỦ THỰC HIỆN KẾT LUẬN HỘI NGHỊ LẦN THỨ SÁU BAN CHẤP HÀNH TRUNG ƯƠNG ĐẢNG KHOÁ IX VỀ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO
(Ban hành kèm theo Quyết định số 06/2003/QĐ-TTg ngày 09 tháng 01năm 2003 của Thủ tướng Chính phủ)
A. MỤC TIÊU CỦA CHƯƠNG TRÌNH HÀNH ĐỘNG
Chương trình hành động này nhằm xác định các nhiệm vụ của Chính phủ trong việc tổ chức thực hiện các mục tiêu và nhiệm vụ phát triển giáo dục - đào tạo và dạy nghề đã được đề ra trong Kết luận của Hội nghị lần thứ sáu Ban Chấp hành Trung ương Đảng khoá IX và Chiến lược phát triển giáo dục 2001-2010.
B. NỘI DUNG CỦA CHƯƠNG TRÌNH HÀNH ĐỘNG
I. ĐỔI MỚI MẠNH MẼ QUẢN LÝ NHÀ NƯỚC VỀ GIÁO DỤC - ĐÀO TẠO VÀ DẠY NGHỀ
1. Tập trung chỉ đạo thực hiện đổi mới chương trình giáo dục phổ thông; đổi mới mục tiêu, chương trình giáo dục đào tạo và cải tiến công tác tuyển sinh đại học, cao đẳng, trung học chuyên nghiệp và dạy nghề.
2. Tiếp tục hướng dẫn thực hiện Luật Giáo dục, hoàn chỉnh hệ thống văn bản quy phạm pháp luật về các hoạt động giáo dục - đào tạo và dạy nghề. Tổng kết thực tiễn, đề xuất những sửa đổi cần thiết đối với một số điều của Luật Giáo dục để trình Quốc hội.
3. Thực hiện mạnh mẽ phân cấp quản lý giáo dục; quy định nội dung quản lý nhà nước của Uỷ ban nhân dân tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương trong lĩnh vực giáo dục - đào tạo và dạy nghề.
4. Xây dựng đề án cơ cấu lại hệ thống đào tạo và thành lập cơ quan quản lý, chỉ đạo, điều hành quốc gia về phát triển nguồn nhân lực.
5. Chấn chỉnh tổ chức và hoạt động của Thanh tra giáo dục, tăng cường trật tự kỷ cương, ngăn chặn và đẩy lùi các hiện tượng tiêu cực trong tổ chức đào tạo, cấp văn bằng, chứng chỉ, thu và sử dụng các khoản thu trong nhà trường và các cơ sở giáo dục - đào tạo và dạy nghề.
II. XÂY DỰNG ĐỘI NGŨ NHÀ GIÁO VÀ CÁN BỘ QUẢN LÝ GIÁO DỤC - ĐÀO TẠO VÀ DẠY NGHỀ
6. Điều chỉnh nội dung của Chương trình mục tiêu quốc gia về giáo dục và đào tạo theo hướng tập trung xây dựng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục - đào tạo và dạy nghề nhằm thực hiện Chỉ thị 18/ 2001/CT-TTg ngày 27 tháng 8 năm 2001 của Thủ tướng Chính phủ về một số biện pháp cấp bách xây dựng đội ngũ nhà giáo của hệ thống giáo dục quốc dân.
Xây dựng quy hoạch đào tạo, bồi dưỡng cán bộ quản lý và giáo viên bảo đảm đủ về số lượng, đồng bộ về cơ cấu, chuẩn hoá về trình độ.
Xây dựng định mức lao động, chế độ làm việc, chế độ đãi ngộ; sàng lọc, bố trí lại, giải quyết chế độ nghỉ trước tuổi cho các nhà giáo và cán bộ quản lý không còn đủ điều kiện công tác.
III. TĂNG CƯỜNG ĐẦU TƯ CHO GIÁO DỤC - ĐÀO TẠO VÀ DẠY NGHỀ
7. Bảo đảm tỷ lệ chi Ngân sách nhà nước cho giáo dục - đào tạo và dạy nghề để đạt ít nhất là 18% vào năm 2005 và 20% vào năm 2010. Ưu tiên đầu tư ngân sách nhà nước cho giáo dục phổ cập, các địa bàn kinh tế - xã hội khó khăn và vùng dân tộc thiểu số, bồi dưỡng nhân tài, đào tạo trình độ cao và đào tạo các ngành nghề khó thu hút đầu tư bằng nguồn vốn ngoài ngân sách nhà nước.
8. Chỉ đạo thực hiện Nghị định số 10/2002/NĐ-CP ngày 16 tháng 01 năm 2002 của Chính phủ về chế độ tài chính áp dụng cho đơn vị sự nghiệp có thu trong hệ thống giáo dục quốc dân.
9. Chỉ đạo thực hiện Quyết định số 159/2002/QĐ-TTg ngày 15 tháng 11 năm 2002 về việc thực hiện chương trình kiên cố hoá trường, lớp học mầm non, phổ thông. Xây dựng ký túc xá cho học sinh, sinh viên và nơi ở cho giáo viên công tác tại địa bàn kinh tế - xã hội đặc biệt khó khăn. Hướng dẫn, chỉ đạo việc xây dựng và thực hiện quy hoạch đất đai cho xây dựng trường học phù hợp với từng loại trường và quy hoạch mạng lưới trường ở địa phương.
IV. TIẾP TỤC HOÀN THIỆN HỆ THỐNG GIÁO DỤC - ĐÀO TẠO VÀ DẠY NGHỀ
10. Xác định và điều chỉnh cơ cấu quy mô phát triển đối với các cấp học, bậc học, đối với các loại hình nhà trường, các phương thức giáo dục - đào tạo và dạy nghề theo hướng đa dạng hoá, hiện đại hoá, chuẩn hoá và liên thông, đáp ứng nhu cầu nhân lực của Chiến lược phát triển kinh tế - xã hội đến năm 2005 và 2010.
11. Chỉ đạo thực hiện Quyết định số 161/2002/QĐ ngày 15 tháng 11 năm 2002 của Thủ tướng Chính phủ về một số chính sách phát triển giáo dục mầm non. Hoàn thiện mô hình và kiện toàn hệ thống các trường phổ thông dân tộc nội trú đáp ứng nhu cầu đào tạo cán bộ cho các địa phương người dân tộc thiểu số.
12. Chỉ đạo thực hiện quy hoạch mạng lưới các trường đại học, cao đẳng, trung học chuyên nghiệp và dạy nghề; tập trung đầu tư đẩy nhanh tiến độ xây dựng hai đại học quốc gia và các trường trọng điểm. Thể chế hoá việc kết hợp đào tạo với nghiên cứu khoa học.
13. Tiếp tục củng cố các trường sư phạm, xây dựng trường Đại học Sư phạm Hà Nội và trường Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh thành hai trường Đại học Sư phạm trọng điểm.
14. Tạo điều kiện để các địa phương mở trường cao đẳng cộng đồng, các trung tâm học tập cộng đồng.
V. ĐẨY MẠNH XÃ HỘI HOÁ VÀ THỰC HIỆN CÔNG BẰNG XÃ HỘI TRONG GIÁO DỤC - ĐÀO TẠO VÀ DẠY NGHỀ
15. Tập trung chỉ đạo các tỉnh miền núi phía Bắc, Tây Nguyên và Đồng bằng sông Cửu Long thực hiện phổ cập giáo dục trung học cơ sở đúng tiến độ
16. Đổi mới chính sách về học phí, học bổng, tín dụng đào tạo, thực hiện chủ trương xã hội hoá và công bằng xã hội. Công khai hoá nhu cầu đầu tư, cơ chế huy động, sử dụng nguồn lực trong xã hội, tạo điều kiện để các tổ chức, cá nhân trong nước và nước ngoài tham gia phát triển sự nghiệp giáo dục. Ban hành điều lệ của các quỹ hỗ trợ phát triển giáo dục - đào tạo và dạy nghề. Xây dựng cơ chế phối hợp giữa các cơ quan quản lý giáo dục - đào tạo và dạy nghề của Chính phủ với các cơ quan Trung ương của các đoàn thể.
17. Hoàn thiện cơ sở pháp lý đối với các loại hình giáo dục - đào tạo và dạy nghề ngoài công lập, cơ chế và chính sách chuyển đổi loại hình giáo dục - đào tạo và dạy nghề công lập sang các loại hình ngoài công lập.
18. Thành lập kênh truyền hình riêng về giáo dục - đào tạo và dạy nghề trước năm 2005.
C. TỔ CHỨC CHỈ ĐẠO TRIỂN KHAI THỰC HIỆN
I. CÔNG TÁC TƯ TƯỞNG, THÔNG TIN, TUYÊN TRUYỀN
Bộ Văn hoá - Thông tin chủ trì, phối hợp với Bộ Giáo dục và Đào tạo, Bộ Lao động, Thương binh và Xã hội, các cơ quan liên quan và ủy ban nhân dân cấp tỉnh triển khai tuyên truyền, quán triệt Kết luận của Hội nghị lần thứ sáu Ban Chấp hành Trung ương Đảng khoá IX về giáo dục và đào tạo và Chương trình hành động của Chính phủ.
II. THEO DÕI THỰC HIỆN
1. Các Bộ, cơ quan ngang Bộ, cơ quan thuộc Chính phủ, ủy ban nhân dân các tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương căn cứ vào Chương trình hành động của Chính phủ, cụ thể hoá thành Chương trình hành động.
2. Bộ Giáo dục và Đào tạo, Bộ Lao động - Thương binh và Xã hội có trách nhiệm theo dõi, đôn đốc việc thực hiện Chương trình hành động này, định kỳ sáu tháng một lần, tổng hợp tình hình, báo cáo Thủ tưởng Chính phủ.
THE PRIME MINISTER OF GOVERNMENT | SOCIALIST REPUBLIC OF VIET NAM |
No: 06/2003/QD-TTg | Hanoi , January 9, 2003 |
DECISION
ON THE GOVERNMENT’S PROGRAM OF ACTION FOR IMPLEMENTATION OF THE CONCLUSIONS OF THE IXTH PARTY CENTRAL COMMITTEE’S SIXTH PLENUM ON EDUCATION AND TRAINING
THE PRIME MINISTER
Pursuant to the Law on Organization of the Government of December 25, 2001;
Pursuant to the conclusions of the IXth Party Central Committee’s sixth plenum;
Pursuant to the Government’s Resolution No. 12/2002/NQ-CP of November 8, 2002;
At the proposal of the Minister of Education and Training,
DECIDES:
Article 1.- To issue together with this Decision the Government’s Program of Action for implementation of the conclusions of the IXth Party Central Committee’s sixth plenum on education and training.
Article 2.- This Decision takes effect after its signing.
Article 3.- The ministers, the heads of the ministerial-level agencies, the heads of the agencies attached to the Government and the presidents of the People’s Committees of provinces and centrally-run cities shall have to implement this Decision.
| PRIME MINISTER |
THE GOVERNMENT’S PROGRAM OF ACTION FOR IMPLEMENTATION OF THE CONCLUSIONS OF THE IXTH PARTY CENTRAL COMMITTEE’S SIXTH PLENUM ON EDUCATION AND TRAINING
(Issued together with the Prime Minister’s Decision No. 06/2003/QD-TTg of January 9, 2003)
A. OBJECTIVES OF THE PROGRAM OF ACTION
This program of action aims to define the tasks of the Government in organizing the implementation of education, training and job-training development objectives and tasks set forth in the conclusions of the IXth Party Central Committee’s sixth plenum and the 2001-2010 education development strategy.
B. CONTENTS OF THE PROGRAM OF ACTION
I. CONTINUING TO SUBSTANTIALLY RENEW THE STATE MANAGEMENT OVER EDUCATION, TRAINING AND JOB-TRAINING
1. To concentrate on directing the renewal of general-education programs; to renew education and training objectives and programs and reform the enrollment of students into universities, colleges, intermediate vocational and job-training schools.
2. To continue guiding the implementation of the Education Law and perfecting the system of legal documents on education, training and job-training activities. To sum up practical lessons and propose necessary amendments to a number of articles of the Education Law for submission to the National Assembly.
3. To substantially decentralize education management; to define the contents of State management in the field of education, training and job-training, to be performed by the provincial/municipal People’s Committees.
4. To formulate a scheme on re-structuring the training system and setting up the national agency for management, direction and administration of human resource development.
5. To consolidate the organization and operation of the education inspectorate, enhance order and disciplines, prevent and repel negative phenomena in training, granting of diplomas and certificates and collection and use of revenues in schools as well as education, training and job-training establishments.
II. BUILDING A CONTINGENT OF TEACHERS AND EDUCATION, TRAINING AND JOB-TRAINING ADMINISTRATORS
6. To adjust the contents of the national target program on education and training along the direction of concentrating on building a contingent of teachers and education, training and job-training administrators with a view to implementing the Prime Minister’s Directive No. 18/2001/CT-TTg of August 27, 2001 on a number of urgent measures to build a contingent of teachers for the national education system.
To draw up plannings on training and fostering administrators and teachers, ensuring the adequate quantity thereof, the structural synchronism and qualification standardization.
To formulate labor norms, working regimes and preferential-treatment regimes; to sort out, re-arrange and allow teachers and administrators who no longer satisfy the working conditions to retire before the prescribed ages.
III. INCREASING INVESTMENT IN EDUCATION, TRAINING AND JOB-TRAINING
7. To ensure that the proportion of State budget expenditures for education, training and job-training shall reach at least 18% in 2005 and 20% in 2010. To give priority to making State budget investment in universalized education, geographical areas meeting with socio-economic difficulties and areas inhibited by ethnic minority people, talent fostering, high-level training and the training in fields difficult to attract investment capital from sources other than State budget.
8. To direct the implementation of the Government’s Decree No. 10/2002/ND-CP of January 16, 2002 on financial regimes applicable to non-business units with revenues in the national education system.
9. To direct the implementation of Decision No. 159/2002/QD-TTg of November 15, 2002 on the execution of the program on solidification of schools and classrooms of pre-school and general-education institutions. To build dormitories for students and pupils and accommodations for teachers working in geographic areas meeting with special socio-economic difficulties. To guide and direct the formulation and implementation of the plannings on land for building schools in compatibility with each type of schools and the planning on school networks in the localities.
IV. CONTINUING TO PERFECT THE SYSTEM OF EDUCATION, TRAINING AND JOB-TRAINING
10. To determine and adjust the development structure and scale for assorted education grades and levels, assorted types of schools as well as education, training and job-training modes along the direction of diversification, modernization, standardization and accreditation, meeting the human resource requirements of the socio-economic development strategy until 2005 and 2010.
11. To direct the implementation of the Prime Minister’s Decision No. 161/2002/QD-TTg of November 15, 2002 on a number of policies to develop pre-school education. To perfect the model and consolidate the system of boarding schools for ethnic minority pupils, meeting the requirements of training ethnic minority cadres for localities.
12. To direct the implementation of the planning on the network of universities, colleges and intermediate vocational and job-training schools; to concentrate investment so as to speed up the construction tempo of two national universities and other key universities. To institutionalize the combination between training and scientific research.
13. To continue consolidating pedagogic schools, building Hanoi Teachers’ Training University and Ho Chi Minh City Teachers’ Training University into key ones.
14. To create conditions for localities to open community colleges and community study centers.
V. BOOSTING SOCIALIZATION AND ACHIEVING SOCIAL JUSTICE IN EDUCATION, TRAINING AND JOB-TRAINING
15. To concentrate on directing the northern mountainous, Central Highlands and Mekong river delta provinces to carry out the universalization of junior secondary education as scheduled.
16. To renew the polices on school fees, scholarships and training credit and implement the socialization and social-justice undertakings. To publicize the investment demand and mechanisms for mobilization and use of social resources, create conditions for domestic as well as foreign organizations and individuals to participate in the cause of educational development. To issue the charters of funds in support of education, training and job-training development. To work out the mechanisms for coordination between the Government’s agencies performing the management over education, training and job-training and the central bodies of mass organizations.
17. To perfect the legal basis for non-public education, training and job-training as well as the mechanisms and policies for converting public education, training and job-training forms into non-public ones.
18. To open a separate television channel on education, training and job-training before 2005.
C. ORGANIZATION OF THE IMPLEMENTATION
I. THE WORK OF IDEOLOGY, INFORMATION AND PROPAGATION
The Ministry of Culture and Information shall assume the prime responsibility and coordinate with the Ministry of Education and Training, the Ministry of Labor, War Invalids and Social Affairs, the concerned agencies and the provincial-level People’s Committees in organizing the propagation and thorough grasping of the conclusions of the IXth Party Central Committee’s sixth plenum on education and training and the Government’s program of action.
II. IMPLEMENTATION MONITORING
1. The ministries, the ministerial-level agencies, the agencies attached to the Government, the provincial/municipal People’s Committees shall base themselves on and concretize the Government’s program of action into their own action programs.
2. The Ministry of Education and Training and the Ministry of Labor, War Invalids and Social Affairs shall have to monitor and urge the implementation of this program of action and biannually sum up and report the situation to the Prime Minister.
LIST OF TASKS PRESCRIBED IN THE GOVERNMENT’S PROGRAM OF ACTION FOR THE IMPLEMENTATION OF THE CONCLUSIONS OF THE IXTH PARTY CENTRAL COMMITTEE’S SIXTH PLENUM ON EDUCATION AND TRAINING
(Issued together with the Prime Minister’s Decision No. 06/2003/QD-TTg of January 9, 2003)
Ordinal number | Task contents | Implementing agencies | Coordinating agencies | Expected form of document/work | Time for completion or submission to the Prime Minister |
I. | Renewing the State management over education, training and job-training |
|
|
|
|
1 | To concentrate on directing the renewal of general-education programs, the renewal of training programs’ objectives and the reform of enrollment of students into universities, colleges, intermediate vocational and job-training schools. | The Education and Training Ministry, The Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The concerned ministries, branches and localities | - Scheme on renewing the general education program - Scheme on renewing the objectives of education programs for universities, training and job-training schools colleges, intermediate vocational - Scheme on reforming the enrollment of students into universities, colleges and intermediate vocational schools | - To be implemented in 2003 and subsequent years - To be submitted to the Prime Minister in the first quarter of 2003 |
2 | To propose necessary amendments to some provisions of the Education Law. | The Education and Training Ministry and the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The Interior Ministry, the Justice Ministry and the concerned ministries and branches | - Report to the National Assembly and bill amending and supplementing a number of articles of the Education Law | The fourth quarter of 2004 |
3 | To define the State management contents in the field of education, training and job-training, to be performed by provincial/municipal People’s Committees. | The Education and Training Ministry and Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The Interior Ministry, the Finance Ministry and the concerned ministries and branches | The Government’s decree | The first quarter of 2003 |
4 | To establish the national agency for management, direction and administration of human resource development. | The Interior Ministry | The Education and Training Ministry, the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry and the concerned ministries and branches | Scheme on organization and operation of the national agency for management, direction and administration of human resource development; the Government’s draft decree on the approval thereof | The third quarter of 2003 |
II | Building up a contingent of teachers and education, training and job-training administrators |
|
|
|
|
5 | To adjust the contents of the national target program on education and training along the direction of comprehensively building a contingent of teachers and education, training and job-training administrators. | The Education and Training Ministry, The Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The Planning and Investment Ministry, the Finance Ministry, the Interior Ministry and the concerned ministries and branches | The Prime Minister’s decision | The first quarter of 2003 |
6 | To draw up the planning on training and fostering education and training managers. | The Education and Training Ministry The Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The Planning and Investment Ministry, the Interior Ministry and the Finance Ministry | Schemes of the Education and Training Ministry and the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The first quarter of 2003 |
7 | To re-arrange and allow officials and teachers who no longer satisfy the conditions for working in the education, training and job-training sector to retire before prescribed ages | The Interior Ministry | The Education and Training Ministry The Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The Prime Minister’s decision | The first quarter of 2004 |
8 | To build Hanoi Teachers’ Training University and Ho Chi Minh City | Two Teachers’ Training Universities | The Education and Training Ministry, the Planning and Investment Ministry, the Science and Technology Ministry, the Finance Ministry and the Interior Ministry |
|
|
III. | Enhancing investment in education, training and job-training: |
|
|
|
|
9 | To prescribe mechanisms and policies to diversify the investment sources for education and training from various economic sectors; to increase the source of training credit for students and issue education bonds. | The Finance Ministry | The Planning and Investment Ministry, the Education and Training Ministry an the Labor, War d Invalids and Social Affairs Ministry | The Prime Minister’s decision | The second quarter of 2003 |
10 | To implement the Prime Minister’s Decision No. 159/2002/QD-TTg on school solidification. | The Education and Training Ministry | The Planning and Investment Ministry, the Finance Ministry, the ministries, branches and localities | Directing and guiding documents of the Planning and Investment Ministry, the Finance Ministry, the Construction Ministry, the Education and Training Ministry and local People’s Committees | 2002-2005 |
11 | To provide guidance on the planning on land for building of schools in localities. | The Natural Resources and Environment Ministry | The Education and Training Ministry, the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry and localities | The guidance of the Natural Resources and Environment Ministry | The second quarter of 2003 |
12 | To renew the mechanism for allocation, management and use of the budget for education, training and job-training. | The Finance Ministry | The Education and Training Ministry, the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry and the Planning and Investment Ministry | The Prime Minister’s decision | The second quarter of 2003 |
13 | To promulgate the model designs of assorted types schools and classrooms suitable to economic situation, geographical and land conditions of each area or region. | The Construction Ministry | The Education and Training Ministry and the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The Construction Ministry’s decision | The second quarter of 2003 |
IV. | Continuing to perfect the system of education, training and job-training |
|
|
|
|
14 | To perfect the model and consolidate the system of boarding schools for ethnic minority pupils. | The Education and Training Ministry | The Government’s Nationality Committee, the Interior Ministry, the Planning and Investment Ministry, the Labor, War Invalids and Social Ministry, the Finance Ministry and localities | Schemes and directing documents of the Education and Training Ministry | The third quarter of 2003 |
15 | - To direct the implementation of Decision No. 161/2002/QD-TTg of November 15, 2002 on a number of policies to develop pre-school education. - To provide focal direction in Lai Chau, Kon Tum and Soc Trang provinces. | The Education and Training Ministry | The Population, Family and Child Committee, The Health Ministry, the Interior Ministry, the Finance Ministry and the concerned ministries, branches and localities | Directing and guiding documents of the Education and Training Ministry, the Interior Ministry, the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry, the Finance Ministry and local People’s Committees | In 2003 and the subsequent years |
16 | To concentrate on directing the northern mountainous, Central Highlands and Mekong river delta provinces to complete the standardized universalization of junior secondary education before 2010. | The Education and Training Ministry | The Finance Ministry, the Interior Ministry and the localities | Directing documents of the Prime Minister | The first quarter of 2004; to be implemented in 2002-2010 period |
17 | To institutionalize the combination between training and scientific research. | The Education and Training Ministry | The Science and Technology Ministry and the concerned ministries and branches | Documents of the Prime Minister | The fourth quarter of 2003 |
18 | Project on enhancing professional capability | The Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The Finance Ministry, the Planning and Investment Ministry, the Education and Training Ministry and the provincial/municipal People’s Committees | Decision of the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The second quarter of 2003 |
19 | To enhance the development of job- training for rural laborers and labor export. | The Agriculture and Rural Development Ministry, the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | The Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry, the Education and Training Ministry, the Finance Ministry, the Planning and Investment Ministry, the Aquatic Resources Ministry, the Union of Cooperatives and the Peasants’ Association | Decision of the Prime Minister | The second quarter of 2003 |
V. | Boosting educational socialization and achieving social justice in education. |
|
|
|
|
20 | To institutionalize the mobilization of, and create conditions for, organizations and individuals in the society to participate in the cause of educational development | The Education and Training Ministry and the Labor, War Invalids and Social Ministry | The Interior Ministry, the Finance Ministry, the Ministry for Foreign Affairs, the National Education Council and the State Council for Professor Title | Decision of the Prime Minister | The third quarter of 2003 |
21 | To perfect the legal basis for non-public forms of education, training and job- training and the mechanism and policies for converting pubic education, training and job-training activities into non-public forms. | The Education and Training Ministry | The Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry, the Finance Ministry, the Planning and Investment Ministry and the Interior Ministry | The Government’s decree | The fourth quarter of 2003 |
22 | To build community colleges and expand community study centers. | The Education and Training Ministry | The Interior Ministry, Vietnam Study Promotion Society, the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry and localities | Schemes and directing documents of the Education and Training Ministry, the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry and the provincial-level People’s Committees | In 2003 and the subsequent years |
23 | To perfect the regulation on organization and operation of Education Councils of various levels. | The Education and Training Ministry | The Interior Ministry and the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | Decision of the Prime Minister | In 2003 |
24 | To renew the policies on school fees, scholarships and training credit | The Finance Ministry | The Education and Training Ministry and the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | Directing documents of the Finance Ministry; decision of the Prime Minister | The third quarter of 2003 |
25 | To publicize investment demands; to determine mechanisms for mobilization and use of social resources; to promulgate model charter of funds in support of education, training and job-training development. | The Finance Ministry | The Education and Training Ministry and the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | Charter of funds in support of education, training and job-training development | The third quarter of 2003 |
26 | To draw up the plan on investment in sharing- textbook libraries in secondary schools. | The Education and Training Ministry | The Finance Ministry | Directive of the Education and Training Ministry |
|
27 | To open a television channel on education and training | Vietnam Television | Vietnam Television Vietnam Television Information Ministry, the Education and Training Ministry and the Labor, War Invalids and Social Affairs Ministry | Decision of the Prime Minister | The fourth quarter of 2003 |
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem đầy đủ bản dịch.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Lược đồ
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Lược đồ.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây