Thông tư 07/2016/TT-BGDĐT về công nhận đạt chuẩn phổ cập giáo dục, xóa mù chữ
- Tổng hợp lại tất cả các quy định pháp luật còn hiệu lực áp dụng từ văn bản gốc và các văn bản sửa đổi, bổ sung, đính chính…
- Khách hàng chỉ cần xem Nội dung MIX, có thể nắm bắt toàn bộ quy định pháp luật hiện hành còn áp dụng, cho dù văn bản gốc đã qua nhiều lần chỉnh sửa, bổ sung.
thuộc tính Thông tư 07/2016/TT-BGDĐT
Cơ quan ban hành: | Bộ Giáo dục và Đào tạo |
Số công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Số công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Số hiệu: | 07/2016/TT-BGDĐT |
Ngày đăng công báo: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Ngày đăng công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Loại văn bản: | Thông tư |
Người ký: | Nguyễn Vinh Hiển |
Ngày ban hành: | 22/03/2016 |
Ngày hết hiệu lực: | Đang cập nhật |
Áp dụng: | |
Tình trạng hiệu lực: | Đã biết Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Tình trạng hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây! |
Lĩnh vực: | Giáo dục-Đào tạo-Dạy nghề |
TÓM TẮT VĂN BẢN
Ngày 22/03/2016, Bộ Giáo dục và Đào tạo đã ban hành Thông tư số 07/2016/TT-BGDĐT quy định về điều kiện bảo đảm nội dung, quy trình, thủ tục kiểm tra công nhận đạt chuẩn phổ cập giáo dục, xóa mù chữ.
Theo quy định tại Thông tư này, để được công nhận phổ cập giáo dục, xóa mù chữ, các tỉnh, huyện phải đáp ứng một số điều kiện về đội ngũ giáo viên, nhân viên, cơ sở giáo dục; về cơ sở vật chất, thiết bị dạy học. Cụ thể, đối với giáo dục mầm non cho trẻ 05 tuổi: 100% giáo viên được hưởng chế độ chính sách theo quy định hiện hành; Đủ giáo viên dạy lớp mẫu giáo 05 tuổi theo Thông tư liên tịch số 06/2015/TTLT-BGDĐT-BNV; 100% giáo viên dạy lớp mẫu giáo 05 tuổi đạt yêu cầu chuẩn nghề nghiệp giáo viên mầm non và đạt chuẩn trình độ đào tạo; 100% lớp mẫu giáo 05 tuổi có đủ đồ dùng, đồ chơi, thiết bị dạy học tối thiểu; Số phòng học cho lớp đạt tỷ lệ ít nhất 01 phòng học/lớp, có phòng sinh hoạt chung bảo đảm diện tích tối thiểu 1,5m2/trẻ; Có đủ công trình vệ sinh sử dụng thuận tiện, bảo đảm vệ sinh.
Đối với giáo dục tiểu học, ngoài việc phải có 100% giáo viên đạt chuẩn trình độ đào tạo, chuẩn nghề nghiệp giáo viên; đủ thiết bị dạy học tối thiểu như trên, điều kiện bảo đảm phổ cập còn bao gồm: Số phòng học đạt tỷ lệ ít nhất 0,7 phòng/lớp; Có đủ bàn ghế phù hợp với học sinh; Có thư viện, phòng y tế học đường, phòng thiết bị giáo dục, phòng truyền thống và hoạt động đội; Có điều kiện tối thiểu dành cho học sinh khuyết tật học tập thuận lợi; Có văn phòng, phòng họp cho giáo viên và nhân viên…
Thông tư này có hiệu lực thi hành kể từ ngày 10/05/2016.
Xem chi tiết Thông tư07/2016/TT-BGDĐT tại đây
tải Thông tư 07/2016/TT-BGDĐT
BỘ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO |
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM |
THÔNG TƯ
QUY ĐỊNH VỀ ĐIỀU KIỆN BẢO ĐẢM VÀ NỘI DUNG, QUY TRÌNH, THỦ TỤC KIỂM TRA
CÔNG NHẬN ĐẠT CHUẨN PHỔ CẬP GIÁO DỤC, XÓA MÙ CHỮ
Căn cứ Nghị định số 32/2008/NĐ-CP ngày 19 tháng 3 năm 2008 của Chính phủ về quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Bộ Giáo dục và Đào tạo;
Căn cứ Nghị định số 75/2006/NĐ-CP ngày 02 tháng 8 năm 2006 của Chính phủ quy định chi tiết và hướng dẫn thi hành một số Điều của Luật Giáo dục; Nghị định số 31/2011/NĐ-CP ngày 11 tháng 5 năm 2011 của Chính phủ sửa đổi, bổ sung một số Điều của Nghị định số 75/2006/NĐ-CP ngày 02 tháng 8 năm 2006 của Chính phủ quy định chi tiết và hướng dẫn thi hành một số Điều của Luật Giáo dục; Nghị định số 07/2013/NĐ-CP ngày 09 tháng 01 năm 2013 của Chính phủ về việc sửa đổi Điểm b Khoản 13 Điều 1 của Nghị định số 31/2011/NĐ-CP ngày 11 tháng 5 năm 2011 của Chính phủ sửa đổi, bổ sung một số Điều của Nghị định số 75/2006/NĐ-CP ngày 02 tháng 8 năm 2006 của Chính phủ quy định chi tiết và hướng dẫn thi hành một số Điều của Luật Giáo dục;
Căn cứ Nghị định số 20/2014/NĐ-CP ngày 24 tháng 3 năm 2014 của Chính phủ về phổ cập giáo dục, xóa mù chữ;
Căn cứ Quyết định số 1019/QĐ-TTg ngày 05 tháng 8 năm 2012 của Thủ tướng Chính phủ phê duyệt Đề án trợ giúp người khuyết tật giai đoạn 2012 - 2020;
Theo đề nghị của Vụ trưởng Vụ Giáo dục Tiểu học, Vụ trưởng Vụ Giáo dục Mầm non, Vụ trưởng Vụ Giáo dục Trung học, Vụ trưởng Vụ Giáo dục Thường xuyên;
Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành Thông tư Quy định về Điều kiện bảo đảm và nội dung, quy trình, thủ tục kiểm tra công nhận đạt chuẩn phổ cập giáo dục, xóa mù chữ:
QUY ĐỊNH CHUNG
Tiêu chuẩn công nhận đạt chuẩn phổ cập giáo dục, xóa mù chữ được quy định tại Nghị định số 20/2014/NĐ-CP ngày 24 tháng 3 năm 2014 của Chính phủ về phổ cập giáo dục, xóa mù chữ (sau đây gọi là Nghị định số 20/2014/NĐ-CP), trong đó huy động ít nhất 60% người khuyết tật có khả năng học tập được tiếp cận giáo dục.
ĐIỀU KIỆN BẢO ĐẢM PHỔ CẬP GIÁO DỤC, XÓA MÙ CHỮ
- Số phòng học (phòng nuôi dưỡng, chăm sóc, giáo dục trẻ) cho lớp mẫu giáo 5 tuổi đạt tỷ lệ ít nhất 1,0 phòng học/lớp; phòng học cho lớp mẫu giáo 5 tuổi được xây kiên cố hoặc bán kiên cố, an toàn, trong đó có phòng sinh hoạt chung bảo đảm diện tích tối thiểu 1,5m2/trẻ; phòng học đủ ánh sáng, ấm về mùa đông, thoáng mát về mùa hè;
- 100% số lớp mẫu giáo 5 tuổi có đủ đồ dùng, đồ chơi, thiết bị dạy học tối thiểu theo quy định tại Thông tư số 02/2010/TT-BGDĐT ngày 11 tháng 02 năm 2010 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành Danh Mục Đồ dùng - Đồ chơi - Thiết bị dạy học tối thiểu dùng cho giáo dục mầm non và Thông tư số 34/2013/TT-BGDĐT ngày 17 tháng 9 năm 2013 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo sửa đổi, bổ sung một số thiết bị quy định tại Danh Mục Đồ dùng - Đồ chơi - Thiết bị dạy học tối thiểu dùng cho giáo dục mầm non ban hành kèm theo Thông tư số 02/2010/TT-BGDĐT ngày 11 tháng 02 năm 2010 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo;
- Sân chơi xanh, sạch, đẹp và đồ chơi ngoài trời được sử dụng thường xuyên, an toàn; có nguồn nước sạch, hệ thống thoát nước; đủ công trình vệ sinh sử dụng thuận tiện, bảo đảm vệ sinh.
- Số phòng học đạt tỷ lệ ít nhất 0,7 phòng/lớp; phòng học theo tiêu chuẩn quy định, an toàn; có đủ bàn ghế phù hợp với học sinh; có bảng, bàn ghế của giáo viên; đủ ánh sáng, ấm về mùa đông, thoáng mát về mùa hè; có Điều kiện tối thiểu dành cho học sinh khuyết tật học tập thuận lợi; có thư viện, phòng y tế học đường, phòng thiết bị giáo dục, phòng truyền thống và hoạt động Đội; phòng làm việc của hiệu trưởng, phó hiệu trưởng; văn phòng, phòng họp cho giáo viên và nhân viên;
- Đủ thiết bị dạy học tối thiểu quy định tại Thông tư số 15/2009/TT-BGDĐT ngày 16 tháng 7 năm 2009 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành Danh Mục thiết bị dạy học tối thiểu cấp tiểu học; thiết bị dạy học được sử dụng thường xuyên, dễ dàng, thuận tiện;
- Sân chơi và bãi tập với diện tích phù hợp, được sử dụng thường xuyên, an toàn; môi trường xanh, sạch, đẹp; có nguồn nước sạch, hệ thống thoát nước; có công trình vệ sinh sử dụng thuận tiện, bảo đảm vệ sinh dành riêng cho giáo viên, học sinh, riêng cho nam, nữ.
- Số phòng học đạt tỷ lệ ít nhất 0,5 phòng/lớp; phòng học được xây dựng theo tiêu chuẩn quy định, an toàn; có đủ bàn ghế phù hợp với học sinh; có bảng, bàn ghế của giáo viên; đủ ánh sáng, ấm về mùa đông, thoáng mát về mùa hè; có Điều kiện tối thiểu dành cho học sinh khuyết tật học tập thuận lợi; có phòng làm việc của hiệu trưởng, phó hiệu trưởng, văn phòng, phòng họp cho giáo viên và nhân viên, phòng y tế trường học, thư viện, phòng thí nghiệm;
- Đủ thiết bị dạy học tối thiểu quy định tại Thông tư số 19/2009/TT-BGDĐT ngày 11 tháng 8 năm 2009 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành Danh Mục thiết bị dạy học tối thiểu cấp trung học cơ sở; thiết bị dạy học được sử dụng thường xuyên, dễ dàng, thuận tiện;
- Sân chơi và bãi tập với diện tích phù hợp, được sử dụng thường xuyên, an toàn; môi trường xanh, sạch, đẹp; có nguồn nước sạch, hệ thống thoát nước; có công trình vệ sinh sử dụng thuận tiện, bảo đảm vệ sinh dành riêng cho giáo viên, học sinh, riêng cho nam, nữ.
NỘI DUNG, QUY TRÌNH, THỦ TỤC KIỂM TRA CÔNG NHẬN TỈNH
ĐẠT CHUẨN PHỔ CẬP GIÁO DỤC, XÓA MÙ CHỮ
Sau khi nhận đủ hồ sơ hợp lệ của tỉnh theo quy định tại Điều 28 của Nghị định số 20/2014/NĐ-CP, Bộ Giáo dục và Đào tạo tổ chức kiểm tra kết quả, số liệu trên hệ thống thông tin quản lý phổ cập giáo dục, xóa mù chữ và hồ sơ phổ cập giáo dục, xóa mù chữ;
Trong thời hạn 20 ngày làm việc kể từ khi nhận đủ hồ sơ hợp lệ của tỉnh, Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành quyết định thành lập đoàn kiểm tra công nhận hoặc gửi công văn thông báo cho tỉnh biết rõ lý do chưa kiểm tra công nhận;
Trong thời hạn 40 ngày làm việc kể từ khi nhận báo cáo hoặc hồ sơ hợp lệ, Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành quyết định công nhận lại tỉnh đạt chuẩn phổ cập giáo dục hoặc xóa mù chữ;
TỔ CHỨC THỰC HIỆN PHỔ CẬP GIÁO DỤC, XÓA MÙ CHỮ
Chánh Văn phòng, Vụ trưởng Vụ Giáo dục Mầm non, Vụ trưởng Vụ Giáo dục Tiểu học, Vụ trưởng Vụ Giáo dục Trung học, Vụ trưởng Vụ Giáo dục Thường xuyên, Vụ trưởng Vụ Kế hoạch Tài chính, Cục trưởng Cục Công nghệ thông tin, Thủ trưởng các đơn vị có liên quan thuộc Bộ Giáo dục và Đào tạo, Chủ tịch Ủy ban nhân dân các tỉnh, thành phố trực thuộc Trung ương, Giám đốc các sở giáo dục và đào tạo chịu trách nhiệm thi hành Thông tư này.
Nơi nhận: |
KT. BỘ TRƯỞNG |
PHỤ LỤC
BIÊN BẢN KIỂM TRA KẾT QUẢ PHỔ CẬP GIÁO DỤC, XÓA MÙ CHỮ CỦA TỈNH/THÀNH PHỐ...
Kèm theo Thông tư số 07/2016/TT-BGDĐT ngày 22 tháng 3 năm 2016 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo
BỘ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO
|
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM …, ngày … tháng … năm 20… |
BIÊN BẢN KIỂM TRA KẾT QUẢ PHỔ CẬP GIÁO DỤC ...
(HOẶC XÓA MÙ CHỮ) CỦA TỈNH/THÀNH PHỐ ...
I. Thành phần, thời gian và nội dung và kết quả kiểm tra
1. Thành phần đoàn kiểm tra của Bộ Giáo dục và Đào tạo (theo Quyết định của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo)
2. Thời gian kiểm tra (tại tỉnh/thành phố)
3. Nội dung kiểm tra tại tỉnh/thành phố
a) Kiểm tra hồ sơ phổ cập giáo dục, xóa mù chữ của tỉnh/thành phố theo mức độ; đối chiếu với kết quả, số liệu phổ cập giáo dục, xóa mù chữ trên hệ thống thông tin quản lý dữ liệu phổ cập giáo dục, xóa mù chữ.
b) Kiểm tra thực tế tại đơn vị cấp huyện, đơn vị cấp xã; trường, lớp, trung tâm; hộ gia đình.
4. Kết quả phổ cập giáo dục xóa mù chữ của tỉnh/thành phố, thời điểm
a) Tiêu chí: Theo quy định tại Nghị định số 20/2014/NĐ-CP (có biểu bảng số liệu của tỉnh/thành phố kèm theo)
- Số đơn vị cấp huyện đạt chuẩn phổ cập giáo dục, xóa mù chữ, mức độ, tỷ lệ.
- Số đơn vị cấp xã đạt chuẩn phổ cập giáo dục, xóa mù chữ, mức độ, tỷ lệ.
- Về trẻ em/học sinh/thanh niên, thiếu niên/người trong độ tuổi biết chữ:
(Đối với phổ cập giáo dục mầm non) Số trẻ em 5 tuổi đến lớp, hoàn thành chương trình giáo dục mầm non; tỷ lệ.
(Đối với phổ cập giáo dục tiểu học) Số trẻ em 6 tuổi vào lớp 1, 11 tuổi hoàn thành chương trình tiểu học; tỷ lệ.
(Đối với phổ cập giáo dục trung học cơ sở) Số thanh niên, thiếu niên trong độ tuổi 15 đến 18 tốt nghiệp trung học cơ sở; Số thanh niên, thiếu niên trong độ tuổi 15 đến 18 đang học chương trình giáo dục phổ thông hoặc giáo dục thường xuyên cấp trung học phổ thông hoặc giáo dục nghề nghiệp; tỷ lệ.
(Đối với xóa mù chữ) Số người trong độ tuổi (15-25; 15-35; 15-60) được công nhận đạt chuẩn biết chữ theo mức độ; tỷ lệ.
b) Điều kiện bảo đảm (có biểu bảng số liệu của tỉnh/thành phố kèm theo):
- Người tham gia dạy học, theo dõi phổ cập giáo dục, xóa mù chữ (Tổng số giáo viên, số giáo viên đạt chuẩn trình độ đào tạo trở lên, tỷ lệ; số giáo viên có trình độ đào tạo trên chuẩn, tỷ lệ; tỷ lệ giáo viên/lớp; cơ cấu giáo viên...).
- Về cơ sở vật chất, thiết bị dạy học (Hệ thống trường, lớp; trường đạt chuẩn quốc gia; số phòng học; tỷ lệ phòng học/lớp; số phòng chức năng...).
II. Đánh giá chung của đoàn kiểm tra
1. Tình hình chung về công tác phổ cập giáo dục, xóa mù chữ của tỉnh/thành phố
- Về công tác chỉ đạo, quản lý, thực hiện phổ cập giáo dục, xóa mù chữ.
- Về tiêu chuẩn, Điều kiện bảo đảm phổ cập giáo dục, xóa mù chữ.
- Về hồ sơ, quy trình, thủ tục kiểm tra công nhận phổ cập giáo dục, xóa mù chữ...
2. Kết luận: Tỉnh/thành phố đạt chuẩn phổ cập giáo dục, xóa mù chữ theo mức độ, thời điểm.
III. Một số kiến nghị đối với Ban chỉ đạo phổ cập giáo dục, xóa mù chữ tỉnh/thành phố
- Về công tác chỉ đạo, quản lý, thực hiện phổ cập giáo dục, xóa mù chữ.
- Về tiêu chuẩn, Điều kiện bảo đảm phổ cập giáo dục, xóa mù chữ.
- Về hồ sơ, quy trình, thủ tục kiểm tra công nhận phổ cập giáo dục, xóa mù chữ...
TRƯỞNG BAN CHỈ ĐẠO PCGD, XMC TỈNH/THÀNH PHỐ ……………… |
TRƯỞNG ĐOÀN KIỂM TRA PCGD, XMC |
THE MINISTRY OF EDUCTAION AND TRAINING
Circular No. 07/2016/TT-BGDDT datedMarch 22, 2016 of the Ministry of Education and Training onregulations on requirements and procedures for inspection for recognition of achievement of universalization of education and eradication of illiteracy
Pursuant to the Government s Decree No. 32/2008/ND-CP dated March 19, 2008, defining the functions, tasks, powers and organizational structure of the Ministry of Education and Training;
Pursuant to the Government s Decree No. 75/2006/ND-CP dated August 02, 2006, elaborating and providing guidance on the implementation of a number of articles of the Law on Education; the Government s Decree No. 31/2011/ND-CP dated May 11, 2011 on the amendments to the Government s Decree No. 75/2006/ND-CP dated August 02, 2006, elaborating and providing guidance on the implementation of a number of articles of the Law on Education;andGovernment’s Decree No.07/2013/ND-CP dated January 09, 2013 on amendments to point b, clause 13, Article 1 of the Government s Decree No.75/2006/ND-CP dated May 11, 2011 on amendments to a number of articles of the Government’s Decree No.75/2006/ND-CP dated August 02, 2006 detailing a number of articles of the Law on Education.
Pursuant to the Government’s Decree No.20/2014/ND-CP on universalization of education and eradication of illiteracy;
Pursuant to the Prime Minister s Decision No.1019/QD-TTg dated August 05, 2012 on approval for the disabled assistance policy for the period of 2012- 2020;
At requests of the Directors of Directorate of Primary Education, Directorate of Preschool Education, Directorate of General Education and Directorate of Continuing Education;
The Minister of Education and Training hereby introduces this Circular providing regulations on requirements and procedures forinspection for recognitionofachievementof universalization of education and eradication of illiteracy.
Chapter I.
GENERAL PROVISIONS
Article 1. Scope of adjustment and subject of application
1.This Circular stipulates requirements and procedures for inspection for recognition of achievements of universalization of preschool education for children at the age of 05 , primary education and lower secondary education (hereinafter referred to as “universalization of education” and eradication of illiteracy.
2.This Circular applies to all provinces, centrally-affiliated cities (hereinafter referred to as “provinces”); districts and towns (hereinafter referred to as “district”), communes and relevant entities.
Article 2. Criteria for achievement of universalization of education and eradication of illiteracy recognized
Thereshall beat least 60%ofthe disabled who are able to access to education, besides criteria forrecognition of achievments inuniversalization of education and eradication of illiteracy prescribed in the Government s Decree No.20/2014/ND-CP onuniversalization ofeducation and eradication of illiteracy dated March 24, 2014 (hereinafter referred to as “Decree No.20/2014/ND-CP”).
Chapter II
REQUIREMENTS FOR UNIVERSALIZATION OF EDUCATION AND ERADICATION OF ILLERACY
Article 3. Conditions for assurance of universalization of preschool education
1.With respect of teachers, and employees, preschool education establishments must satisfy the following conditions:
a) 100% teachers are eligible for preferential policies under current regulations of laws;and
b) Teachers forpreschoolclasses for children at the age of 05 prescribed in the Joint Circular No.06/2015/TTLT-BGDDT-BNV on lists of positions and required quantity of teachers in public preschool education establishments dated March 16, 2015 by the Ministry of Education and Training and Ministry of Home Affairs shall be available;and
c) 100% teachers in charge of children at the age of 05 must meet requirements for qualifications promulgated in point b, clause 1, Article 77 of the Law on Education dated 2005;and
d) 100% teachers in charge of preschool classrooms for children at the age of 05 must meet professional standards of preschool teacher prescribed in the Decision No.02/2008/QD-BGDDT on professional standards of preschool teachers dated January 22, 2008 by the Minister of Education and Training; and
dd) Persons in charge of supervising the universalization of education and eradication of illiteracy in their area(hereinafter referred to as education supervisor”)shall beappointed.
2.With respect of facilities and teaching equipment:
a)Every province/district must establish an education establishment network to perform preschool education universalization for 05-year –old children under the planning and have traffic infrastructures and traffic conditions to facilitate the transport of children;
b) Every preschool education establishment shall:
-Have enough classrooms (for child fostering, care and education) in the ratio of 1 classroom to 01 class. Classrooms shall be well-ventilated and air-conditioned in summer and warm in winter There may be well-lit permanent classrooms or semi-permanent classrooms with the minimum space per child of 1.5m2.
-Have 100% classrooms for children at the age of 05 equipped with cabinets for storing utensils, toys and teaching equipment in every classroom as stipulated in the Circular No.02/2010/TT-BGDDT on the list of essential utensils –toys-teaching equipments used for preschool education dated February 11, 2010 by the Minister of Education and Training and Circular No.34/2013/TT-BGDDT dated September 17, 2013 by the Minister of Education and Training providing for amendments to the list of essential utensils, toys –teaching equipment for preschool education issued together with the Circular No.02/2010/TT-BGDDT dated February 11, 2010 by the Minister of Education and Training.
-Have clean playgroundsand safe outdoor toys, clean water sources and drainage systems, convenient restrooms available.
Article 4. Conditions for assurance of universalization of primary education
1.With respect to teachers and officers
The general education establishment providing primary education universalization shall:
a) Have enough teachers and officers under the Joint Circular No.35/2006/TTLT-BGDDT-BNV on officer payroll quotation of public general education establishments dated August 23, 2006 by the Ministry of Education and Training and Ministry of Home Affairs ;
b) Have all teachers meeting qualifications requirements under point b, clause 1, Article 77 of the Law on Education dated 2005;
c) Have all teachers meeting professional standards of primary teachers prescribed in the Decision No.14/2007/QD-BGDDT on professional standards of primary teachers dated May 04, 2007 by the Minister of Education and Training.
dd) Haveeducation supervisorsavailable .
2.With respect of facilities and teaching equipment:
a)Every province or district universalizing primary education under the planning shall have traffic infrastructures andfavorabletraffic conditions to facilitate the transport of students;
b) Every the general education establishment performing primary education establishment shall:
-Have enough standard well-lit classrooms in the minimum ratio of 0.7 classroomtoclass. Every classroom has adequate student and teacher’s desks, chairs and blackboards. Every school shall have libraries, medical rooms, teaching equipment closets, offices oftheprincipal and deputy principals, officer and teacher’s rooms and shall provide essential conditions to facilitate the study of the disabled.
-Have essential teaching equipment available under the Circular No.15/2009/TT-BGDDT on list of essential teaching equipment for primary education dated July 16, 2009 by the Minister of Education and Training.
-Have clean playgrounds and practice ground , clean water sources and drainage systems, convenient restrooms for male and female students available.
Article 5. Conditions for assurance of universalization of lower secondary education
1.With respect to teachers and officers
Every general education establishment performing lower secondary education universalization shall:
a) Have enough teachers and officers managing libraries, teaching equipment and laboratory equipment under the Joint Circular No.35/2006/TTLT-BGDDT-BNV on officer payroll quotation of public general education establishments dated August 23, 2006 by the Ministry of Education and Training and Ministry of Home Affairs ;
c) Have 100% teachers meet requirements for qualifications promulgated in point b, clause 1, Article 77 of the Law on Education dated 2005;
c) Have all teachers meet teacher requirements prescribed in the Decision No.30/2009/TT-BGDDT on requirements for teachers in lower and secondary education establishments dated October 22, 2009 by the Minister of Education and Training.
d)Appoint education supervisors.
2.With respect of facilities and teaching equipment:
a)Every province or district universalizing lower secondary education under the planning shall have traffic infrastructures andfavorabletraffic conditions to facilitate the transport of students;
b) Every general education establishment performing lower secondary education universalization shall:
-Have enough standard well-lit classrooms in the minimum ratio of 0.5 classroomtoclass. Every classroom has adequate student and teacher’s desks, chairs and blackboards. Every school shall have libraries, medical rooms, teaching equipment closets, offices of principal and deputy principals, officer and teacher’s rooms and laboratories, and shall provide essential conditions to facilitate the study of the disabled.
-Have essential teaching equipment available under the Circular No.19/2009/TT-BGDDT on list of essential teaching equipment for lower secondary education dated August 11, 2009 by the Minister of Education and Training.
-Have clean playgrounds and practice ground, clean water sources and drainage systems, convenientseparaterestrooms for male and female studentsand teachersavailable.
Article 6. Conditions for assurance of eradication of illiteracy
1.For teachers for illiteracy eradication:
a) Every commune shall mobilize enough teacher for illiteracy eradication from preschools, general and other level education establishments,andpeople qualified for teaching under point a, b, and c, clause 1, Article 1, Article 77 of the Law on Education dated 2005 .
b) Disadvantaged communes, border and island areas must also mobilize enough teachers for illiteracy eradication who may be teachers or individuals possessing lower secondary diplomas or higher.
c) Education establishments participating in eradicating illiteracy in communes shall be subject to the supervision ofdesignated supervisor.
2.With respect of facilities and teaching equipment: Every commune shallallowliteracy classesto useteaching equipment and facilities of education establishments, community education centers, socio-political , organizations and other entities within the commune to perform literacy classes.
Article 7. Funding for universalization of education and eradication of illiteracy
1.The funding for universalization of education and eradicationof illiteracy is funded with the annual State budget which varies from areas to areas and lawful contributions ofdomestic and overseas entities.
2.The allocation and amount of funding for universalization of education and eradication of illiteracy shall be conformable to the State s current regulations. Under regulations on financial management and the funding from the State budget, the People’s Committee of the province shall request the People’s Council to issue detailed regulations on allocation of funding for universalization of education and eradication of illiteracy according to the reality.
3.The estimation and finalization of funding shall be carried out in accordance with the Circular No.59/2003/TT-BTC dated June 23, 2003 by the Ministry of Finance guiding the application of the Law on the State budget and current regulations on financial management.
Chapter III
PROCEDURES FOR INSPECTION FOR RECOGNITION OF ACHIEVEMENT OF UNIVERSALIZATION OF EDUCATION AND ERADICATION OF ILLITERACY
Article 8. Scope of inspection for recognition of province’s achievement in universalization of education and eradication of illiteracy
1. Inspection of applicationsfor recognition ofachievement inuniversalization of education and eradication of illiteracy, and their achievements, figures onthe databasemanagment system.
2.On-site inspection of figures on documents on universalization of education and eradication of illiteracy, and onthedatabasemanagementsystem of provinces:
a) Documentary inspection of universalization of education or eradication of illiteracy;
b) On-site inspection in at least 80% of districts applying for recognition. At least 02 communes in a district and 02 households in a communes shall beinspcted.
Article 9.Procedures for inspection for recognition of province’s achievement of universalization of education and eradication of illiteracy
1.For provinces applying for inspection for recognition ofachievements inuniversalization of education or eradication of illiteracy for the first time:
a)The province shall submit an application for recognition ofachivements inuniversalization of education or eradication of illiteracy under Article 28 of the Decree No.20/2014/ND-CP , and written request for inspection to The Ministry of Education and Training.
After receipt of the valid application under Article 28 of the Decree No./2014/ND-CP, the Ministry of Education and Training shall examine results and figures on the databasemanagement systemand records of universalization of education and eradication of illiteracy;
b) According to results of documentary inspection , the Ministry of Education and Training shall release a Decision on establishment ofanInspectorate or send the applicant an official dispatch which specifies reasons for not carrying out the inspection;
With 20 working days from the date of receipt of the valid application, the Ministry of Education and Training shall release a Decision on Establishment of Inspectorate send the applicant an official dispatch which specifies reasons for not carrying out the inspection;
c) The inspection shall be carried out in accordance with clause 2, Article 8 of this Circular and shall be recorded using the Appendix enclosed herewith;
d) The Inspectorate shall submit a written request for recognition of achievementinuniversalization of education or eradication of illiteracy together with inspection records to the Minister of education and training according to the inspection results;
Within 40 workings days from the date of issue of the Decision of Establishment of the Inspectorate, the Ministry of Education and Training shall carry out the inspection under clauses 2 and 3, Article 8 of this Circular and release the Decision on recognition of achievements inuniversalization of education or eradication of illiteracy.
2.For provinces whose achievements remainconstant:
Such province shall annually submit theirreport onuniversalization of education or eradication of literacy under clause 2, Article 31 of the Decree No.20/2014/ND-CP. The Ministry of Education and Training shall inspect documents, results and figures on the database management system or carry out on-site inspection andmay recognizethe achievements;
a)Within 40 working days from the date of receipt the valid application, the Ministry of Education and Training shall issue a Decision on re-recognition of achievement.
b) Any province that fails to maintain the level of education universalization and illiteracy eradication shall undergo inspection for recognition as it was the first time .
Chapter IV
IMPLEMENTATION ORGANIZATIONS
Article 10. Responsibilities of People s Committees of provinces
Every People s Committee of provinces shall:
1.Establish a Steering Committee for universalization of education and eradication of illiteracy(hereinafter referred to as "Steering Committee")including the President or Deputy President of the People’s Committee of province in charge of cultural and social aspects; Director of the Department of Education and Training as Deputy Chief of the Standing board, representatives of relevant agencies as members.
2.Request every district and commune to set up a Steering Committee chaired by the Head of the district and commune and assign persons in charge of universalization of education and eradication of illiteracy and those taking charge of executingthedatabase management system.
3.Be responsible for results of universalization of education and eradication of illiteracy, develop plans for universalization of education anderadicationof illiteracy of their province and submitreportsto The Ministry of Education and Training.
4.Update, store , manage and use the database management system.
5.Direct, supervise, inspect, expedite and assist districts in updating data on the database management system according toprescribedformsat a certain time.
Article 11. Responsibilities of affiliates of the Ministry of Education and Training
1.The Directorate for preschool education, Directorate of Primary Education, Directorate for lower secondary education and Directorate for Continuing Education shall take charge of and be responsible for consultation and submit reports on universalization of education and eradication of illiteracy; and participate in inspecting for recognition of achievements.
2.Affiliates of the Ministry of Education and Training shall cooperate with the Directorate for preschool education, Directorate of Primary Education, Directorate for lower secondary education and Directorate for Continuing Education to direct and carry out the inspection for recognition of achievementsinuniversalization of education and eradication of illiteracy and submit reports on such issues.
Article 12.Effect
1.This Circular takes effect on May 10, 2016.
2.This Circular replaces the Circular No.32/2010/TT-BGDDT on requirements, criteria and procedures for recognition of achievementsinuniversalization of preschool education for 05-year-old children dated December 02, 2012 by the Minister of Education and Training; Circular No.36/2013/TT-BGDDT dated November 06, 2013 on amendments to a number of requirements, criteria and procedures for recognition of achievementsinuniversalization of preschool education for 05-year-old children issued together with the Circular No.32/2010/TT-BGDDT dated December 02, 2012; Circular No.36/2009/TT-BGDDT on inspection and recognition of achievements of universalization of primary education in proper ages dated December 04, 2009; Decision No.26/2001/QD-BGD&DT on criteria , inspection and recognition of universalization of lower secondary education dated July 05, 2001 and Circular No.14-GDDT on guidelines for criteria, methods of examination and evaluation of the degree of eradication of illiteracy and universalization of primary education dated August 05 1997 by the Minister of Education and Training.
3.In case that legislative documents referred to this Circular is amended, supplemented or replaced, the new ones shall prevail.
Article 13. Implementation
The Chief of Office, Directors of the Directorate for preschool Education, Directorate of primary Education, Directorate of lower secondary education, Directorate of Continuing Education, Directors of Departments of Planning and Finance, Directors of Departments of Information Technology, Heads of affiliates of the Ministry of Education and Training, presidents of people’s Committees of provinces and Directors of Departments of Education and Training shall be responsible for the implementation of this Circular.
For the Minister
The Deputy Minister
Nguyen Vinh Hien
APPENDIX
(Issued with the Circular No.07/2016/TT-BGDDT dated march 22, 2016 by the Minister of Education and Training)
MINISTRY OF EDUCTAION AND TRAINING | THE SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM |
| ….............[Location and date].......... |
RECORD OF INSPECTION OF ACHIEVEMENT OF UNIVERSALIZATION OF EDUCATION AND/OR ERADICATION OF ILLITERACY OF [NAME OF PROVINCE]
I. Members oftheInspectorate, date of inspection and scope of inspection
1.Members the Inspectorate of the Ministry of Education and Training(according to the Decisionofthe Minister o Education and Training)
2.Date of Inspection ( in [name of province])
3.Scope of inspection
a)Inspectrecords of universalization of education and eradication of illiteracy, and compare them with results and figures on the database management system.
b) Carry out on-site inspection at[districts, communes, schools, classes, education establishments and households].
4.Achievement of universalization of education and/or eradication of illiteracy of [name of province] as of....[date]
a) Criteria: Under provisions of the Decree No.20/2014/ND-CP( enclosed with figures)
-The number of districts satisfying criteria for universalization of education/eradication of illiteracy, extent and percentage.
-The number of communes satisfying criteria for universalization of education/eradication of illiteracy, extent and percentage.
-The number of literate children/students/youth/adolescenes:
The number of children aged 05 going to preschools and completing preschool education; percentage(for universalization of preschool education).
The number of children aged 06 entering the first grade and children age 11 completing primary education; percentage (For universalization of primary education) .
the number of teenagers aged 15-18 graduating from lower secondary schools; the number of teenagers aged 15-18 attending general education or continuing education or vocational education programs, percentage (Foruniversalization oflower secondary education) .
( For eradication of illiteracy) The number of people certified literate according to their literate level ( from the age of 15-25; 15-35; 15-60) ; percentage.
b) Assurance conditions(enclosed with figures):
-The number of people participating in teaching and supervision of education universalization and illiteracy eradication (total teachers, the number of teachers satisfying requirements for qualifications, percentage; the number of teachers over-passing requirements for qualifications, percentage; ratio of teachers to class, teacher structure, etc,..)
-Facilities and teaching equipment (conditions of schools, class room national-standard schools, number of classrooms, ratio of classroom to class, number of functional rooms).
II. Overallassessmentby inspectorate
1.Assessment of universalization of education and eradication of illiteracy
-The direction, administration and universalization of education and eradication of illiteracy.
-Criteria and requirements for universalization of education and eradication of illiteracy.
-Procedures for inspection for recognition of standard universalization of education and eradication of illiteracy…
2.Conclusion:The universalization of education/eradication of illiteracy of [Name of province]satisfies[national quality standards or some extent] at….[date].
II. Proposals to the Steering Committee of the province
-The direction, administration and universalization of education and eradication of illiteracy.
-Criteria and requirements for universalization of education and eradication of illiteracy.
-Procedures for inspection for recognition of standard universalization of education and eradication of illiteracy…
CHAIR MAIN OF STEERING COMMITTEE OF PROVINCE | CHIEF INSPECTOR OF THE MINISTRY OF EDUCATION AND TRAINING |
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem đầy đủ bản dịch.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Lược đồ
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Lược đồ.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem Nội dung MIX.
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây
Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây