Quyết định 1146/QĐ-BGDĐT của Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành quy định về quy trình xử lý hồ sơ đăng ký mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng tại Bộ Giáo dục và Đào tạo

thuộc tính Quyết định 1146/QĐ-BGDĐT

Quyết định 1146/QĐ-BGDĐT của Bộ Giáo dục và Đào tạo ban hành quy định về quy trình xử lý hồ sơ đăng ký mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng tại Bộ Giáo dục và Đào tạo
Cơ quan ban hành: Bộ Giáo dục và Đào tạo
Số công báo:
Đã biết

Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Số công báo. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!

Số hiệu:1146/QĐ-BGDĐT
Ngày đăng công báo:Đang cập nhật
Loại văn bản:Quyết định
Người ký:Bùi Văn Ga
Ngày ban hành:23/03/2011
Ngày hết hiệu lực:Đang cập nhật
Áp dụng:
Đã biết

Vui lòng đăng nhập tài khoản để xem Ngày áp dụng. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!

Tình trạng hiệu lực:
Đã biết

Vui lòng đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Tình trạng hiệu lực. Nếu chưa có tài khoản Quý khách đăng ký tại đây!

Lĩnh vực: Giáo dục-Đào tạo-Dạy nghề, Hành chính

TÓM TẮT VĂN BẢN

Xem xét mở ngành đào tạo đại học, cao đẳng vào mỗi Quý
Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo (GD&ĐT) đã ký Quyết định số 1146/QĐ-BGDĐT ngày 23/03/2011 ban hành quy định về quy trình xử lý hồ sơ đăng ký mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng tại Bộ GD&ĐT. 
Theo đó, sau khi có ý kiến xác nhận của Hội đồng thẩm định chương trình đào tạo về các điều kiện thực tế như đội ngũ giảng viên cơ hữu, thiết bị phục vụ đào tạo…, cơ sở đào tạo đăng ký mở ngành đào tạo gửi 3 bộ hồ sơ đăng ký mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng kèm theo file hồ sơ trong đĩa CD đến Bộ phận một cửa Văn phòng Bộ GD&ĐT. Bộ phận này có trách nhiệm tiếp nhận hồ sơ, kiểm tra tính hợp lệ và viết 02 phiếu nhận hồ sơ, 01 bản chuyển cho cơ sở đào tạo, 01 bản kèm vào hồ sơ gửi Vụ Giáo dục Đại học. Đồng thời gửi file hồ sơ trong đĩa CD về Cục Công nghệ thông tin đưa lên trang web của Bộ GD&ĐT tạo để lấy ý kiến. 
Thời gian xem xét hồ sơ đề nghị mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng được thực hiện vào tháng 3, tháng 6, tháng 9 và tháng 12 hàng năm. Từ ngày mùng 1 đến ngày 5 của các tháng trên, Vụ Giáo dục Đại học gửi hồ sơ của các cơ sở đào tạo đến các đơn vị tham gia xem xét hồ sơ. Trong thời hạn 30 ngày làm việc, các đơn vị tham gia thẩm định có trách nhiệm nghiên cứu hồ sơ, đối chiếu với các quy định hiện hành, có ý kiến thẩm định bằng văn bản gửi Vụ Giáo dục Đại học để tổng hợp. 
Nếu hồ sơ đăng ký bảo đảm các điều kiện và đạt yêu cầu theo quy định, Vụ Giáo dục Đại học trình Bộ trưởng Bộ GD&ĐT ra quyết định mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng. Trường hợp hồ sơ chưa đáp ứng các điều kiện, Vụ Giáo dục Đại học thông báo bằng văn bản tình trạng hồ sơ và đề nghị cơ sở đào tạo cần tiếp tục chuẩn bị các điều kiện. 
Trong thời hạn 15 ngày làm việc, kể từ ngày nhận được hồ sơ đã hoàn thiện, Vụ Giáo dục Đại học kiểm tra hồ sơ, nếu hồ sơ đáp ứng các điều kiện theo quy định, Vụ Giáo dục Đại học trình lãnh đạo Bộ ra quyết định mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng; nếu cơ sở đào tạo vẫn chưa đáp ứng các điều kiện, Vụ Giáo dục Đại học báo cáo lãnh đạo Bộ và gửi công văn thông báo cho cơ sở đào tạo. 
Quyết định này có hiệu lực kể từ ngày ký và thay thế Quyết định số 2368/QĐ-BGDĐT ngày 09/5/2007 của Bộ trưởng Bộ GD&ĐT. 

Xem chi tiết Quyết định1146/QĐ-BGDĐT tại đây

LuatVietnam.vn độc quyền cung cấp bản dịch chính thống Công báo tiếng Anh của Thông Tấn Xã Việt Nam.
Tình trạng hiệu lực: Đã biết

BỘ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO
----------------------
Số: 1146/QĐ-BGDĐT
CỘNG HÒA XÃ HỘI CHỦ NGHĨA VIỆT NAM
Độc lập - Tự do - Hạnh phúc
----------------------------
Hà Nội, ngày 23 tháng 03 năm 2011
 
 
QUYẾT ĐỊNH
BAN HÀNH QUY ĐỊNH VỀ QUY TRÌNH XỬ LÝ HỒ SƠ ĐĂNG KÝ MỞ NGÀNH ĐÀO TẠO TRÌNH ĐỘ ĐẠI HỌC, TRÌNH ĐỘ CAO ĐẲNG TẠI BỘ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO
----------------------------
BỘ TRƯỞNG BỘ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO
 
 
Căn cứ Nghị định số 178/2007/NĐ-CP ngày 03/12/2007 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Bộ và cơ quan ngang Bộ;
Căn cứ Nghị định số 32/2008/NĐ-CP ngày 19/3/2008 của Chính phủ quy định chức năng, nhiệm vụ, quyền hạn và cơ cấu tổ chức của Bộ Giáo dục và Đào tạo;
Căn cứ Thông tư số 08/2011/TT-BGDĐT ngày 17 tháng 02 năm 2011 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo quy định điều kiện, hồ sơ, quy trình đăng ký mở ngành đào tạo, đình chỉ tuyển sinh, thu hồi quyết định mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng;
Xét đề nghị của Vụ trưởng Vụ Giáo dục Đại học,
 
 
QUYẾT ĐỊNH:
 
 
Điều 1. Ban hành kèm theo Quyết định này quy định về quy trình xử lý hồ sơ đăng ký mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng tại Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Điều 2. Quyết định này có hiệu lực kể từ ngày ký.
Quyết định này thay thế quy định về quy trình, điều kiện và hồ sơ đăng ký mở chuyên ngành đào tạo trình độ đại học và cao đẳng tại Quyết định số 2368/QĐ-BGDĐT ngày 09 tháng 5 năm 2007 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo.
Điều 3. Chánh Văn phòng, Vụ trưởng Vụ Giáo dục Đại học, Thủ trưởng các đơn vị có liên quan thuộc Bộ Giáo dục và Đào tạo, Thủ trưởng các cơ sở giáo dục đại học chịu trách nhiệm thi hành Quyết định này.
 

Nơi nhận:
- Như Điều 3;
- Bộ trưởng (để báo cáo)
- Các Thứ trưởng (để phối hợp);
- Website Bộ GDĐT;
- Lưu VT, Vụ GDĐH.
KT. BỘ TRƯỞNG
THỨ TRƯỞNG




Bùi Văn Ga
 
QUY ĐỊNH
VỀ QUY TRÌNH XỬ LÝ HỒ SƠ ĐĂNG KÝ MỞ NGÀNH ĐÀO TẠO TRÌNH ĐỘ ĐẠI HỌC, TRÌNH ĐỘ CAO ĐẲNG TẠI BỘ GIÁO DỤC VÀ ĐÀO TẠO
(Ban hành kèm theo Quyết định số: 1146 /QĐ-BGDĐT ngày 23 / 3 /2011 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo)
I. Tiếp nhận hồ sơ
1. Sau khi có ý kiến xác nhận các điều kiện thực tế về đội ngũ giảng viên cơ hữu, thiết bị phục vụ đào tạo, thư viện của sở giáo dục và đào tạo; ý kiến về chương trình đào tạo của Hội đồng thẩm định chương trình đào tạo, cơ sở đào tạo đăng ký mở ngành đào tạo gửi 3 bộ hồ sơ đăng ký mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng kèm theo file hồ sơ trong đĩa CD đến Bộ phận một cửa Văn phòng Bộ Giáo dục và Đào tạo.
2. Bộ phận một cửa Văn phòng Bộ có trách nhiệm tiếp nhận hồ sơ, kiểm tra tính hợp lệ và viết 02 phiếu nhận hồ sơ (Phụ lục I), 01 bản chuyển cho cơ sở đào tạo, 01 bản kèm vào hồ sơ gửi Vụ Giáo dục Đại học. Đồng thời gửi file hồ sơ trong đĩa CD về Cục Công nghệ thông tin đưa lên trang web của Bộ Giáo dục và Đào tạo để lấy ý kiến.
II. Xem xét hồ sơ và ra quyết định mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng
1. Các đơn vị tham gia xem xét hồ sơ
a) Đơn vị chủ trì: Vụ Giáo dục Đại học
b) Đơn vị phối hợp: Vụ Kế hoạch - Tài chính và Cục Khảo thí và Kiểm định chất lượng giáo dục.
2. Nội dung xem xét hồ sơ
Các đơn vị tham gia thẩm định có trách nhiệm đối chiếu các dữ liệu trong hồ sơ với dữ liệu của cơ sở đào tạo đã công bố công khai trên trang web và các minh chứng do cơ sở đào tạo báo cáo; kết quả kiểm tra thực tế của sở giáo dục và đào tạo của tỉnh/ thành phố trực thuộc Trung ương; kết quả thẩm định chương trình đào tạo của Hội đồng thẩm định chương trình đào tạo và so sánh với các điều kiện mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng được quy định tại Điều 2, Điều 3 của Thông tư số 08/2011/TT- BGDĐT ngày 17 tháng 02 năm 2011 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo quy định điều kiện, hồ sơ và quy trình mở ngành đào tạo, đình chỉ tuyển sinh, thu hồi quyết định mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng để xem xét các điều kiện mở ngành đào tạo.
3. Quy trình xem xét hồ sơ và ra quyết định mở ngành đào tạo
3.1. Xem xét hồ sơ
a) Thời gian xem xét hồ sơ đề nghị mở ngànhđào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng được thực hiện vào tháng 3, tháng 6, tháng 9 và tháng 12 hàng năm.
b) Từ ngày mùng 1 đến ngày 5 của các tháng trên, Vụ Giáo dục Đại học gửi hồ sơ của các cơ sở đào tạo đến các đơn vị tham gia xem xét hồ sơ. Trong thời hạn 30 ngày làm việc, các đơn vị tham gia thẩm định có trách nhiệm nghiên cứu hồ sơ, đối chiếu với các quy định hiện hành, có ý kiến thẩm định bằng văn bản (Phụ lục II) gửi Vụ Giáo dục Đại học để tổng hợp.
c) Vụ Giáo dục Đại học tổng hợp ý kiến của các đơn vị thẩm định và ý kiến của các đơn vị, cá nhân góp ý trên mạng:
- Nếu hồ sơ đề nghị cho phép đào tạo của cơ sở đào tạo bảo đảm các điều kiện và đạt yêu cầu theo quy định, Vụ Giáo dục Đại học trình Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo ra quyết định mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng.
- Nếu hồ sơ đề nghị cho phép đào tạo của cơ sở đào tạo bảo đảm các điều kiện theo quy định, nhưng vẫn còn một số nội dung cần phải hoàn thiện, Vụ Giáo dục Đại học thông báo bằng văn bản cho cơ sở đào tạo kết quả thẩm định và những nội dung cần hoàn thiện.
- Nếu hồ sơ đề nghị cho phép đào tạo của cơ sở đào tạo chưa đáp ứng các điều kiện, Vụ Giáo dục Đại học thông báo bằng văn bảntình trạng hồ sơ và đề nghị cơ sở đào tạo cần tiếp tục chuẩn bị các điều kiện.
Trong trường hợp cần thiết, Bộ Giáo dục và Đào tạo sẽ tổ chức thẩm định lại tại cơ sở đào tạo.
d) Quyết định cho phép đào tạo, công văn thông báo được chuyển đến bộ phận một cửa, văn phòng Bộ để gửi cho cơ sở đào tạo.
3.2. Thẩm định lại tại cơ sở đào tạo
Thời gian hoàn thành công tác thẩm định lại tại cơ sở đào tạo là 15 ngày làm việc, kể từ ngày Bộ Giáo dục và Đào tạo gửi công văn thông báo cho cơ sở đào tạo về việc cần thẩm định lại các điều kiện tại cơ sở đào tạo, cụ thể:
a) Sau 7 ngày làm việc, Bộ Giáo dục và Đào tạo tổ chức thẩm định lại tại cơ sở đào tạo. Thành phần Đoàn thẩm địnhgồm: đại diện lãnh đạo Vụ Giáo dục Đại học (Trưởng đoàn), 01 chuyên viên Vụ Giáo dục Đại học (thư ký), đại diện Vụ Kế hoạch tài chính, đại diện Cục Khảo thí và Kiểm định chất lượng giáo dục, đại diện đoàn kiểm tra của sở giáo dục và đào tạo, đại diện cơ quan chủ quản của cơ sở đào tạo (nếu có);
b) Đoàn thẩm định lạitại cơ sở đào tạo kiểm tra các điều kiện mở ngành đào tạo được trình bày tại hồ sơ và ghi nhận xét vào biên bản thẩm định thực tế. Biên bản thẩm định cần nêu rõ ý kiến của các thành viên về tình trạng thực tế, khả năng đáp ứng các điều kiện cho phép đào tạo (Phụ lục III) và kết luận của Đoàn thẩm định. Biên bản thẩm định được lập thành 03 bản, 02 bản giao cho cơ sở đào tạo, 01 bản do Đoàn thẩm định giữ.
3.3. Đối với cơ sở đào tạo được thông báo cần hoàn thiện hồ sơ hoặc cần thẩm định lại tại cơ sở đào tạo
a) Sau khi đã hoàn thiện hồ sơ (theo yêu cầu của công văn đề nghị hoàn thiện hồ sơ của Bộ Giáo dục và Đào tạo hoặc theo kết luận của đoàn thẩm định lại của Bộ Giáo dục và Đào tạo), cơ sở đào tạo gửi 01 bộ hồ sơ đã hoàn thiện tới bộ phận một cửa, Văn phòng Bộ. Bộ phận một cửa có trách nhiệm tiếp nhận hồ sơ hợp lệ và viết 02 phiếu nhận hồ sơ đã hoàn thiện (Phụ lục IV), 01 bản chuyển cho cơ sở đào tạo, 01 bản kèm vào hồ sơ gửi Vụ Giáo dục Đại học.
b) Trong thời hạn 15 ngày làm việc, kể từ ngày nhận được hồ sơ đã hoàn thiện, Vụ Giáo dục Đại học kiểm tra hồ sơ, nếu hồ sơ đáp ứng các điều kiện theo quy định, Vụ Giáo dục Đại học trình lãnh đạo Bộ ra quyết định mở ngành đào tạo trình độ đại học, trình độ cao đẳng; nếu cơ sở đào tạo vẫn chưa đáp ứng các điều kiện, Vụ Giáo dục Đại học báo cáo lãnh đạo Bộ và gửi công văn thông báo cho cơ sở đào tạo.
c) Quyết định cho phép đào tạo hoặc công văn thông báo cho cơ sở đào tạo được chuyển đến bộ phận một cửa, văn phòng Bộ để gửi cho cơ sở đào tạo.
 

 

LuatVietnam.vn độc quyền cung cấp bản dịch chính thống Công báo tiếng Anh của Thông Tấn Xã Việt Nam.
Tình trạng hiệu lực: Đã biết

THE MINISTRY OF EDUCATION AND TRAINING
-------

No. 1146/QD-BGDDT

SOCIALIST REPUBLIC OF VIETNAM
Independence – Freedom - Happiness
----------------

Hanoi, March 23, 2011

 

 

DECISION

ISSUING PROVISION ON DOSSIER HANDLING PROCESS REGARD TO REGISTRATION FOR OPENING UNIVERSITY, COLLEGE LEVEL TRAINING DISCIPLINES AT THE MINISTRY OF EDUCATIONN AND TRAINING

THE MINISTER OF EDUCATION AND TRAINING

 

Pursuant tothe Government’sDecree No.178/2007/ND-CP December 03,2007on providing for functions, duties, authorities and organizational structure of ministries and ministerial agencies;
Pursuant to the Government’s Decree No.
32/2008/ND-CP of March 19,2008 on providing for functions, duties, authorities and organizational structure of the Ministry of Education and Training;
Pursuant to the Ministry of Education and Training’s Circular No
.08/2011/TT-BGDDT of February 17, 2011 on providing for conditions, dossier, registration process of opening training disciplines,suspending enrolment,revoking decision of opening university, college level training disciplines;
At proposal of the Head of Department of Education and Training,

DECIDES:

Article 1.Issuing together this Decision is provisions on dossier handling process regard to registration for opening university, college level training disciplinesat the Ministry of Education and Training.

Article 2.This Decision takes effect from the signing date.

This Decision replaces the regulation on process, conditions and dossier of registration for opening university, college level training disciplines in the May 09, 2007 Decision No.2368/QD-BGDDT of Minister of Education and Training.

Article 3.Chief of Office, Director General of Department of university education, Heads of relative agencies under the Ministry of Education and Training, Heads of university education centers shall be responsible for the implementation of this Decision.

 

 

 

FOR MINISTER
DEPUTY MINISTER




Bui Van Ga

 

PROVISIONON DOSSIER HANDLING PROCESS REGARD TO REGISTRATION FOR OPENNING UNIVERSITY, COLLEGE LEVEL TRAINING DISCIPLINES AT MINISTRY OF EDUCATION AND TRAINING
(Issuing together the March 23, 2011 Decision No. 1146 /QD-BGDDT of the Minister of Education and Training)
I.Dossier receiving

1.After having opinion certifying real conditions of team of tenuredlecturers, equipments for training, library from Department of Education and Training, opinion on training program of the evaluation council of training program,training centers, who register for opening training disciplines, sends 03 sets of registration dossiers of opening university, college level training disciplines,having attached files of documents in CD disk to one-door section of the Office of Ministry of Education and Training.

2.The one-door section of the Ministerial Office is responsible for receiving dossiers, examining the regular and writing 02 dossier receipts(AnnexI), 01receipt shall be transferred to the training center, 01 shall be included in dossier sending to Departmentof Education and Training.And concurrent sending documents files in CD disk to the Department of Information Technology for uploading to the website of Ministry of Education and Training for collecting opinions.

II.Considering dossier and making decision for opening university, college level training disciplines

1.Units taking part in dossier consideration

a)The presiding unit:Department of University Education

b)Coordinating Units:Department of Financial Planning andThe Education Quality Verifying and Examination Department.

2.Contents be considered in dossier

Units taking part in appraising are responsible for comparison data in dossier with data of training center public proclaiming in website and evidences reported by training center; actual examination result of Departments of Education and Training of centrally-affiliated cities and provinces;training program appraising result of the training program appraising council and compare to conditions for opening university, college level training disciplinesprovided inArticle 2, Article 3of the February 17, 2011 Circular No.08/2011/TT- BGDDTof Minister of Education and Trainingproviding for conditions, dossier and process of opening training disciplines,enrolment suspension,withdrawal of decision of openinguniversity, college level training disciplinesin order to consider conditions of opening training disciplines.

3.Process of considering dossier and making decision to open training discipline

3.1.Dossier consideration

a)Time for dossier consideration of requesting for opening university, college level training disciplines is conducted in March, June, September and December annually.

b) From the first to the fifth of the above mentioned months, Department of University Education forwards dossiers of training centers to the units taking part in dossier consideration.Within30working days,the units taking part in dossier appraising are responsible for dossiers investigation, comparision with current regulations, sending evaluation opinion in writing(AnnexII)to Departmentof University Education for synthesizing.

c)Departmentof University Education synthesizes opinions of the evaluation units and opinions of organizations, individuals who contributed on website:

- If dossier of requesting for training permission of the training centers ensures conditions and fully meets requirements under provisions,Departmentsof University Education submit toMinister of Education and Trainingfor issuing decision of openinguniversity, college level training disciplines.

- If dossier of requesting for training permission of the training centers ensures conditions as provided but still having a number of issues need to be completed,Departmentof University Educationinforms in writing to training center about the appraising result and issues need to be completed.

- If dossier of requesting for training permission of the training centers fails to meet conditions,Departmentof University Educationinforms in writing about dossier’s status and suggests the training center to continue preparing conditions.

If necessary,Ministry of Education and Trainingshall organize to reappraise at the training center.

d)Decision of training permission, information official dispatch is transferred to one-door section,MinisterialOfficefor sending to the training center.

3.2.Reappraising at the training centers

Time for finishing acts of reappraising at the training center is 15 working days since the date of Ministry of Education and Training sendinginformation official dispatchto the training center for reappraising conditions at the training centers,specifically:

a)After 07 working days,Ministry of Education and Training organizes to reappraise at the training center.Appraising crew comprises:leader representative of Department of University Education(Head of delegation), 01expert ofDepartment of University Education(secretary),representative of Department of Financial Planning, representative ofThe Education Quality Verifying and Examination Department,representative of examination delegation ofDepartment of University Education,representative of the agency owningtraining center(if any);

b)Reappraising crew at the training center examines conditions of opening training disciplinespresented in dossier and writes comments in actual appraising Minute.The appraising Minute is necessary to specify opinions of members regard to actual status, ability meeting conditions of training permission(AnnexIII)and conclusion of appraising crew.The appraising minuteis made in 03 original copies, 02copies are hand to the training center, 01copy is kept by the appraising crew.

3.3.For the training center informed dossier need to be completed or reappraised at the training center

a)After completing dossier(at the request of Ministry of Education and Training’s official letter suggesting to complete dossier or at conclusion of the appraising crew of Ministry of Education and Training),the training center send 01 set of completed dossier to one-door section, Ministerial Office, the one-door section is responsible for receiving regular dossier and writing 02 completed dossier receipts(AnnexIV),01receipt is transferred to the training center,01receipt is included in dossier sending toDepartment of University Education.

b)Within 15 working days,since the date of completed dossier receiving,Department of University Education exams dossier,if dossier fully meets conditions as provided,Department of University Education submits to the leader of Ministry for issuing decision of openinguniversity, college level training disciplines;if the training center still fails to meet conditions,Department of University Education reports to the leader of Ministry and sends notification official letter to the training center.

c)Decision of training permission or official letter sending to the training center is transferred to one-door section, Ministerial Office for sending to the training center.

 

 

AnnexI

DOSSIER RECEIPT

(Issuing together with Decision No.1146 /QD- BGDDTdated 03/23/2011of Ministry of Education and Training)

 

MINISTRY OF EDUCATION AND TRAINING

-----------------

DOSSIER RECEIPT

Registering for opening university, college level training disciplines

 

Training center’s name:....................................................

website: ..........................................................

Ministries, branches:..................................provinces, cities: ...................

Training discipline’s name:......................................................

Code:..........................

Training level:........................................................

Dossier comprises:

1

Statement of the training center

2

Project of the training center

3

Minute passing project of training and science council of the training center

4

Minute examining conditions of team of lecturers, training equipment, library of Department of Education and Training

 

5

Training program appraisal minute of the training program appraising delegation

6

Minute oftraining and science council explaining scientific foundation, experience and overseas training experience... (for branches not having yet in the item List)

7

CD disk with files having dossier contents enclosed

Date of dossier receipt: ………………...................

 

Transferer

(sign and namely)

 

 

 

Telephone: ………………….

 

Receiver

(sign and namely)

Date of returning result: ............................


Annex II

DOSSIER APPRAISAL SHEET

(Issuing together with Decision No.1146 /QD- BGDDTdated 03/23/2011of Ministry of Education and Training)

 

Consideration and decision unit:

 

DOSSIER APPRAISAL SHEET

Registration for opening university, college level training disciplines

 

Training center’s name:

Training discipline:                                                         Code:

Training level:

 

TT

Contents of appraisal

Comment of appraising unit

Conclusion

(meeting requirements or not according to Article 2, Article 3 of Circular   08/2011/TT-BGDDT)

1

Tenured lectures (having doctorial qualification, MBA; taking part in teaching at least 70% of training program)

 

 

 

2

Training program (reasonableness of credits/subjects in Training program, in managing knowledge; time volume of each credit; Minute of training and science council for branches having not yet in the item List (foreign training program); detail draft of credits fundamentals; training plan; opinions of the training program consideration and decision council)

 

 

 

3

Facilities (Classroom, teaching equipment, laboratory, experimenting production unit, practice, library, reading room, information searching room, documentation information, books, magazines have been published for 10 years, computer room, building serving acts of training centers, Internet network, website..)

 

 

 

4

Main responsible management unit.

Training and management Provision of training center

 

 

 

5

Implementing current regulations on enrolment, training organizing and other relative regulations (within 3 years)

 

 

 

6

Suitable to human resource development project of local, region, nation

 

 

 

*Other opinions(conditions of enrolment, graduation conditions, process for examination  and valuation, conditions  for ensuring quality for credits, all program…):

 

 

 

 

 

 

 

 

*General conclusion: ….(In which need to affirm that it is meeting requirements or not, state clearly contents need to be modified, supplemented...)

 

 

Head of dossier appraisal unit

(signature)

 

 


Annex III

MINUTE OF APPRAISAL CONDITONS OF TEAM OF LECTURERS, EQUIPMENTS, LABRARY

(Issuing together with Decision No.1146 /QD- BGDDTdated 03/23/2011of Ministry of Education and Training)

 


THESOCIALIST REPUBLICOF VIETNAM

Independence – Freedom - Happiness

 

MINUTE OF APPRAISAL CONDITONS OF TEAM OF LECTURERS, EQUIPMENTS, LABRARY

Today,ondate….month…..year…,at school…….….,mission delegation of Ministry of Education and Training examined in reality conditions of lecturers, equipments, library serving discipline’s training…..in registering dossier of opening university, college level training disciplines of school:……… ,specifically as follows:

 

I.Attendants:

A.Mission delegation of Ministry of Education and Training:

1.

2.

3.

4.

5.

B.Representative of school:

1.

2.

3.

4.

…..

 

II.Contents

 

1.School reports briefly conditions of team of lecturers, equipments, library serving training discipline….. ,in registering dossier of openinguniversity, college level training disciplines.

 

2.Delegation examines in reality the following contents:

a)Team of tenured lecturers taking part in education programs registered in dossier of opening training disciplines

 

No.

Full name, date of birth, present position

Scientific title, year of title; university education diploma, nation, year of graduation

Training discipline

Year, place of taking part in teaching

True/

False compared to dossier

Note

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

b) Technicians, tenured laboratory staff

 

No.

Full name, date of birth, present position

Skill and knowledge level, year of graduation

Laboratory staff, practice technicians

True/

False compared to dossier

Note

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

c) Learning room, auditorium, teaching equipments

 

No.

Type of learning room

(Classroom, lecture room, multimedia classroom, foreign languages classroom, computer room…)

quantity

Area (m2)

Item list of main equipments supporting teaching

True/

False compared to dossier

 

 

Note

Name of equipment

quantity

Credit service /subjects

Area (m2)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

d) Laboratory, practice zone and equipments for experiment, practice

No.

Laboratory’s name, workshop, station, practice zone

Area (m2)

Item list of main equipments supporting experiment, practice

 

True/

False compared to dossier

Note

Name of equipment

quantity

Subject service /credits

1

 

 

-

-

-

 

 

 

 

 

2

 

 

-

-

-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

đ)Library

- Library’s area: ….. m2;             classroom’s are: …… m2

- Seats: …                       ;        Numbers of computers serving for looking up: …

- Library management software:  .....

- Electronic Library: ....        ;     quantity of books, electronic textbooks:…

Comment of mission Delegation:

 

 

 

e) Item list of textbooks of training disciplines

 

No.

Textbook’s name

Writer’s name

Publishing house

Year of publishing

quantity

Using for subjects/credits

 

True/

False compared to dossier

 

Note

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

g) Item list of monograph books, magazines of training disciplines

 

No.

Name of monograph books, magazines

Writer’s name,

 

Publishing house, no., lot, year of publishing

quantity

Using for subjects/credits

 

True/

False compared to dossier

Note

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Opinions of members of consideration and decision delegation

-

-

-

-

-

 

4. School’s explanation

 

 

 

5. Conclusion of the examination delegation

 

 

 

Minute is made in school ….. at………. date … month …… year 20….

 

…., date…month …year 20….

Chief of mission delegation of Ministry of Education and Training

(sign)

Head of the training center

(sign, seal)

 

Note:Minute of examination must havesignature, stating clearly name of chied of examination delegation and head of the training center, sealing of the training center.Minute of examination is made into 04 original copies.Ministry of Education and Trainingkeeps 01 copy;the training centerkeeps 01 copy and sending 02 copies to be included in 02 sets of registration dossiers of opening training disciplines.


 

Annex IV

COMPLETED DOSSIER RECEIPT

(Issuing together with Decision No.1146 /QD- BGDDTdated 03/23/2011of Ministry of Education and Training)

 


MINISTRY OF EDUCATION AND TRAINING

-----------------

COMPLETED DOSSIER RECEIPT

Registration for opening university, college level training disciplines

 

Training center’s name:......................................................................

Ministries, branches:.......................................................................

Province, City: ..............................................................................

Training disciplines’ name:.........................................................

Code:..........................

Trainng level (university, college):.................................................................

 

Dossier comprises:

 

1               

A copy of dossier receipt for the first time with signatures of receiver anf transferer

2              

Completed project of the training centers

3               

Report on dossier completion of the training center

4               

Minute of appraisal of Ministry of Education and Training (for the case Ministry of Education and Training conducts to appraise at the training center)

 

Date of dossier receipt: ………………...................

Date of returning result: ............................

 

 

Transferer

(sign and namely)

 

 

………………...............................

 

Telephone: ………………….

 

Receiver

(sign and namely)

 

 

 

 

………………...................

 

 

Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Nâng cao để xem đầy đủ bản dịch.

Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây

Lược đồ

Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiêu chuẩn hoặc Nâng cao để xem Lược đồ.

Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây

Văn bản này chưa có chỉ dẫn thay đổi
văn bản TIẾNG ANH
Bản dịch tham khảo
Decision 1146/QD-BGDDT DOC (Word)
Vui lòng Đăng nhập tài khoản gói Tiếng Anh hoặc Nâng cao để tải file.

Chưa có tài khoản? Đăng ký tại đây

* Lưu ý: Để đọc được văn bản tải trên Luatvietnam.vn, bạn cần cài phần mềm đọc file DOC, DOCX và phần mềm đọc file PDF.

Để được giải đáp thắc mắc, vui lòng gọi

19006192

Theo dõi LuatVietnam trên

TẠI ĐÂY

văn bản cùng lĩnh vực
văn bản mới nhất